Liquid Mix v2.0

Origineel geplaatst door Negative Plus

Volgens mij krijg je via Sae ook 35% korting op alles van Novation/Focusrite.

Even offtopic: waar zit je ? Amsterdam ?

Origineel geplaatst door xpanded stereo
... Gebruikt iemand hem ook op dez masterbus?

ik zet 'm eigenlijk alleen op mijn masterbus (als 'leveller': lage ratio, lage threshold) en soms als limiter. dat komt omdat (in ieder geval in logic) dat je iedere track waar je geen liquidmix op heb zitten met een sample delay plugin 2048 samples moet vertragen. daar heb ik geen zin in dus ... en dit is dus naar mijn weten niet te verhelpen met de plugin delay compensation ingebouwd in logic, maar ik hoop dat mijn kennis hierover ontoereikend danwel achterhaald is (anyone ...?)

ook jammer is dat als je nog wat andere firewire apparaten hebt (in mijn geval: een projectmix + een externe harde schijf), en maar 1 firewire bus, en je zet de LM op veel tracks (zeg 44.1kHz x 32 tracks), dat je mac zonder al te veel opgave van redenen afstort.

Origineel geplaatst door muxer
ik zet 'm eigenlijk alleen op mijn masterbus (als 'leveller': lage ratio, lage threshold) en soms als limiter. dat komt omdat (in ieder geval in logic) dat je iedere track waar je geen liquidmix op heb zitten met een sample delay plugin 2048 samples moet vertragen. daar heb ik geen zin in dus ... en dit is dus naar mijn weten niet te verhelpen met de plugin delay compensation ingebouwd in logic, maar ik hoop dat mijn kennis hierover ontoereikend danwel achterhaald is (anyone ...?)

Waar heb je het over? Ik heb op diverse Mac/Logic Pro systemen een LM geinstalleerd en heb absoluut geen vertraging op andere tracks waar geen LM ge-insert zit. Misschien een klein beetje tijdens het inspelen van softsynths maar da's verwaarloosbaar. De standaard sampledelay compensatie in logic vangt de latency gewoon op. Ik denk dat je nog een oude versie van logic gebruikt (7.2n moet dit probleem opgelost hebben). Ik zou je systeem nog eens nalopen.

Origineel geplaatst door Septic
Er zijn weinig studio's die 16x een manley passives hebben staan hoor bijv ;)

ik gebruik 4 instances, is zat, je wilt toch niet compressie en eq op elke track?
Dan kan je beter naar de brongeluiden kijken als je ze zo moet boosten om ze in de mix te kijgen...

In een DAW of ITB mixing heb je op elke track EQ nodig. Je kan geen goede mix maken als je alles direct hebt opgenomen (met micro plaatsing enzo is een andere zaak) op een DAW, zonder minimum een filter op elke track.

Ja lijkt mij ook vrij normaal eq/comp op elke track.
Nu gebruik ik de SSL channelstrip plug op elke track.

wat een bullshit
als een sound goed is hoeft ie geen compressie of eq
wat een zinloze opmerking
en wat zinloos om over elke track eq en comp te doen gewoon omdat je dat altijd doet

Origineel geplaatst door thebuggles
In een DAW of ITB mixing heb je op elke track EQ nodig. Je kan geen goede mix maken als je alles direct hebt opgenomen (met micro plaatsing enzo is een andere zaak) op een DAW, zonder minimum een filter op elke track.

Dat maken we zelf wel uit hehe

Ik vind van niet, er zijn bronnen zat die ik heb die zonder eq of wat dan ook lekker in de mix zitten......
Je moet ook geen 18 basslines door elkaar gebruiken of 16 synthleads, gewoon je beperken tot de hoofdzaken ;)

Origineel geplaatst door Septic
Dat maken we zelf wel uit hehe

Ik vind van niet, er zijn bronnen zat die ik heb die zonder eq of wat dan ook lekker in de mix zitten......
Je moet ook geen 18 basslines door elkaar gebruiken of 16 synthleads, gewoon je beperken tot de hoofdzaken ;)

sorry je snapt het gewoon niet.

dus het is ONMOGELIJK te mixen zonder alles te eq-en...

raar zou ik zeggen...

de vetste sound wil je toch het liefts zo vet mogelijk laten horen en als ie nou het lekkerst klinkt zo out the box wat dan?
dan eq je toch de rest erom heen....????

Ik hou er gewoon van om elk geluid te bewerken met Eq/comp/exp/gate/fx.
Meer een hobby zou je kunnen zeggen.
Pure noodzaak nee dat dan weer niet.

