alternatief voor de rx1602 rack mixer(16 line)

Ramirez

Ouwe rot
De Behringer rx1602 (keyboard mixer)heeft de juiste mogelijkheden die ik nodig heb.
-19" rack synth mixer
-16 ingangen
-mogelijkheid om 1. fx module te koppelen.
-en voor de rest heb ik niets nodig.

Ik heb nu een mx3282a.Opzich een budgetvriendelijke mixer,maar de bekende behringer kwaliteit.

Ik heb 13 stereo apparaten aan te sluiten ,dus met 2. rx1602's zou ik in principe al klaar zijn.
Met oog op de toekomst gaat er ook een lexicon revrb komen.

En ja..om nou een lexicon na een behringer mixer te plaatsen zie ik eigenlijk niet zo zitten.
Hoewel er (lijkt mij) vrijweinig in zo'n mixer hoeft te zitten qua electra,vertrouw ik behringer er op ,dat ze zelfs dit verneuken met ruis.
Maar het zou ook zomaar kunnen dat dit een uniek-behringer-iets-minder-ruis-bak is..........is mogelijk.

Hoe dan ook,ik zie zoiets toch liever van yamaha, of of iets dergelijks.
En ja,het liefst nieuw nieuw nieuw.
Ik heb me dus een complete muis arm gesurft ,maar het begint er op te lijken dat behringer de enige is die zulke speeltje maakt.

Maar ik hoop toch zo dat ik er naast zit.

please help me uit deze boze droom.

:duivels: :duivels: :duivels:

Attachments

• behringer-rx1602_350_fffef1_75(16 line ingangen.).jpg
    behringer-rx1602_350_fffef1_75(16 line ingangen.).jpg
    7,4 KB · Bekeken: 123
En toch zou ik die Behringers niet uitvlakken. Ik heb 2 M120's van Roland en 2 1602's van Behringer. In de tijd dat ik nog optrad klaagde het geluidsverhuurbedrijf over het ruisen van de Rolands. Nooit last gehad van de Behringers.

Ja.dat zou uiteraard kunnen natuurlijk.
Ik weet wel dat behringer hier en daar een paar apparaatjes heeft uitgebracht die helemaal niet zo slecht waren.
Dus het kan zo maar zijn dat de 1602 hier onder valt.

Maar het schrikt me gewoon een beetje af vanwege de ervaring die ik heb met de mx3282a.
In een cafe zou ie het prima doen,maar voor in de studio.....hmmm.

Maar in die 1602's zit natuurlijk veel en veel minder electronica ,dus dat zou best wel de minder ruis (die jij bedoeld)kunnen verklaren.

Ach weet je ,en misschien kan ik het voor die 110 eur (eerst eentje) best wel probeeren.
Er hoeft toch niet echt veel aan gedraaid te worden.
ff over nadenken.

HANS.
Thanks voor de reactie,maar de voorkeur gaat toch naar een nieuwe mixer.
En bij thoman staan inderdaad mooie rack mixers ,maar 600/700 eur vind ik toch best een flinke duit.,voor een rack mixer.
Ik zat meer in mijn hoofd zo tussen de 200/250 eur per mixer.
Geen behringer en geen Rane,maar iets wat er een beetje tussen in zit.
Hellaas hebben die dus niet de mogelijkheden ingebouwd die ik zoek.

Rolls ken ik trouwens ook niet,ik heb er eerlijk gezegd ook nog nooit iemand over horen spreken.

Tot dus ver bedankt voor jullie reacties.

is die alesis multimix niet wat voor je dan die tussen die lijst van thomann staat?!

ot die auxpanders zijn ook best te betalen maar niet echt wat je zoekt denk ik!

Ik gebruik die 1602 nu twee jaar live en hij bevalt prima. In ieder geval voor live. Die roland rackmixers had ik hiervoor, maar daar kwam echt een behoorlijke bak ruis uit.
Ik vind btw wel dat de sound wat dunner word wanneer hij de behringer gepasseerd heeft (imho).

Redsky101.
Je bent nu al de 2e, die best te spreken is over die 1602.
Dat is niet verkeerd natuurlijk.
Dat wekt toch wel nieuwschierigheid.

Als ik van het weekeind tijd heb,ga ik eens even langs de shop,om hem te testen.

S.L.E

Die zijn ook wel aardig ja.
Maar de behringer is daarintegen wel lekker slank.
En als hij nauwelijks ruis produceerd,is het wel de mixer die ik zoek.
In dat geval ..goed =goed toch?

Heb afgelopen week een 1602 gekocht,bij feedback Eindhoven.
Ik ben er zeer over te speken.
En voor dat geld is het prima spul.

Ik weet niet wat er gebeurt was bij feedback ,maar ze waren zo behulpzaam dat ik even bij moest komen.
4 mensen die hulp aanboden,de koffie stond klaar.
Nee,deze keer niets te zeiken over feedback.

Heb zelfs een prodyssey uit kunnen testen.
Blijft toch juiken hoor die bak.

