Welke synth????

M2S

Nieuwkomer
Ik ben nog een amateurtje wat betreft 't maken van muziek......en ik ben op zoek naar een synth voor 't maken van hardcore en techno......in de prijsklasse 1000-1750.
Wat is een goeie synth????
Iemand suggesties?????

Nord Rack 2
JP 8080
Virus a/rack

Zitten allemaal net iets boven je budget nieuw denk ik, maar 2e hands wel goedkoper te krijgen.

Ik denk dat de Roland SH-32 Synthesizer wel iets voor jou is.
hij is niet duur en er zitten alle standaard house sampels die je moet hebben. later kun je weer andere synths er op aansluiten om je muziek te verbeteren.

Check ook eens een Alpha Juno 2, als je hardcore gaat maken is dat ding een must. Wel zou ik je adviseren ook geld bij mekaar te schrapen voor een sampler, die heb je altijd nodig. Vooral in combinatie met die Juno, want dat is een monosynth.

Verder heb ik zelf ook de Nordrack 2 (was 1500). Is zeker wel een leuke bak, maar er zitten geen effecten bij. Dus als je voor de NR2 wilt gaan moet je wel wat FX bakken hebben anders wordt het moeilijk.

Persoonlijk zou ik niet voor de JP-8000 gaan, heb ik ook gehad en ik vond hem ruk... Maarrrrrr... smaken verschillen natuurlijk dus misschien vind jij hem wel top.

Je zou gewoon eerst eens naar de muziekwinkel moeten gaan en daar een paar uurtjes apparaten checken. Neem een blocknote mee en noteer de namen van de apparaten die je gaaf vind. Kijk daarna op internet of je dat ding in jouw prijscategorie 2de hands kan vinden.

Succes!

Daar sluit ik me bij aan ! een Alpha Juno-2 is the ultimate hardcore bak! en zeker als beginner, lekker analoog raggen!

Maar met alleen die juno ben je er helaas nog niet...dat wordt sparen voor een Sampler, effecten, mixer en natuurlijk nog meer synths,want zeg nou zelf, apparatuur kopen wordt n verslaving

Orgineel geplaatst door computer
later kun je weer andere synths er op aansluiten om je muziek te verbeteren.

Mag hopen dat dit anders bedoelt word dan er staat.

Enne, M2S welkom!

Zeker als je beginner bent kan ik je alleen maar aanraden om naar diverse muziekwinkels te gaan en/of vrienden om te kijken wat er zoal is en wat jouw voorkeur heeft. En laat ze hier maar lekker orakelen, je weet zelf wel wat OK is. ;)

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat het inmiddels een Alpha Juno 2 is geworden ;)

Vind ik dus totaal niet. Hoe uitgemolken is die synth? En zeker in de hardcore house. Je kan geen nummer opzetten of je hoort er weer een Juno2 in. Nee, qua orginaliteit is het absoluut niet mijn synth. Hoewel hij wel erg bruut klinkt, zou ik er geen willen hebben.

krz >> daar heb je wel gelijk in, maar je HOEFT niet het chorus vol open te gooien en je HOEFT niet een pitch envelope te gebruiken.

Het is in principe gewoon een hele simpele recht-toe-recht-aan synth die niet onder doet voor andere budget synths uit die tijd. Hij is makkelijk te programmeren en je kunt vanaf de Juno verder kijken wat je nou precies in een synth wilt hebben. Verder blijft een Juno 2 altijd goed als masterkeyboard.

En als je het ding ook nog eens met filters en EQ te lijf gaat dan krijg je al een heel andere sound. Ik haal nog steeds bruikbare geluiden uit het ding die ik nog nooit heb gehoord in een nummer.

Nou dat vind ik nou ook!!

Bovendien wilde hij een synth voor HARDCORE en dan is de
Alpha Juno wel DE synth....dus

Maar hoe zit het nu met de J X 8 P? Die is toch ook veel gebruikt voor HARDCORE? Heeft er iemand een J X 8 P?

Laatst gewijzigd:
J X - 8 P? Ja die wordt wel gebruikt ja. Maar niet zoveel als de juno.

--------

J X - 8 P

Last edited by a moderator:
Orgineel geplaatst door JohnnyBusca
Maar hoe zit het nu met de J X 8 P? Die is toch ook veel gebruikt voor HARDCORE? Heeft er iemand een J X 8 P?

Maxdox heeft een super JX (JX-10). Dat is een synth met 2 jx8p's onder de motorkap.

Tja op zich heeft ie 2 DCO's per stem ipv 1 dat geeft natuurlijk wel meer mogelijkheden.

Maar heeft ie ook 'het zaagtandje' en dezelfde flexibele envelope?

Orgineel geplaatst door murphi

Maxdox heeft een super JX (JX-10). Dat is een synth met 2 jx8p's onder de motorkap.

Toch is ie niet ideaal als "all-round-techno" synth. Als er geen programmer (dus knoppen) op zit, nodigt het niet echt uit tot freaken. Het blijft de SUPER jx... dus veel vetter als een juno1.
Als je iets uit de juno reeks kiest, zou ik absoluut voor de jx-8p/jx-3p gaan (met programmer). 2dco's begint ergens op te lijken. (jx heeft 2 dco's; juno 1 dco met subdco).

Als je geen computer setup hebt, zou ik voor een VA gaan, ik heb er geen verstand van maar het is meer "all-round".
Zelfs de jx-10 is gelimiteerd, er komen vette pads, strings en bassen uit, maar het blijft een typische synth. Zo is dat met veel synths, en daarom is een vette sampler (met warme filters) ook geen slechte keuze.

Ik kan voor je keuze maar 1 site aanraden: check op http://www.synthsite.com/synth

Hierin vind je massa reviews en info over de synth die je op het oog hebt. Zo kom je tot een wijzer besluit, het heeft mij in iedergeval enorm geholpen!

Wel grappig dat de adviezen binnen blijven stromen terwijl die jongen allang vrolijk met zijn Alpha Juno 2 aan het stoeien is :)

advies is altijd welkom lijkt me, iedereen kan er wel wat mee ;)

Olaf

Back