Maak een stukje hiphop

Ik zat te denken, mag ik dit eigenlijk wel hier posten?
Qua rechten enzo...?
Tja.. dit is de kern van hiphop.. dichterbij kan je niet komen.. Als dat in strijd is met de regels kunnen we niet veel dan stoppen met posten in deze thread.

Zei ik al 'daaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaayme wat een heerlijke sample!!' ? .. bij deze. (kwaliteit is wat tikkeltje minder maar ach)

Komt van vinyl en gaat door een hele ouwe bijna kapotte vooversterker..
Maak er maar wat van!

En nu beats bouwen gasten hophop!!!!

Gewoon de sample gebruiken van Raymond en als iedereen wat heeft droppen we alles tegelijk. Ik ben op moment met een andere track bezig en die zuigt al mn energie, ga met een vriend een soort r&b'tje fixen.

Hou je ook .an de regels op de vorige pagina.. ik zal ze wel opnieuw posten!

Dat verhaal over de drums laat ik ook maar achterwege ivm gemak.

Succes everyone! Enjoy and show your best!

Hey ninjas
ik zit te denken aan het volgende (jullie zijn meer van het samplen; ik meer van het produceren)
- Vastgestelde BPM (ik stel 86 of 98 voor)
- Vastgestelde Sample (ontbreekt, moet niet te raar klinken en liefst flinke melodie)
- Vaste Drumpack waarin iedereen een kick, snare, hihat, crash en toms donneert. (je hebt zodoende dus wat meer keus maar hebt alsnog een kleinere selectie dan normaal) -Gaat niet door-
- Gebruik van hardware zowel als software is toegestaan. Dit omdat onze productiemethoden te ver uiteenlopen.
- Maximaal 2 minuten
- JE MAG DE SFEER ZELF BEPALEN (disstrack, serieus, melodieus of gewoon een hersenscheet whatever)

Dit is eigenlijk alleen mijn mpc60 met wat effecten in ableton!

Hmm klinkt lekker die mpc60 ! volgens mij is dat een hele oude model maar het klinkt lekker of er tape overheen gegooid is :peukie:

Neem alles rechtstreeks op in een bandrecorder dus ik denk dat daar die ruis vandaan komt!
Vind die lege super strakke digitale vst's maar niks..

Ieder zijn ding maar 't karakter van ruis is toch echt waar ik op kick..
Mis gewoon dynamiek in de producties van tegenwoordig..

Jammer maar dat is gewoon de stroming van hiphop tegenwoordig!!

Ligt er denk ik aan welke "hiphop" je luistert.... Madlib, Samiyam en Flying Lotus vind je misschien wel dope dan... maken alledrie beats met "dirty" krakende samples enzo...

Maar dat is misschien meer iets voor een "Welke hiphop(achtige) muziek luister jij ?" topic !? :)

Ik vind Flying Lotus niet echt hip hop maar wel vet. :P

ey mensen!

had ff een leuk gitaar geluidje gevonden op massive en ben er aan de slag mee gegaan,

Attachments

• NEWSHIT 17.mp3
    3,3 MB · Bekeken: 113
Ik dacht we het allemaal tegelijk zouden droppen? :P Ik luister em iig nog ff niet. :)

Ligt er denk ik aan welke "hiphop" je luistert.... Madlib, Samiyam en Flying Lotus vind je misschien wel dope dan... maken alledrie beats met "dirty" krakende samples enzo...

Maar dat is misschien meer iets voor een "Welke hiphop(achtige) muziek luister jij ?" topic !? :)
loooooooooool krijgen we opeens ook 4 hip hop topics..... (net als de hardstijl shizzles) Hoe maak ik een hip hop beat/bass etc.......

ey mensen!

had ff een leuk gitaar geluidje gevonden op massive en ben er aan de slag mee gegaan,

Zooooo wat een gekkenhuis beat joh :D Ik vind het wel wat hebben, dat wel. :okdan:

Back