Obscure oude synths

Hooihuis

Acta est fabula
Hier een kleine site met foto's van leuke (en mooie!) oude speeltjes. Gespot op de site van Matrix Synth.

Voorals die Minisonic lijkt me heel interessant!

De eerste link werkt wel . . . . . duurt even, want veel fotoos op de eerste pagina ( ? )

vage obscure mp 3 s :{
l

en van de voorpagina verwijderd door een motje . . . . (':biertje:')

SORRY,verkeerde DRAAD.

Laatst gewijzigd:
:confused: Deze heeft niet eens op de voorpagina gestaan, dus ik snap even niet wat je bedoelt :)

die dewtron staat ook begschreven in de a/z van p/f. is een soort van lego steentje systeem ...met recht op t paneel voor elke functie een switch ...early matrix switching
eg bizar asje bednk hoedat werkt ...je switch en t blokje schakeld zich in de signaal ketting ...astware mechanish en elektronish

[ begryp wel dat t geen hit wert]
wel veel modules gebouwd

apart wast zekers

Leuke bakken allemaal, maar zijn ze ooit echt gebouwd??

Phochos

Een deel van een doos, die ik ooit gebouwd heb met Dewtron modules. Met rechts de schakelaarmatrix. Inderdaad een lego-systeem.
6gvai3l.jpg

Origineel geplaatst door Sam_Zen
Een deel van een doos, die ik ooit gebouwd heb met Dewtron modules. Met rechts de schakelaarmatrix. Inderdaad een lego-systeem.
6gvai3l.jpg

misschien kunje een klein xpalainatie doen over hoe dat werkt

zijn een soort grote lego blokken die elektrish met elkaar een verbing maken nat as cables dat doen zobou je blokken aan elkar revo ...lutionair zou ik byn zeggen

goo sam

Probeer je citaat wat klein te houden, please, dus alleen tekst, dat scheelt paginaruimte :)

De schakelblokjes zijn inderdaad electrisch verbonden, en wel in 2 richtingen : horizontaal en verticaal. Een X-Y systeem zoals het patchboard van een EMS Synthi A. Meestal zijn de module-outputs verticaal en de -inputs horizontaal.
In dit geval kun je bv zien, dat de uitgang van de driehoek oscillator (VV) is verbonden met de ingang van de Envelope Follower.

Origineel geplaatst door Sam_Zen
Probeer je citaat wat klein te houden, please, dus alleen tekst, dat scheelt paginaruimte :)

De schakelblokjes zijn inderdaad electrisch verbonden, en wel in 2 richtingen : horizontaal en verticaal. Een X-Y systeem zoals het patchboard van een EMS Synthi A. Meestal zijn de module-outputs verticaal en de -inputs horizontaal.
In dit geval kun je bv zien, dat de uitgang van de driehoek oscillator (VV) is verbonden met de ingang van de Envelope Follower.

kweet niet hoe dat moet ...plaatje niet mee copy-en ,..
maar intressantie zoon zelf bouw blokken system ,...
stabil ..?
je ziet wel meer toendertyd uitgeprobeeerde manieren van fabrikanten
wat een keer is geprobeerd en daarna nooit meer
wat hans laatst zei over dat zijdelingse keys, s aftertouch dat je kan drukken tegen de toetsen naastje ...xpressief zit nog wel op de yc organs van yamaha

vroeger waren sommige innovaties best ok !
:engel:

Back