nog geen half jaar...nieuwe mac!

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Origineel geplaatst door Acidfever
Ja hoor.......:D

Je hebt dan geen Xeon cpu, en geen Fully registered, ECC geheugen.

wat mag ik me daarbij voorstellen ,een xeon 2.6 quodcore kost los ± 1350 euro , over wat voor cpu heb jij het dan?

Met 4200,- kom je een eind hoor.

Een 4x2.33Ghz Xeon kost ongeveer 800,-
Als je dan een MB koopt dat twee processors ondersteunt kan je er altijd nog 1 bijzetten.

Zelfbouw is wel goedkoper.

Origineel geplaatst door bikkel
Ik moet wel zeggen over Apple dat ze kwaliteit bieden. Op het werk hadden we twee flatscreen G5 iMacs, en een andere DTP'er wilde een PC hebben. PC besteld met dikke specs, grote monitor er bij.

Maar die monitor was ongelofelijk slecht vergeleken met die van de iMac. We hebben nu een paar modellen op proef gehad, maar het blijkt toch dat we de knip mogen gaan trekken voordat we van de zelfde kwaliteit mogen genieten als het budgetmodel van Apple......

Er is gewoon veel verschil in monitoren. Er zijn zeker wel monitor merken die zeker dezelfde kwaliteit als apple schermen bieden. Maar die zijn dan ook gewoon net zo duur.

Wow, 8 cores, en ik zit hier nog met een oude P4 te spelen...

Zijn 8 cores geen overkill als je enkel met audio bezig bent? Ik kan begrijpen dat je die 8 core wel goed kunt gebruiken als je met 3d applicaties bezig bent, maar gewoon puur audio?

(hopelijk komen er dan ook pc met 8 cores en zakken de prijzen van de gewone dual cores, dan ge ik me eindelijk eens een nieuw systeempje samenstellen)

Ja hoor appel heeft de beste monitors voor het minste geld.
Dit is uitvoerig getest op mn werk ;)

@kefkekeyser

22 april is er een prijsdaling van intel aangekondigt.

Er zijn zeker wel monitor merken die zeker dezelfde kwaliteit als apple schermen bieden

Zeker. Apple heeft geen eigen TFT-fabriek. Dat wordt ook gewoon ingekocht en verpakt in een Apple-kastje.
De oude 21" Graphite Studio Display is bijvoorbeeld ook gewoon een Sony Trinitron. Apple besteedt wel veel aandacht aan de aansturing, ook in de software, en complete systemen worden vaak gecallibreerd afgeleverd, terwijl als je een TFT'tje in een PC prikt er niks afgeregeld is. Zelf afregelen, de juiste TFT-driver gebruiken (niet alle pixelmatrices zijn hetzelfde) en niet zomaar de factory settings gebruiken helpt ook.

Maar de kans is inderdaad groot dat er andere schermen op de markt zijn waar exact dezelfde TFT in zit als in de Apple-schermen.

Origineel geplaatst door fuse
Schei toch eens uit om met beide voeten in een marketing verhaal te trappen!
Het is sneller ja. Maar KATSJING! Wordt je muziek er beter van?

Juist.

Origineel geplaatst door Negative Plus
Wordt je muziek er beter van ?
Als je de "nieuwe" plugins goed gebruikt wel ja.

Niet helemaal juist.

Je laatste stelling geldt ook voor de 'oude' plugs.
Of kan je enkel goeie rock n' roll spelen op een nieuwe Fender of Gibson gitaar?
Er zijn individuen die beweren en geloven dat je ook betere resultaten boekt met 'oude' (vintage) gear.
Dus dan geldt dat ook voor ouwe, trage 'vintage' PC's...

Origineel geplaatst door cryptout
Wat een onzin om te zeggen "wat heb je er aan". Sneller is altijd beter. :halleluja

Niet akkoord.

Beter wat ? Technisch gezien meer plug's draaien ja dat wel, maar 'betere' muziek maken ?
Absoluut niet. Groot misverstand denk ik dan.
Denk dat het zéér duidelijk is dat er mensen rondlopen die met 2x niks materiaal fantastische dingen weten te maken net zoals er mensen zijn die met eindeloos veel hardware/software/PC geweld geen zinnige track voor elkaar krijgen.

Dus niet wat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt is van tel. Oud of nieuw, maakt geen ruk uit.

Wat niet weg neemt dat een gloednieuwe SUPERMEGATURBOZILJOENCORE altijd leuk is om in je studioootje te zien staan glimmen. Maar helaas biedt dat geen enkele garantie op betere resultaten. You make the difference, not your gear.

Laatst gewijzigd:
You make the difference, not your gear.

Stond ik dan met een kartonnen doos en een fietsbel in een vol Paradiso.

Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Juist.

Niet helemaal juist.

Je laatste stelling geldt ook voor de 'oude' plugs.
Of kan je enkel goeie rock n' roll spelen op een nieuwe Fender of Gibson gitaar?
Er zijn individuen die beweren en geloven dat je ook betere resultaten boekt met 'oude' (vintage) gear.
Dus dan geldt dat ook voor ouwe, trage 'vintage' PC's...

Niet akkoord.

Beter wat ? Technisch gezien meer plug's draaien ja dat wel, maar 'betere' muziek maken ?
Absoluut niet. Groot misverstand denk ik dan.
Denk dat het zéér duidelijk is dat er mensen rondlopen die met 2x niks materiaal fantastische dingen weten te maken net zoals er mensen zijn die met eindeloos veel hardware/software/PC geweld geen zinnige track voor elkaar krijgen.

