mpc 1000

Origineel geplaatst door Lotuz
De autoload functie had ik idd al gevonden, maar ik vind het gewoon zonde van de ruimte. En wanneer ik door het geheugen blader, wil ik eigenlijk die popiejopiedemozooi helemaal niet zien. :D
gebruik een cf kaart of bouw een harde schijf in dan hoef je niet door het interne geheugen te bladeren :)

Okee, oogkleppen op dus. ;)

Ik moet me er nog in verdiepen, maar na een dag spelen met de MPC500 kan ik ook in de MPC1000 aardig m'n weg vinden. Het grotere scherm van de MPC1000 met de functietoetsen eronder werkt wel een stuk plezieriger. Ik ga vanavond verder spelen. :)

Origineel geplaatst door Marvin
ja logisch, dat doe ik nu ook al. Maar heb 2 stereo tulps nodig voor djdecks, en nog 6 uit mpc en mijn geluidskaart heeft 8 tulp en 1 digitaal, dus dan is de overdracht ook gelijk beter vanuit de mpc naar de kaart, niet dat dat veel zal uit maken maar gaat om het idee.

Hoeveel MB is er eigenlijk beschikbaar voor die samples, etc zonder je flashkaart of harddisk?

16 m standaard, 128mb met geheugen uitbreding als ram dan

Ik bedoel eigenlijk, als je er geen flashkaart of hardisk in hebt zitten en je doet de mpc aan dan worden die fabrieksprograms en geluiden geladen welke in een stukje intern flash geheugen of iets dergelijks worden opgeslagen. Hoe groot is die ruimte?

Origineel geplaatst door sander
Ik bedoel eigenlijk, als je er geen flashkaart of hardisk in hebt zitten en je doet de mpc aan dan worden die fabrieksprograms en geluiden geladen welke in een stukje intern flash geheugen of iets dergelijks worden opgeslagen. Hoe groot is die ruimte?
zo groot als ik hierboven heb getypt

zo groot als ik hierboven heb getypt

Nee joh, we begrijpen elkaar verkeerd. Als ik 128MB aan samples/programs zou kunnen opslaan in m'n mpc dan hoef ik geen compactflash kaart of harddisk te gebruiken voor een optreden als ik de mpc ergens heen meeneem.

Kijk de autoload die laad gewenste zooi in het interne geheugen als je de mpc aandoet.
Waar die dat vandaan laad bedoel ik. Dus niet waar naar toe, want dat is uiteraard max 16 of 128. Er zit naast het interne geheugen (16 of 128 ) ook een stukje flash geheugen in de mpc.
Daarzaten de fabrieksgeluiden in toen je de mpc nieuwe kocht. Die kan je dus wissen.

Bij de MPC2000 kon je een flashchip kopen voor geluiden die je vaak gebruikt in op te slaan, die zijn dus altijd aanwezig en hoef je niet te laden van zip, hd, flashkaart of diskette.

Het internal flash geheugen is 5 MB, toch?

Edit:
Preset sound memory: 5MB Flash

Is het mogelijk om tijdens het afspelen van een sequence in SEQ EDIT te werken? Als ik namelijk de duration van een noot wil aanpassen, is het wel zo prettig als ik kan horen wat ik doe. Nu lijkt het erop dat ik de sequence eerst moet stoppen, dan pas naar SEQ EDIT kan gaan om de duration aan te passen, waarna ik weer op start moet drukken om te horen of ik het goed heb gedaan.

Origineel geplaatst door Lotuz
Is het mogelijk om tijdens het afspelen van een sequence in SEQ EDIT te werken? Als ik namelijk de duration van een noot wil aanpassen, is het wel zo prettig als ik kan horen wat ik doe. Nu lijkt het erop dat ik de sequence eerst moet stoppen, dan pas naar SEQ EDIT kan gaan om de duration aan te passen, waarna ik weer op start moet drukken om te horen of ik het goed heb gedaan.
Bedoel je STEP EDIT of JJ's GRID EDIT? dat is namelijk voor individuele noten SEQ EDIT is alleen maar voor invoegen/verwijderen/kopieren van maten, bars en tracks.
Ja in step en grid kan dat gewoon nog een keer record indrukken dan op play dan speelt ie de sequence normaal af en niet in record mode. Maar ik record ook gewoon in step edit, dan als ik klaar ben hoef je alleen record uit te zetten en dan op play te drukken, niet eerst weer wisselen tussen de mode's.

