MS20: Momentary switch

orson.wouters

Voltage Controlled Lid
Hallo iedereen

Kheb mij de Legacy collection van KORG aangeschaft
en Kheb n vraagske over die MS20: Vor wa dient die "Momentary switch"???:confused:

Greetzzzzzzzzzz

mij

Daar kun je onderdelen van je synth mee triggeren, zoals bijvoorbeeld een envelope generator of de clock van je sample/hold mee aansturen. Moet je wel even de verbinding maken op het patchpanel uiteraard :eureka:

Ik gebruik een gewone MS-20 maar ik denk dat het voor de Legacy variant precies hetzelfde werkt.

k kreeg laatst een legacy aangeboden ...nietveel
begon gelijk te denken mmm ik heb straks mn asm klaar [semi modulaire synth]
en das best lachuh asje bv zoon legacy erby kan prikke.. midi controlled cv box d8 ik
mar dat zijn natuurlijk pc / digi connector signalen ,..nono cv
anders had iedreen er wel een legacy controller naast zn modulair staan om ..as cv iets te fungeren

toch kan toch niet[!]
domme digi vraag van me ?

Ik vind het een leuk concept, die legacy + controller. Ik heb alleen de pest aan mensen die hem te koop aanbieden als MS20 zonder erbij te melden dat het een legacycontroller is. OK, ik kom er steeds wel achter, maar het heeft dan toch weer zinloze tijd gekost.

Eigenlijk is die legacy voor weinig geld toch wel een heel vette controller (ietsje kleine toetsjes misschien, maar dan haak je er gewoon een masterkeyboard bij, kan toch?), en dan nog een paar mooie standalone softsynths erbij. :okdan:

Dus ik kan ook niet de filters gebruiken van de legacy door bvb een drummachine ?
Dacht al zoiets ...

:-(

Dat kan wel, maar niet zo makkelijk als bij de echte MS20. Je kunt de inputs van je geluidsinterface gebruiken als input voor de MS20-plugin. Daar kun je hem gewoon virtueel in je filter patchen.

Origineel geplaatst door DavidMenting
Dat kan wel, maar niet zo makkelijk als bij de echte MS20. Je kunt de inputs van je geluidsinterface gebruiken als input voor de MS20-plugin. Daar kun je hem gewoon virtueel in je filter patchen.

dus de controller plastic alike ms 20 is pure aleen een contoller en de signalen di opje cabletjes staan zijn bitjes ,..en bytes
daar reageer een anloog app niet eg op !

was ook te mooi om waar te zijn ...en usb to analoog controller doos ...met vst erby geleverd
haha

heb wels demo,s gehoord tydje opmn pc gehad ook ,..bets mooi wavestation / en de polysix ook
maarja asje een polysicx inje handen hebt ,..piep de gy wel anders

een idee is (gezien ze toch in prijs gaan droppen) die ms20-like controllers,is om 1 te kopen als kast om je eigen echte analoog zelfbouw synth in te stoppen....

Voor bvb 100e kan je zo geen kast laten maken in 1 exemplaar...

Origineel geplaatst door HEXAGON
een idee is (gezien ze toch in prijs gaan droppen) die ms20-like controllers,is om 1 te kopen als kast om je eigen echte analoog zelfbouw synth in te stoppen....

Voor bvb 100e kan je zo geen kast laten maken in 1 exemplaar...

als ze met een opblaasbare variant op de markt komen, zeker een goed idee! voor nu vind ik de toetsen te klein.
:)

Back