Liquid Mix v2.0

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ik zie er helemaal niet zo veel te koop staan:confused: Het is een top ding met een denderende sound. De remote is wel wennen, maar dat is gewoon een kwestie van wat tijd erin steken denk ik. Het resultaat is erg lovend van wat ik nu zoal heb gehoord. Ik heb er net een paar dagen geleden eentje binnen gekregen. Binnekort meer gebruikers ervaring in deze thread.

De LM is trouwens FW en geen USB.

Dat weet ik maar ik weet niet wat een mobo allemaal kan verwerken qua aantallen..
dus ik bedoel daarmee, 2x FW en 8x USB bijv...

Tsja, een testje van 700 euro, das wat minder... :/

Enfin, ik heb zelf een Remote Zero SL USB en de Virus TI USB. Dat gaat voorlopig goed. Een UAD erbij lijkt me geen probleem, maar die liquid mix.... :confused:

Enfin, ik heb zelf een Remote Zero SL USB en de Virus TI USB. Dat gaat voorlopig goed. Een UAD erbij lijkt me geen probleem, maar die liquid mix.... Quote

Tja, dat moet geen probleem zijn. Want de LM is via firewire. Dus heb je een fw op je mobo.. dan lukt het prima.

Heb zelf: TI via usb, Tc Konnekt, via fw, LM via fw (op een extra fw kaartje via pci) en een powercore kaart via pci. En nog een Emu keyboard via usb. Nooit geen gedoe etc. Loopt allemaal als een trein.

Thanks Scan!

Okiz, ik heb een asus p4c800 deluxe, geen problemen tot nu toe. goed strak bord.
dus ik verwacht geen problemen als jij ze ook niet hebt :-) (dodelijke aanname, maarja :D)

volgend jaar komt er wel een nieuwe pc, maar vooralsnog lonk ik een beetje naar een uad en/of liquidmix.

Bij thomann kost ie maar 689, bij feedback iets van 749!!!

Nogmaals bedankt!

De prijs bij ons is dezelfde als bij Thomann als je er echt een wilt.

pb me maar ff als je intresse hebt je mail box is vol.

Origineel geplaatst door Grooveron
De prijs bij ons is dezelfde als bij Thomann als je er echt een wilt.

pb me maar ff als je intresse hebt je mail box is vol.

Spambox is weer leeg :)

=(

O jee. Hier installeert ie niet! Ligt denk ik aan dat ik nog XP service pack 1 op mijn DAW PC draai... Focusrite zegt ook dat je SP2 nodig hebt. Auw.. .

Origineel geplaatst door Flesje
=(

O jee. Hier installeert ie niet! Ligt denk ik aan dat ik nog XP service pack 1 op mijn DAW PC draai... Focusrite zegt ook dat je SP2 nodig hebt. Auw.. .

Hmm updaten naar sp2 van xp is toch gratis? Of....?

Origineel geplaatst door scan
Hmm updaten naar sp2 van xp is toch gratis? Of....?

Ja, maar buiten dat een klus waar ik weinig zin in heb.

Ja, maar buiten dat een klus waar ik weinig zin in heb.

Tjezus... kost je 30 min, paar klikjes met je muis en voila. Je LM doet het!
Succes

Origineel geplaatst door scan
Tjezus... kost je 30 min, paar klikjes met je muis en voila. Je LM doet het!
Succes

In het beste geval wel ja, daar heb je gelijk. Maar ik hou er niet van om aan het OS van mijn DAW Pc te moeten sleutelen, juist omdat ie nu zo goed loopt. En die hagt uiteraard ook niet aan het internet... sinds 2004...

Maar het komt wel goed, was even nogal heel erg teleurgesteld, dan zeg je wel 'ns wat he. ;)

Op m'n PC waar Vista op draait doet ie het wel uitstekend trouwens.

Kheb er gister de hele dag en nacht mee zitten mixen en de eerste indruk is dat het erg goed klinkt en lekker werkt.

V(r)aag:
Metering. Ik werk met Cubase SX3.1 en als ik de LM in een track instert, dan lees ik bij de LM plugin een heel wat lagere db waarde af dan in het kanaal zelf in Cubase. Dit geldt voor zowel de pre comressor input meter als voor de post EQ output meter. Is dit 'normaal' of zie ik iets over het hoofd? Hoe is dat bij jullie?

Kheb er gister de hele dag en nacht mee zitten mixen en de eerste indruk is dat het erg goed klinkt en lekker werkt.

V(r)aag:
Metering. Ik werk met Cubase SX3.1 en als ik de LM in een track instert, dan lees ik bij de LM plugin een heel wat lagere db waarde af dan in het kanaal zelf in Cubase. Dit geldt voor zowel de pre comressor input meter als voor de post EQ output meter. Is dit 'normaal' of zie ik iets over het hoofd? Hoe is dat bij jullie?

je hebt in de LM dialog venster een optie, CLIP at o dBFS, die moet je eens omzetten

Origineel geplaatst door Septic
je hebt in de LM dialog venster een optie, CLIP at o dBFS, die moet je eens omzetten

Hee thx. Dat laat idd wel andere waardes zien.
Maar toch blijft de (post EQ) metering hier erg raar reageren. Nu heb ik een LM instance op de masterbus bvb.. Insert is pre fader, fader staat gewoon default op 0dB, verder ook geen andere insterts of wat dan ook aan de hand op die masterbus. Nu clipt de post EQ meter van de LM regelmatig (zowel op de hardware als in de GUI) terwijl op de Cubase masterbusmeter daar helemaal geen sprake van is! RAARRR.

Ik kan in de manual ook niets specefieks vinden over de clip at 0dBFS functie, behalve dat je het dus aan en uit kan zetten...

Iemand?

Het is inderdaad een tikje mysterieus. Het advies was altijd om het gewoon maar aan te zetten.

Even de achtergrond erbij gezocht:

Some DAWs, including Apple Logic, can deal with floating point sample values greater than 0 dBFS. If the 'Clip at 0dBFS' option is turned off, then the Liquid Mix can deal with these floating point sample values. At some time in the future, this feature will ensure compatibility with DAWs that are capable of dealing with sample values which refer to levels greater than 0 dBFS. For now, it's best to turn clip at 0 dBFS to 'ON' (e.g. ProTools use where fixed point DSP is used).

http://www.focusrite.com/answerbase/article.php?id=213

Als ik er nu eens dieper over nadenk, dan is het zo in Cubase SX dat je zelf kunt kiezen wat de bit depth van je project is. Immers, onder Project Setup kies je voor 16 / 24 bit fixed point of 32 bit floating point. De logica erachter zou zijn dat je in 32 bit floating point nooit interne clipping kunt bereiken (wel op je audio interface, maar niet op de interne mixbus, als ik het goed zeg). Volgens mij heeft het hier direct mee te maken; onder 32 bit floating point zou je denk ik dus de optie in de Liquid Mix uit moeten zetten?

Kortom, kijk de bit depth van je project eens na, en zet de optie in de Liquid Mix overeenkomstig, dat lijkt me het beste advies.

Back