mpc 1000

ligt er natuurlijk aan wat je sampled, daarnaast kan je natuurlijk kloten met je LPF filter en natuurlijk evt een EQ erop zetten en dan eventueel resamplen.. let wel op dat je een beetje een makkelijk iets pakt, dus iets wat niet al te vol zit, daar kan je meestal wel een goeie bassnoot uit samplen

wat daarnaast misschien ook een goeie is ; gewoon een vsti samplen van de computer of vanuit bijv. reason en deze in de autochromatic knallen

Origineel geplaatst door beestachtig
ligt er natuurlijk aan wat je sampled, daarnaast kan je natuurlijk kloten met je LPF filter en natuurlijk evt een EQ erop zetten en dan eventueel resamplen.. let wel op dat je een beetje een makkelijk iets pakt, dus iets wat niet al te vol zit, daar kan je meestal wel een goeie bassnoot uit samplen

wat daarnaast misschien ook een goeie is ; gewoon een vsti samplen van de computer of vanuit bijv. reason en deze in de autochromatic knallen
Ja dat lijkt me handiger, ik denk namelijk dat ik niet echt platen heb die ervoor geschikt zijn, amper klassieke of jazz platen. De meeste soul die ik heb is vrij vol allemaal.

O en dan nog iets, zit er een tijdsverschil tussen de optische out en de rca outs? Misschien door converteren naar optisch, verder lijkt me op zo'n afstand in de kabeltjes niet echt een hoorbaar verschil. Maar wil de optische gaan gebruiken wegens inputs tekort op de geluidskaart, heb alleen nog geen optische kabel om te kunnen testen.

Toch worden er in Soul platen nog weleens kleine stukjes bas solo gespeeld in intro's en breaks. En ook wanneer je een ander instrument tegelijk hoort spelen, moet je eens kijken of de bas niet toevallig helemaal links of rechts is gepand en dat andere instrument tegenovergesteld. Dan kun je proberen om slechts één kanaal te samplen.

oei... morgen of overmorgen komt er een update.. je kan je sound converten naar 12 en 8 bit! hallo gritty drums !

bit.jpg

En de sampling rate? Kun je die ook vrij reduceren? Dat vind ik vaak een beter effect hebben dan bit reductie.

Origineel geplaatst door Lotuz
En de sampling rate? Kun je die ook vrij reduceren? Dat vind ik vaak een beter effect hebben dan bit reductie.

nee alleen van 16 bit naar 12 bit en naar 8 bit..

gewoon layeren en filteren en natuurlijk simulten in combinatie met dit.. antonym op mpc forums had al een goed idee om dit te gebruiken met q-link sliders : check

velocity layers
all 1 sample, 16 pieces of a chop or something on LAYER 1 of your pads.

save the program to its own folder
clear mem
load program/samples
convert all to 12 bit
save samples in folder
clear mem
load first program/samples
convert to 8 bit
save samples

load all samples, 16 bit, 12 bit and 8 bit

create a velocity layer program with each pad having 3 samples, the first triggering from 0-40, 2nd from 41-80, last from 81-127

assign qlink 1 to NOTE ON and LAYER

result: you can sweep through the qlink in play to have your sounds change bitrates.

Hoe harder, hoe rauwer. 8)

toevallig heb ik vanochtend de nieuwe os geinstalleerd en je kan sample rate aanpassen. je kan van 12 bit tot 8 bit tot 4 bit en sample rates van 44100, 22050, 11050 (ofzo)..

voor je snare kan je bijvoorbeeld een 8 bit 11050 en het klinkt alsof je een zak modder of je snare hebt gemieterd.. heerlijk

bit_c.jpg

kiek!

Dat zal dan wel 11025 Hz zijn.

klinkt dope! JJ is lekker bezig, ga ook maar weer eens updaten :).

Nog steeds dezelfde vraag zit er een verschil in de timing tussen de coax kabel en de gewone master uit? dus als je ze multitrackt loopt de ene dan voor op de ander of niet? Thanks :)

Damn hij ziet er ook nog eens anders uit, ik liep achter met versie 41

Origineel geplaatst door Marvin

Nog steeds dezelfde vraag zit er een verschil in de timing tussen de coax kabel en de gewone master uit? dus als je ze multitrackt loopt de ene dan voor op de ander of niet? Thanks :)

snap niet wat je bedoelt

Origineel geplaatst door Marvin
O en dan nog iets, zit er een tijdsverschil tussen de digital out en de normale outs? Misschien door converteren naar analog, verder lijkt me op zo'n afstand in de kabeltjes niet echt een hoorbaar verschil. Maar wil de digital gaan gebruiken wegens inputs tekort op de geluidskaart, heb alleen nog geen digital kabel om te kunnen testen. [/B]

dus ik zet de melodie op de digital out, en de drums op 1 en 2. Ik neem op, staan ze dan exact gelijk of loopt de digital voor? Lijkt me niet, maar wil het ff zeker weten.

denk het niet nee.. geen ervaring mee.. ik doe 6 sporen mono naar mn geluidskaart..

zorg wel dat je in je tracking programma aangeeft dat je op het ene spoor je analoge drums doet en op het andere spoor je digitale input.. daarnaast moet je geluidskaart het natuurlijk ook wel ondersteunen dat je stereo analoog en digitaal in 1 keer gelijktijdig op kan nemen..

ja, wijsneus

zet er niet voor niets (ofzo) bij

:D

denk het niet nee.. geen ervaring mee.. ik doe 6 sporen mono naar mn geluidskaart..

zorg wel dat je in je tracking programma aangeeft dat je op het ene spoor je analoge drums doet en op het andere spoor je digitale input.. daarnaast moet je geluidskaart het natuurlijk ook wel ondersteunen dat je stereo analoog en digitaal in 1 keer gelijktijdig op kan nemen..
ja logisch, dat doe ik nu ook al. Maar heb 2 stereo tulps nodig voor djdecks, en nog 6 uit mpc en mijn geluidskaart heeft 8 tulp en 1 digitaal, dus dan is de overdracht ook gelijk beter vanuit de mpc naar de kaart, niet dat dat veel zal uit maken maar gaat om het idee.

Ik kan het antwoord zo gauw niet vinden, dus dan maar vragen.

Is het internal flash geheugen van de MPC1000 te wissen? Al die troep die Akai erop heeft gezet, zou ik graag willen lozen. Die ruimte vul ik liever met m'n eigen troep.

ik geloof het niet. Maar je hoeft die interne troep niet in te laden hoor. Gewoon autoload uitzetten.

Heb je trouwens de 128mb uitbreiding erbij? dan boeit het helemaal geen ster gewoon autoload uit en alleen inladen wat je echt wilt hebben.

bij de optie "save all programs & samples" kun je inderdaad kiezen voor dat interne geheugen, de vorige inhoud wordt dan gewoon vervangen door de programs en samples die je op dat moment in het ram hebt zitten.

er raakt wel maar een bepaalde hoeveelheid in, maar die weet ik zo meteen niet meer

laat weten of het werkt, ik heb ook al even geen mpc meer:)

De autoload functie had ik idd al gevonden, maar ik vind het gewoon zonde van de ruimte. En wanneer ik door het geheugen blader, wil ik eigenlijk die popiejopiedemozooi helemaal niet zien. :D

Back