Verdedig Je Schatje!!

Origineel geplaatst door resonance
Ik wil graag mn mc-303 in de strijd gooien ..

wordt vaak afgezeken maar ik snap dit niet :confused:

* klein en compact ideaal om mee te nemen
* overtuigende 808 / 909 / 303 sounds
* erg vette geluiden
* opvolger van de mc-202
* fijne bediening

- puntje; slechte midi implementatie.. voor de rest :okdan:

Bespeur ik hier enige sarcasme? ;)
:D

Wat ik even wil verdedigen hier is het gebruik van softsamplers...

softsamplers zijn nl. behoorlijk handig in gebruik en als je er goed materiaal ingooit klinkt het natuurlijk prima. mensen die denken dat hardware-samplers vetter klinken zijn vaak verbitterd en volledig losgeslagen van elke vorm van objectiviteit :D

Ik hoef mijn schatje niet te verdedigen.

Mijn MPC2500 is zo hard recht in your face dat je het wel uit je hoofd laat om dr aan te vallen ;)

-C-

Mijn CM-32P(U110) en CM-32L (MT-32) zijn wel zo afgezeken terwijl ik het geweldige moduletjes vond.
Zeer goedkoop tweede hands en zeker bruikbaar.

Ook is mijn crumar performer in het verleden afgekraakt geweest maar dat was in de jaren 80.
Nu blijken er ineens toch liefhebbers voor. Ik vond het toen al een geweldig ding. Maar was dan ook mijn aller eerste synth.

Last edited by a moderator:
Ja OK maar in principe is alles bruikbaar...

Misschien moet er een thread "Gear bashing" komen zodat iedereen zn gal kan spuwen
op wat ie de kutste synth vindt :D

Yamaha CS6x / CS6R. Iedereen vindt het kennelijk een kutsynth want niemand wil de toetsenversie van me overnemen voor een redelijk bedrag. Als er 1 geweldige complete synth is voor zowel beginners als liefhebbers van diepgaand programmeren dan is het deze wel. Maar ja, in de markt gezet als 'Dance' synth en van dat label komt -ie niet meer af.

Origineel geplaatst door Exzit
Mijn CM-32P(U110) en CM-32L (MT-32) zijn wel zo afgezeken terwijl ik het geweldige moduletjes vond.
Zeer goedkoop tweede hands en zeker bruikbaar.

Ook is mijn crumar performer in het verleden afgekraakt geweest maar dat was in de jaren 80.
Nu blijken er ineens toch liefhebbers voor. Ik vond het toen al een geweldig ding. Maar was dan ook mijn aller eerste synth.

de roland mt-32??
Het kutte daaraan is dat het heeeeel moeilijk aansluiten is.. en dat je als ie aangesloten is geen zin meer heb er mee te expirimenteren:okdan:

waarom biedt nog niemand zich aan met een D-10 om door mij te worden afgeslacht...wat een RAMPBAK! :D Allen dattie van staal is is goed. (<deze zin gaat voor de SF grammatica prijs)

mijn "atomic poodle" (stond ergens in een review) oftewel de Prosoloist is..erm..niet erg cool, maar ik houd gewoon van de sound. Hij zeurt gewoon op een charmante manier haha.

Oke stage! D-10 (een van mijn eerste dinggen) Is een geweldige vriend..

Er gaat bijna nooit iets aan kapot (behalve alle knopjes, alle toetsen en de pitchbend).. de sounds klinken top!!
ik snap niet dat over deze droom machine IETS negatiefs te zeggen valt..

en over prosoloistje benk het eens!! tis eigelijk een beetje een zeikert qua sound haha!!

Origineel geplaatst door prosoloist
de roland mt-32??
Het kutte daaraan is dat het heeeeel moeilijk aansluiten is.. en dat je als ie aangesloten is geen zin meer heb er mee te expirimenteren:okdan:

Ik zat meer te kutten met de windows editor van de MT-32.

ik heb (jawel!) TWEE d-10s gehad. De eerste was als 2e orgel/synth midicontroller in gebruik, heb ik verkocht toen de Nord kwam die al zo'n toetsenbord had. Toen we met de band een vakantie/zuifrankrijk/campingtour deden heb ik er weer eentje op de kop getikt, als midicontroller voor de JV1010 die ik toen had. Toen ik terugkwam heb ik m doorgesluisd naar onze PA-man in ruil voor een brakke maar altijd functionerende Laney Linebacker 30W transistor "keyboardversterker". Kon ik dus gelijk weer terugruilen want de D10 had het opgegeven en produceerde alleen maar "industriele" geluiden. Misschien was het, bij terugblik, wel de interne batterij? In elk geval heb ik m toen voor een paar euries als opknappertje aan een nogal duister uitziend langharig figuur verkocht die ook daadwerkelijk industrial maakte hahaha.

Origineel geplaatst door djrazor
Dat is zeker zo. Maar met een noisegate is dat wel weer verholpen.

die heb ik niet dus heb ik hem gelijk weer verkocht. zelfs op batterijen ruist ie behoorlijk.

en de sequencer van de mc303 is heerlijk. Zo lekker strak, het lijkt wel alsof er een 1040ST inzit. [/B]

Sarcasme?

Ik vind het nog steeds een leuk op de bank speel apparaatje. Gewoon koptelefoon op en klooien.

Wel iritant dat sommige settings (zoals effecten) steeds terugspringen als je aan het klooien bent.

Origineel geplaatst door xpanded stereo
psr 7

en de sequencer van de mc303 is heerlijk. Zo lekker strak, het lijkt wel alsof er een 1040ST inzit.

dat meen je niet!
Dat ding liep net zo strak als een dronken matroos man...

Origineel geplaatst door manvsmachine
die heb ik niet dus heb ik hem gelijk weer verkocht. zelfs op batterijen ruist ie behoorlijk.

Dat snap ik wel want zoals gezegd is het ook een echte ruisbak.

attachment.php

Maar voor extreme vernaggeling imo zeer bruikbaar :P

Origineel geplaatst door C738
Ik hoef mijn schatje niet te verdedigen.

Mijn MPC2500 is zo hard recht in your face dat je het wel uit je hoofd laat om dr aan te vallen ;)

-C-

dan moet je eens de MPC3000 beluisteren want dan val je zelf de MPC2500 aan :D

Origineel geplaatst door trigg
Wat ik even wil verdedigen hier is het gebruik van softsamplers...

softsamplers zijn nl. behoorlijk handig in gebruik en als je er goed materiaal ingooit klinkt het natuurlijk prima. mensen die denken dat hardware-samplers vetter klinken zijn vaak verbitterd en volledig losgeslagen van elke vorm van objectiviteit :D

idd ;) ze zijn ook handig in het gebruik , en meer ook niet :D

Back