PsyTrance Track

Vind het wel lekker klinken met al die spacy soundjes, mis wel een beetje een doel maar misschien is dat ook wel de bedoeling van psy-trance:confused: Het nummer is een geheel wat geluiden betreft en loopt lekker maar mist wat pit. misschien met wat pillen erin... en dan het eind, daar heb je je wel erg makkelijk vanaf gemaakt dat kan beter. ik begrijp heus wel dat ie doorgemixed moet worden maar ja wat heb je daar thuis aan. uiteindelijk sta je dan met lege handen, verloren en alleen, mosterd na de maatijd.

tracks/psy

tracks/psy

goed (muzikaal) gedaan methoxy.

melodisch en ritmisch goed, goede geluidjes ook, al zou je op sommige geluidjes wat delay kunnen zetten zodat die wat langer doorlopen (en andere zo houden zonder delay dus wat korter) zodat wat meer variatie ontstaat. tenminste dat zou je kunnen proberen. je weet pas of dat werkt als je t probeert. misschien slaat mn tip nergens op. maar goed probeer maar.

ik vind het wel wat vlak klinken. kik/bass combo is naar mijn idee niet dominant genoeg. bas mij te rond, kik te dof. bij 144 bpm wil ik toch wat van een transient horen. dit is meer een kik die je veelal bij veel snellere dark-psy hoort. maar das smaak.

en er lijkt me nog wel ruimte voor een break met een wat scherp geluid om het geheel wat op te spicen.

ik luister nu op koptelefoon dus kan niet veel zeggen over je stereobeeld etcetera. maar zorg in het algemeen gewoon voor flink wat panning daar waar mogelijk. maak ruimte.

misschien al mee bekend maar hoe dan ook, op: isratrance.com forum musiccreation etc wordt verder ingezoomd op psy-producties. daar valt voor veel psy geinteresseerden soms wel wat te halen.

Bedankt voor de opbouwende kritiek!

Engine, je hebt helemaal gelijk dat het einde van de track een beetje te gemakkelijk gedaan is.
Vipal, als ik er toch nog ermee aan de gang ga, zal ik ook kijken naar de kick/bassline en verdere opvulling.

Groeten, MeThOxY :biertje: :peukie:

Back