Thanks trouwens voor de reacties.

:okdan:

Ik heb ook een RX1602, is ook het enigste van Behringer, valt prima mee te werken als een aux return merger.
(zo kan je 8 stereo efx returns tot een enkel stwero paar terug brengen om het aantal ingangen wat je kwijt raakt aan fx returns te beperken.)

Hey Septic.

dat was dus ook een van de rede dat ik hem koos,erg handig.

Trouwens
Bevalt de prodyssey je nog?
Geen probleemen mee gehad of zo?

Origineel geplaatst door Ramirez
Hey Septic.

dat was dus ook een van de rede dat ik hem koos,erg handig.

Trouwens
Bevalt de prodyssey je nog?
Geen probleemen mee gehad of zo?

Ja bevalt me nog prima, al vind ik nu ik het setje al een tijdje naast mekaar hebt staan, me de Pro12 het lekkerst bevallen, maar dat is puur een smaak kwestie denk ik.

Voor rare geluidjes is de Prodyssey heel geschikt (al kan ie ook mooi strings enzo doen hoor)

Ga zaterdag nog een 1602 halen,dan kan ik weer voorruit.
En ja,ik heb ze in het feedbackkrantje zien staan die creamware bakjes.

Ik ben alleen bang dat het weinig zal toevoegen aan mijn set-up.
Ik heb al een jp8000 en 2 ms2000's dus ik kan genoeg enge geluiden maken.

Maar toen de prodyssey uitkwam had ik al gelijk zoiets van,die moet ik hebben.
En eigenlijk heb ik dat nog steeds,en dat heb ik toch met weinig synths gehad.
Dat ding daagt je gewoon uit.

Ik geloof ook niet dat ze nog goedkoper worden,en als ik er een nieuw wil ,is dit geloof ik m'n laatste kans.
Twijfel twijfel.......

Origineel geplaatst door Ramirez
Ga zaterdag nog een 1602 halen,dan kan ik weer voorruit.
En ja,ik heb ze in het feedbackkrantje zien staan die creamware bakjes.

Ik ben alleen bang dat het weinig zal toevoegen aan mijn set-up.
Ik heb al een jp8000 en 2 ms2000's dus ik kan genoeg enge geluiden maken.

Maar toen de prodyssey uitkwam had ik al gelijk zoiets van,die moet ik hebben.
En eigenlijk heb ik dat nog steeds,en dat heb ik toch met weinig synths gehad.
Dat ding daagt je gewoon uit.

Ik geloof ook niet dat ze nog goedkoper worden,en als ik er een nieuw wil ,is dit geloof ik m'n laatste kans.
Twijfel twijfel.......

De Prodyssey, heeft de osc2 Sync last van aliasing trouwens. En alle ASBs steppen bij OSC semitonepitch instelling (niet bij finetune). Dit valt het minste op bij de Minimax omdat ie vaste waardes heeft (2,4,8,16 etc) Ik vind dat geen probleem omdat ik tijdens recordings niet aan de hoofdpitch van de oscs zit. Maar je kan dit een bezwaar vinden.

Ik vind de Pro12 de beste van het stel, al is de minimax echt het beste om snel basjes te maken. Ik denk dat die zeker een aanvulling voor je zou zijn.

Dat had ik dus ook al gemerkt toen ik hem voor de 2e keer teste,maar dat hinderd me niet zo erg.
Als ik me goed herinner vond je de prodyssey in het begin de beste.
En nu al weer een tijdje de pro12.

Aangezien jij ze alle 3 naast elkaar kan vergelijken,kun jij het beste oordelen,waarom de pro12 boven de prodyssey?

Dat is meer smaak denk ik , ik ben toch wel verzot op 80s sounds ala sfeertjes zoals Harold Budd en cocteau twins, de Pro12 in combinatie met wat outboard chorus of delay, brengt je gelijk 30 jaar terug in de tijd ;) En dat is met de Prodessey ook, maar anders, die klinkt ook gewoon goed maar geeft net die klik niet die de pro12 wel aan me geeft. Wat dat betreft kan je dus wel zeggen dat ze toch anders klinken van mekaar ondanks dat het toch op dezelfde [sharc] chip zit...

Dit is dus een kwestie van persoonlijke smaak.

Ik vind voor bassen en seq sounds de Minimax de allerbeste keuze, gewoon omdat r maar weing tegen een mini op kan wat dat betreft. Al kan de Prodyssey dit ook redelijk maar niet zo moogish uiteraard, de Pro12 is wat minder voor bassen, kan wel natuurlijk

Eigenlijk moet je er gewoon 2 nemen de Minimax + a)Pro12 of b)Prodyssey

:D

@Mods, misschien afsplitsen en in een PRo12 cq ASB thead gooien?

wel een beetje topic hijacking zo hehe

Dat is ook,ik ga wat afdwalen van het onderwerp.
Dus tot zo ver bedankt voor je uitleg.

Zal een lastige keuze worden.

Back