Roland juno 106

deniax

[x][ ][ ][ ][x][ ][ ][ ]
Ik ga als het goed is dit weekend een ju-106 bezichtigen. Waar moet ik op letten?
Ik hoor voornamelijk stemproblemen. Zijn er nog meer bekende dingetjes waar de 106 last van heeft?

Alvast bedankt!

Idd met name de stemmen natuurlijk. Print desnoods onderstaand plaatje even uit en loop alle test even na.

Verder goed de vca testen of deze niet lekt en de ruis testen. Ook kijken of de LFO op alle stemmen werkt.

Volledige 106 service manual

Attachments

• 106service.jpg
    106service.jpg
    72,8 KB · Bekeken: 66
hey tnx dsil!

Geen dank!

Vraag ook of die gast 'm al aan wilt zetten voordat je komt. Mijn juno had meestal de eerste zoveel minuten geen last van problemen. Dit begon later pas. Zoveel kan tussen de 5 en 30 minuten zijn, dus let daar wel even op. voor hetzelfde geld doet ie het in het begin gewoon goed. En gewoon de tijd nemen om al die test uit de servicemanual door te lopen.

Stemproblemen en krakende sliders. Zet de Juno in service mode, zet Poly 1 en 2 allebei aan. Kies Bank 4 en druk een toets van het keyboard in. Je kunt nu in het display zien welke stem je hoort (of niet).

En..... vertel!!!

Hoe issie, hoe klinkt ie? Hij is helemaal in orde??

Stiekum mis ik die van mij wel behoorlijk hoor, dus wees er zuinig op en we duimen voor je dat de stemchips zoveel worden nagemaakt dat ze straks nog maar een tientje kopen (maar eerst duimen we natuulk dat de stemmen helemaal niet kaput gaan!!)

Origineel geplaatst door dsil

Stiekum mis ik die van mij wel behoorlijk hoor, dus wees er zuinig op en we duimen voor je dat de stemchips zoveel worden nagemaakt dat ze straks nog maar een tientje kopen (maar eerst duimen we natuulk dat de stemmen helemaal niet kaput gaan!!)

momenteel is er maar 1 pientere belg die de perfecte clone heeft hoor,
al die andere namaak voicechips die verkocht worden zijn ronduit slecht,
dat ze dat durven verkopen als clone is me een raadsel..

hier voor de pagina van die belg, http://users.skynet.be/bk318113/303/juno.html
kost 40 euro per stem, ok is geen tientje.. maar echt duur is het ook niet als je zou weten hoeveel tijd en geld er in het maken van zoiets gaat... en deze zal zeker niet zomaar kapot gaan ;)

ok dan! Ik dacht ik vraag het even, omdat die site er toch best obscuur uitziet ;-)
zo heeft de beste man (of vrouw?) geen naam en een vaag emailadres...

maar ik kan dat adres gewoon gebruiken?

het adres staat op de site , is gewoon wat obscuur gemaakt zodat spambots hem niet meepikken

als je even op dit forum zoekt naar Acid Screamer of op gebruiker Dnaab136 dan heb je hem ook te pakken..
denk wel dat hij meer zijn mail checkt dan dit forum iig..

deze persoon is absoluut 100% te vertrouwen
zoals hij zelfs aangeeft op zen site(s): hij steekt liever meer tijd in elektronica dan in een deftige site..

Back