Okee, dan zat ik dus idd verkeerd en was ik waarschijnlijk bezig met de duration van een track aan te passen ipv een note. Bedankt voor het zetje in de goede richting. :)

Weet iemand ook of je met de pads realtime je audiosporen kunt muten (dus alsof je een kanaal op een mengpaneel mute)? Gewoonlijk speelt de MPC1000 namelijk de getriggerde sample eerst nog volledig af en aangezien ik veel met loops werk, is het toch wel fijn als je die af en toe realtime kunt uitzetten.
In de manual kan ik er helaas niks over vinden (en ik weet niet of JJ OS deze mogelijkheid wel biedt).

volgens mij kan dat niet helaas.

Misschien een goed idee om als request op te geven bij jj, het flash geheugen voor het nieuwe os is dan wel bijna vol, maar het lijkt me niet dat deze future veel inneemt.

Wat ik trouwens zelf mis, op me asq10 kon ik een noot die bijvoorbeelt 16 maten lang aanhield, muten en dan speelde die noot in een 8 maten (2bars) sequence de ingevoerde 16 maten duration af. Zou je hem niet muten dan word hij natuurlijk heel tijd na 8 maten op nieuw getriggerd en speelt hij nooit volledig af.

Op de mpc als je hem dan mute stopt hij ook met spelen, dus is het helaas onmogelijk om een noot van 16 maten te laten spelen in een sequence van 8 maten (2bars) zou wel kunnen als ik de sequence ook 16 maten maak, maarja dan blijf je aan het editten.

nee, niet meer requesten.. er zijn al zoveel request's, je wordt er stapelgek van! en daarnaast zit het os werkgeheugen vol dus andere expansies zijn helaas niet meer mogelijk, JJ heeft ook gezegt dat er vanaf nu alleen nog maar bug updates komen..

op mpc forums is hier ook zoveel gezanik over ; ''ik wil dit, ik wil dat''.. ik heb zoiets van damn wees blij met wat je hebt stelletje greedy mowfuqqers..

Origineel geplaatst door Sly Dog
Weet iemand ook of je met de pads realtime je audiosporen kunt muten (dus alsof je een kanaal op een mengpaneel mute)? Gewoonlijk speelt de MPC1000 namelijk de getriggerde sample eerst nog volledig af en aangezien ik veel met loops werk, is het toch wel fijn als je die af en toe realtime kunt uitzetten.
In de manual kan ik er helaas niks over vinden (en ik weet niet of JJ OS deze mogelijkheid wel biedt).
misschien behelpen met creatief gebruik van mute groups?

(nadruk op behelpen;) )

wat je kan doen, althans, dat heb ik gedaan voor dat interne geheugen : open een blank project, laad 1 snare in op een program of 1 of ander miezerig klein geluidje, maak een nieuwe seq en record hem 1 keer, dan ga je naar save mode en dan sla je hem op in je interne geheugen, alle overige troep wordt dan eruit gegooit en je hebt je interne geheugen in feitte helemaal vrij op die snare/pgm/seq na.

ik heb gelukkig wel die 128 mb extra dus eigenlijk maken die 5 mb nooit zoveel uit, let trouwens wel op dat je niet persé die akai geheugen hoeft te kopen maar dat laptop geheugen ook gewoon werkt.. ik had er 1je besteld voor 30 euro geloof ik..

Origineel geplaatst door beestachtig
ik heb gelukkig wel die 128 mb extra dus eigenlijk maken die 5 mb nooit zoveel uit, let trouwens wel op dat je niet persé die akai geheugen hoeft te kopen maar dat laptop geheugen ook gewoon werkt.. ik had er 1je besteld voor 30 euro geloof ik..

Wel op letten dat je dan 256 MB koopt. Slechts de helft daarvan wordt door de MPC gebruikt.

Back