Worden FM synths (digitaal) ooit vintage?

Oh dat is wel heel triest. Dus degene die die DX probeert te verkopen wordt een beetje getrold en serieuze mensen bieden niet meer? :kont:

Tja want ik zou er best een willen hebben en had echt zoiets van "nah dat is echt niet meer de moeite waard".

Ik zou er max iets van tja €150 of zo voor betalen? Het is niet meer dan een TX81z met toetsen in principe (en een wat vriendelijkere interface).

Tja want ik zou er best een willen hebben en had echt zoiets van "nah dat is echt niet meer de moeite waard".

Ik zou er max iets van tja €150 of zo voor betalen? Het is niet meer dan een TX81z met toetsen in principe (en een wat vriendelijkere interface).

ik zou de man even een mailtje sturen met een bod...

:koffie:

Nou meer niet de moeite waard als in "dit ga ik er nooit voor over hebben".

Ik vertrek binnenkort naar Argentinië, en moet echt ff iedere cent drie keer omdraaien. Maar ooit...ooit zal ik er één hebben :luv:

nou,
ik wordt altijd een beetje misselijk van dit soort muziek....
het lijkt het meeste op een soort van kermis zweefmolen, waar je nooit meer uitkunt, terwijl je eruit wilt omdat je nogal nodig naar het toilet moet........:okdan:

:mega:

De DX1 is iig flink doorgeslagen.. :D DX5 ook. DX7 wat minder maar toch 3 x over de kop ofzo in vergelijk met 2014.. Ook de SY77 zie je nooit meer voor de 200 euries, waar hij voorheen vaak voor werd aangeboden..

Maar Elektron heeft misschien FM ook wat populairder gemaakt?? Als je t een beetje automaten kan wordt het veel interessanter.. en nog meer nieuwere uitgaves.. heeft allemaal invloed gehad..

12-13 jaar na de laatste post in deze draad zijn de meeste oude FM synths niet veel verder gekomen dan een bescheiden inflatiecorrectie, dus op een enkele collectible/zeldzame unit na zou ik zeggen: neen...

Het wordt tijd om de term vintage op te gaan splitsen in periodes en technieken. De duiding dat iets vintage is omdat het oud is, is niet meer voldoende. Zeventiger jaren analoge vintage, tachtiger jaren analoge vintage of juist digitale vintage. De Yamaha FM synths uit de tachtiger jaren zou dan de duiding Tachtiger jaren digitale FM vintage gebruikt kunnen worden. Dan hebben we het over synth's. Voor drummachines komen eigen duidingen - ook met het era erbij waarin een specifieke techniek werd gebruikt.

Ik. was een van de eerste beziters in Nederland van de SY99, en ik heb daar vele optredens en studioopnames mee gedaan. Geweldig apperaat!!!, maar na jaren trouwe dienst en bijna helemaal opgespeeld, toch maar verkocht jaren terug. Nog steeds spijt van, en zodra ik weer een goed exemplaar kan vinden ga ik ervoor. Ook in het bezit geweest van de Dx7, Dx7llfd, en Tx7. Ik grijp dan ook vaak terug naar fm synthese pluginns uit nostalgie denk ik?, maar die halen bij mij dan ook wel mooie herrinneringen boven, maar klinken echt niet zo als de echte hardware.

Ik heb een tijd de TG77 gehad en die vond ik echt wel tof totdat ik mijn rack met oude digitalo's heb ontmanteld om ruimte te maken voor andere gear. Maar ik beleef nu een stuk meer plezier aan FM op mijn TwistFM waar gewoon alles lekker onder de schuiven zit in plaats van die eindeloze menu's. Wel een stuk beperkter natuurlijk, maar ik vind het de trade off waard. Overigens is de TG77 in de tijd dat ik hem had nauwelijks in waarde gestegen, als ik de kosten voor het nieuwe scherm dat ik erin heb gezet aftrek heb ik er geen cent winst op gemaakt.

Laatst gewijzigd:
Back