mpc 1000

Vorige week een zwart exemplaar overgenomen van een zeer gewaardeerd forum lid ;)
dus nu hoor ik ook tot de club mpc1000 gebruikers 8D
Ik heb nog niet veel tijd gehad om er mee te spelen, maar het meeste wijst zich vanzelf.

Ik heb echter wel een dringende footswitch vraag!

Je kunt vele functies aan een footswitch hangen zoals play/stop, playstart/stop, punch in/out of bepaalde knoppen toewijzen zoals één van de pads of de functieknoppen.
Wat ik echter wil is dat als ik een reeks verschillende sequences heb dat ik dan met een footswitch van de eerste t/m de laatste sequence kan schakelen. Dat dus de eerstvolgende sequence opstart bij de eerstvolgende maat zodra ik de footswitch indruk.
Het lijkt er sterk op dat dit niet kan :(
Terwijl dat met bijvoorbeeld een RM1X makkelijk gaat!
Of kan het toch wel? Heeft iemand een goede tip? Of kan ik het anders oplossen? Misschien met een midi foot-controller?

Origineel geplaatst door beestachtig
wie heeft er nog meer dooie pads.. godvertyfus

OI
hier dus mn 2e pad is nog niet helemaal dood maar toch al wel op sterven na dood

ja same her man.. shit is fokt.. akai zou met een padfix komen maar die boeren bij voerman laten niks van zich horen.. en die antonym van mpc forums verkoopt zn pads ook niet meer.. tijdelijk..

mn pad01 en pad13 zijn zowat dood.. en bij die 13 is dat echt irritant in trim mode..

Origineel geplaatst door beestachtig
ja same her man.. shit is fokt.. akai zou met een padfix komen maar die boeren bij voerman laten niks van zich horen.. en die antonym van mpc forums verkoopt zn pads ook niet meer.. tijdelijk..

mn pad01 en pad13 zijn zowat dood.. en bij die 13 is dat echt irritant in trim mode..

wat voor een fix moet dat dan worden gewoon zodat je zelf in je mpc moet gaan sleutelen of moet die daar voor terug naar de plek waar je em gekocht hebt
de die van mij is en 2e hands en komt uit d-land namelijk dat zou wel stinken :S

hoedan ook zou ik zelf meer belangstelling hebben voor die pads van antonym

die padfix wordt waarschijnlijk een geheel nieuw matje met stalen frame die je zo in je mpc kan plaatsen, althans, dat zijn de speculaties..

die van antonym is iets meer sleutelwerk, alle pads loshalen, nieuwe sensoren op je frame plakken, matje met pads erop en voila.. http://www.excommence.com/thepadfix/ daar dus

er is ook nog een fix voor je individuele pads.. maar daar heb ik geen zin aan, dan blijf je bezig

Je kan bij mijn weten met de footswitch niet van sequence veranderen.
Wat betreft de pads... die van de 1000 zijn gewoon brak en zijn daarom snel stuk. Dit is de enige MPC met brakke pads. Maar je kan wel die pads apart vervangen integenstelling to de andere mpc´s. Ik weet niet hoe het precies zit bij die 1000 maar andere mpc´s hebben sensoren met daar bovenop een matje met alle 16 pads aan vast. De pads kunnen hier in feite niet echt stuk, enkel de sensor. Bij de 1000 is dit dus anders en blijkbaar niet zo goed. Anyway, veel geluk ermee. Bij MPC-stuff.com hebben ze zowat alles voor elke MPC. Vriendelijke pipo daar en levert internationaal.

@ heinz mpc-stuff.com linkt naar een of andere auto site

en die padfix van antonym is en 150dollar en daar komen nog verzend kosten boven op
word een dure grap dan
ik ga thuis eerst maar eens uit zoeken hoe dat zit met garantie en shit

mpcstuff zijn coole lui, ik ben momenteel bezig met die lui om iets te maken ala een custom faceskin die een mix wordt van de mpc2000 en mpc 3000(witte versie)!

over die bestelbare pads : je kan ze halen maar ze komen uit hetzelfde hout als de gewone mpc1000 pads.. dus ook weer met de mogelijkheid dat ze naar de tering gaan..

Daarnaast is het zo dat die padfix van nym wel ''houdbaar'' is.. dus 150 dollies en geen gezanik meer over die pads maar gewoon goede kwaliteit(zoals akai het eigenlijk had moeten doen dus). Op nyms site staat wel uitgelegd waarom de 1000 pads zo brak zijn.. leuk genoeg had ik 2 weken terug hier over gebeld met akai in nederland en die beweerden dat ze nog nooit klachten hadden gehoord over de brakke pads..

ach, akai weet nu in ieder geval(EINDELIJK!!!) dat ze wat fouts hebben gedaan want er komt binnenkort dus een padfix van akai zelf.. hopelijk met die interlink sensoren en gewoon 1 matje.. ik had ook gehoord dat ze niet van plan waren om deze fix te implementeren in nieuw gefabriceerde 1000's.. wat een lachertje

Back