Alhoewel anders had ik nooit die 18 basslijnen er in kunnen proppen:)

Origineel geplaatst door thebuggles
sorry je snapt het gewoon niet.

Weet ik, ik ben een super noob, en dat intersseert me geen hol.

:W

Origineel geplaatst door fjoesz
wat een bullshit
als een sound goed is hoeft ie geen compressie of eq
wat een zinloze opmerking
en wat zinloos om over elke track eq en comp te doen gewoon omdat je dat altijd doet

Je opmerking zegt meer over hoe jij EQ en compressie gebruikt.
Compressie op elke track, als hij dat wilt dan doet die persoon dat maar, dat is een andere topic.
EQ of filter is eigenlijk 1 van de 2 noodzaken voor een pro-ITB-mix.
Het gaat hier niet over je geluid te veranderen maar door EQ een meer open mix te krijgen door onnodige freq te verminderen.

Origineel geplaatst door Alex Omega
dus het is ONMOGELIJK te mixen zonder alles te eq-en...

raar zou ik zeggen...

de vetste sound wil je toch het liefts zo vet mogelijk laten horen en als ie nou het lekkerst klinkt zo out the box wat dan?
dan eq je toch de rest erom heen....????

als je een filter zet op 40hz en hier en daar nog wat minieme eq veranderingen, nogmaals het gaat niet over je geluid veranderen. wat je goed vind zal je behouden, maar je moet je frequentie spectrum niet te druk maken. Jouw vet geluid bestaat bv uit 80, 160, 320hz voornamelijk , dan kan je daar tussen miniem gaan filteren, je kan zelfs extremer filteren waar het als losse track eigenlijk net te weinig klinkt , maar samen in de mix excellent.

Digitaal is flat, analoog niet en daarom is dit minder de orde in analoog omdat die kleurt en al een "eq" toepast.

niets is onmogelijk, jouw mix kan leuk zijn op jouw systeem maar op een ander ?
Niet iedereen gaat naar jouw tracks luisteren in jouw studio.

Als je een mix klaar hebt, probeer dan die mix eens te maken waar je op elke track een hpf gebruikt, wat sub en laag moet zijn moet je natuurlijk niet op 100hz gaan cutten. Hier en daar kan je wat low mid weg doen, en wat hoog bijgeven.

+ zet al je faders evenredig lager zodat de max peak -18dbFS is, maar ook voornamelijk (en dat moet je testen met je plugins) ze minder luid in je plugins laat komen. Liquid mix bv is zonder aliasing als je niet boven -18db input op comp en eq gaat.

Al de mensen die kommentaar krijgen op hun mixes omdat ze te dof zijn, te veel low mid en te compressed (hoewel je geen compressie hebt gebruikt) die komen nu in opstand.

Even een vraagje : ik heb nu sinds kort ook een Liquidmix...maar kan ie ook uit ?
Elke keer als ik m'n computer opstart begint ie meteen te knipperen,omdat ie aan de Firewire poort hangt...
Ik moet ook steeds de Liquidmix software draaien voordat ie klaar is voor gebruik en ophoudt met knipperen als een idioot...iemand tips ?

Origineel geplaatst door dione
Even een vraagje : ik heb nu sinds kort ook een Liquidmix...maar kan ie ook uit ?
Elke keer als ik m'n computer opstart begint ie meteen te knipperen,omdat ie aan de Firewire poort hangt...
Ik moet ook steeds de Liquidmix software draaien voordat ie klaar is voor gebruik en ophoudt met knipperen als een idioot...iemand tips ?

Dat was ook mijn eerste 'ergernis'. Hij kan niet uit, dus je moet die kabel eruit trekken als je 'm niet gebruikt. Ik weet niet hoe lang die firewire poort dat leuk vind. Ik heb wel via de support gevraagd of ze dit kunnen oplossen middels een software update. 't Zal mij benieuwen....

Origineel geplaatst door mc_kwok
Dat was ook mijn eerste 'ergernis'. Hij kan niet uit, dus je moet die kabel eruit trekken als je 'm niet gebruikt. Ik weet niet hoe lang die firewire poort dat leuk vind. Ik heb wel via de support gevraagd of ze dit kunnen oplossen middels een software update. 't Zal mij benieuwen....

Okee...kut dus...;)

2.0 is er trouwens nog steeds niet....net als nieuwe emulaties...las toch ergens (een paar maanden geleden) dat ze er druk mee bezig waren...

Back