Dus niet wat je gebruikt, maar hoe je het gebruikt is van tel. Oud of nieuw, maakt geen ruk uit.

Wat niet weg neemt dat een gloednieuwe SUPERMEGATURBOZILJOENCORE altijd leuk is om in je studioootje te zien staan glimmen. Maar helaas biedt dat geen enkele garantie op betere resultaten. You make the difference, not your gear.

je mist naar min idee de esentie van het muziek maken of spelen of gewoon met geluiden bezig zijn.
waarvoor doen mensen dat , met muziek bezig zijn? zit het em in de oergenen ?
:peukie:

Stond ik dan met een kartonnen doos en een fietsbel in een vol Paradiso.

Wel, ik ben er van overtuigd dat er getalenteerde mensen zijn die zelfs met een kartonnen doos en een fietsbel een hele stand-up comedian show kunnen brengen.

Hoeveel BPM haalt zo'n octacore eigenlijk?

En istie ook geschikt om bvb ambient mee te maken?

DE HD cinema screens zijn ook behoorlijk in prijs gedaald btw, check de appleshop

Hoeveel BPM haalt zo'n octacore eigenlijk?

Voorbeeldje.
Als je sequencer nu 999bpm haalt op een single core kan je er vanuit gaan dat je met een octo toch makkelijk 7992bpm moet kunnen halen.

Wel, ik ben er van overtuigd dat er getalenteerde mensen zijn die zelfs met een kartonnen doos en een fietsbel een hele stand-up comedian show kunnen brengen.

Klopt maar met een AH doos zou het beter klinken als een c1000.

Voorbeeldje. Als je sequencer nu 999bpm haalt op een single core kan je er vanuit gaan dat je met een octo toch makkelijk 7992bpm moet kunnen halen.
Thanks! Kan niet wachten tot ik die octacore in mijn Machinedrum kan rammen! :{

Klopt maar met een AH doos zou het beter klinken als een c1000.

En maakt het nou wat uit of er in die doos twee pakjes met vier broodjes of
vier pakjes met twee broodjes inzaten als je maar voldoende beleg hebt voor twee broodjes?

Het beter als je doos leeg is en goed eet voor dat je optreed.
Je kan natuurlijk wel wat bier in je doos bewaren voor na de show.

Origineel geplaatst door turtel
wat mag ik me daarbij voorstellen ,een xeon 2.6 quodcore kost los ± 1350 euro , over wat voor cpu heb jij het dan?

Een Intel Core2 Extreme QX6700.

Link

Momenteel ook nog prijzig maar er is een verwachtte prijsdrop naar rond de 550 euro eind April.

De 2.66Ghz Xeon is overigens wel een 250 euro goedkoper als jij zegt klik

Maar goed....voor de consument zijn er gewoon meerdere wegen naar Rome.

Er is dus 1 groot verschil tussen deze 2 processoren. En dat is de snelheid van de frontside bus.
Je bespaard verder op geheugen doordat je normaal DDR2 kunt kopen ipv de geheugen eis voor een serverbordje. Dan pak je wat sneller geheugen. Dikke maar stille koeler op je cpu en je krikt de FSB alsnog op naar 1333Mhz en je cpu loopt meteen 3.3Ghz. Het is wel de vraag welke koeler dit in bedwang houd maar dat heb ik nog niet uitgezocht. 4 cores op 3.3Ghz zullen echt wel een berg warmte uitspugen maar ik heb met standaard coolers al prima overclocks onder 100% stabiliteit gezien.

Maar goed....je kunt dus ook gewoon die FSB opkrikken zonder je cpu sneller te laten lopen. Dat is geen probleem, de vraag is of het iets uitmaakt.

Origineel geplaatst door etaoin
Zeker. Apple heeft geen eigen TFT-fabriek. Dat wordt ook gewoon ingekocht en verpakt in een Apple-kastje.
De oude 21" Graphite Studio Display is bijvoorbeeld ook gewoon een Sony Trinitron. Apple besteedt wel veel aandacht aan de aansturing, ook in de software, en complete systemen worden vaak gecallibreerd afgeleverd, terwijl als je een TFT'tje in een PC prikt er niks afgeregeld is. Zelf afregelen, de juiste TFT-driver gebruiken (niet alle pixelmatrices zijn hetzelfde) en niet zomaar de factory settings gebruiken helpt ook.

Maar de kans is inderdaad groot dat er andere schermen op de markt zijn waar exact dezelfde TFT in zit als in de Apple-schermen.

Precies. Apple is niet duur, je betaalt alleen soms voor dingen waar je geen behoefte aan hebt.

Origineel geplaatst door bikkel
Precies. Apple is niet duur, je betaalt alleen soms voor dingen waar je geen behoefte aan hebt.

Klopt...als je een pc systeem met vergelijkbare hardware gaat samenstellen (2 Xeons, duur geheugen, dual cpu serverbord met Intel chipset) dan gaat ook dat flink in de kosten lopen.

Maar je kunt dus wel gewoon dezelfde performance halen met de helft van de investering.

Origineel geplaatst door Acidfever
Klopt...als je een pc systeem met vergelijkbare hardware gaat samenstellen (2 Xeons, duur geheugen, dual cpu serverbord met Intel chipset) dan gaat ook dat flink in de kosten lopen.

Maar je kunt dus wel gewoon dezelfde performance halen met de helft van de investering.

Als alleen performance telt sowieso.

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back