Martin Peters
Stamgast
Zoals jullie misschien in mijn andere draadje (bouwverslag My First Modular) gelezen hebben ben ik bezig met wat oude modules op te lappen om daar een basis modular van te maken. Nu heb ik (denk ik tenminste) een probleem met de Formant DUAL VCA; volgens mij doet ie het niet meer. Als ik de white of coloured noise output van de Formant noise module in de input (ES) stop en de input potmeter P5 open draai zie ik aan de LED dat er ingang is. De VCA output (EOS) doe ik in mijn audio mixer. De schakelaar S1 staat op off en ik draai de gain regelaar P3 helemaal open. Volgens mij zou ik dan noise op de output moeten horen. Maar ik hoor niets. Als ik de noise output op de audio mixer aansluit hoor is wel noise. Ik heb al alle componenten stukje bij beetje op de VCA print vervangen door nieuwe behalve de CA3084 want die kan ik niet meer krijgen. Maar nog steeds geen resultaat.
Kan iemand bevestigen dat mijn test noise op de output van de VCA zou moeten geven?
Misschien heeft iemand nog andere ideeen waar het aan zou kunnen liggen?
Ik verwacht eigenlijk niet dat het aan de CA3084 ligt omdat ik deze met de S1 schakelaar bypass. Misschien heeft er iemand nog een CA3084 ongebruikt liggen om dat uit te sluiten?
Hierbij ook nog het schema. Het is misschien niet zo scherp omdat ik het moeten verkleinen voor plaatsing. Op aanvraag mail ik je een scherpere.
Kan iemand bevestigen dat mijn test noise op de output van de VCA zou moeten geven?
Misschien heeft iemand nog andere ideeen waar het aan zou kunnen liggen?
Ik verwacht eigenlijk niet dat het aan de CA3084 ligt omdat ik deze met de S1 schakelaar bypass. Misschien heeft er iemand nog een CA3084 ongebruikt liggen om dat uit te sluiten?
Hierbij ook nog het schema. Het is misschien niet zo scherp omdat ik het moeten verkleinen voor plaatsing. Op aanvraag mail ik je een scherpere.
) meten op de uitgang van de opamps. Bij opamps is de uitgang altijd spanning... en geen stroom.