akai s2000 harddisk

Origineel geplaatst door Beatboy
Beste mensen,
k heb sinds kort een S2000.........kan iemand mij vertellen hoe ik de samps in m,n pc naar de S2000 krijg ?
ik wil naamelijk een scsi kaart gaan kopen.....heb ik dan nog een specifiek progamma nodig om de samps van pc naar S2000 te krijgen.....of zouden jullie het anders doen?
help!!!.....en alvast bedankt :)

Werkt prima met Millennium, kost niks (ouwe versie, maar is goed). Je sleept zo je WAV's erin en je kunt dan de sampler laten saven op een (SCSI) ZIP drive. Je kunt niet zomaar de harddisk van de PC gebruiken vanuit je sampler! Dus als je een SCSI ZIP drive hebt of koopt ben je helemaal klaar. Ik heb het prima werken.

Thanks wesko...:)

maar als ik nou toch een harddisk wil gebruiken wat zou ik dan moeten nemen?

Een aparte scsi harddisc van 500-nog-wat MB, groter schijnt wel te kunnen, maar je s2000 spreekt nooit meer dan 500-nog-wat MB aan. Ik zag hier laatst een scsi zip 250 te koop staan, is dat niet handiger? Nou ja, kijk zelf maar, maar ik heb ook een beetje mijn tijwfels bij het vinden van een dergelijke harddisc.

Juist....maar het is zeg maar uitstel van executie.....of je nou zip of floppie neem(waar ik nu mee opgescheept zit):stupid
ik blijf het opslaan op schijsies ...dar ken ik niet tegen.
ik wil de samps in mijn computer kunnen slepen naar mijn sampler.....en weer terug.....want als het dan niet goed is ken ik de sample gewoon weer opnieuw editen net zolang tot dat ie goed is......
en mijn probleem is ook ...ik moet alles live in m,n sampler opnemen en als ik de samps opneem heb ik ^%#$#^%$ veel ruis in m,n sample....en klinkt het gewoon niet meer....

misschien weet je daar iets op...ik doe nammelijk alles met die sampler...

alvast bedankt

John

Ik ben bang dat je het niet helemaal begrijpt. ook al schaf je een harddisc aan, dan nog kun je niet samples er naar toe slepen via windows of iets dergelijks, windows herkent een akai-geformatteerde schijf niet, en andersom herkent je akai geen windows geformatteerde schijf. De enige manier om zoiets te doen is via mesa/milenium/al-die-dingen-die-hier-al-1000-keer-genoemd-zijn naar je sampler, en terug, en pas als je tevreden bent je sample via de sampler op die harddisc opslaan, als allerlaatste dus pas. Denk eraan dat je dus ook een scsi kaart voor in je pc nodig hebt, dan kun je je samples ex/importeren zonder ruis en dergelijke.

Back