Probleem met Akai MPD-24

Mike Philco

Ehmmm,...
Hi Allemaal,

Ik zit met een probleem.
Hier heb ik 3 x MPD-24 liggen met elk hetzelfde probleem.
Ik probeer OS-versie 1.07 erop te zetten maar dat krijg ik niet voor elkaar.
De oude OS is reeds gewist dus ik heb nu in principe niets meer aan de MPD-24's.
Als ik de complete update heb geuploaded via midi geeft de MPD aan dat ik op Enter moet drukken.
Wanneer ik dat doe gebeurt er vervolgens helemaal niets meer en is de MPD vastgelopen totdat ik de OS weer heb gewist,...maar dan kan ik er natuurlijk ook weer niets mee.
Wat doe ik fout.
Ik heb gebruik gemaakt van het bijgeleverde programma UniQuest (Dat werkt dus niet goed) en ik heb het ook geprobeerd met Midi-Ox. Zelfde resultaat. Ik doe overigens precies wat van me verwacht wordt volgens alle gebruiksaanwijzingen.
Wie kan me helpen,...

Laatst gewijzigd:
Ik heb intussen even zitten rondzoeken op het internet wat ik kan vinden over de MPD-24.
Wat mij opvalt is dat erg veel mensen hetzelfde probleem hebben.
En hebben ze dat probleem niet dan is er wel weer wat anders.
Lijkt me geen goed nieuws.
Iemand ? ?

Hi Mike,

Ik heb geen ervaring met de apparaten zelf, maar heb wel een soortgelijk update gedaan met mijn SP-808. Als het midi sysex files zijn om de update uit te voeren, kun je proberen met Cubase (of waarschijnlijk met elke sequencer) de files door te sturen. Ik moest ze wel eerst zelf op volgorde zetten. Wat er gebeurt na je Enter opgave, kan ik niet oplossen. Misschien zit ook daar een verborgen toetscombinatie, want bij mijn SP-808 moest ik een aantal toetsen ingedrukt houden bij opstarten om alles in gang te zetten, was niks van te vinden in de handleiding (leve internet).

In ieder geval succes.

hoi

ik heb het apparaat niet maar ik weet wel dat bij andere apparaten (tc electronics) ik problemen kreeg als ik ze wilde updaten via midi. probleem bij mij was de midiinterface (midex van steinberg) deze wekrt met ander soort midi (ltb) als ik me niet vergis. had volgensmij iets te maken met dataoverdracht. probeer eens een andere midiinterface misschien lukt het

succes

Dank voor juliie respons maar ik doe exact wat er in de aanwijzingen van Akai staat en alle "updates" die daar weer bij horen. Ook maak ik oa gebruik van het door Akai aangeraden UniQuest maar dan nog gaat alles in het 100.
Ik zit nu met 3 x MPD-24 die elk herstendood zijn. Een zoektocht op het internet heeft mij geleerd dat heel veel gebruikers met hetzelfde probleem zitten. Dus,...
Oh ja,... Ik gebruik ook Midi-Ox. Werkt ook niet in dit geval.

Laatst gewijzigd:
ik weet uit het verleden vandaan bv bij de eprom data van de Xl serie dat de volgorde daarvan niet klopte, dus wil je een update doen van je eproms zal het nooit lukken en bij akai kregen ze dat ook niet voor elkaar maar naar wat zoeken blijkt dat ze de data die in div delen is niet in volgorde staat, eenmaal op volgorde dan werkt het wel,
misschien is die het geval ook bij de MPD update

ik wist niet eens dat er een update was :D

Heb je misschien iets aan versie 1.05 ? Die heb ik waarschijnlijk wel ergens op schijf staan.

Origineel geplaatst door gemmetje
Heb je misschien iets aan versie 1.05 ? Die heb ik waarschijnlijk wel ergens op schijf staan.

Heey Gemmetje,

Daar zou ik heel blij mee zijn.
Zou je hem willen doormailen naar studer900@hotmail.com
Kan ik even uitproberen of die het wel doet.
Een oudere versie is overigens ook ok. Als ik eerst maar iets heb dat ouder is dan 1.07

Back