Geluidskaart

oktaycelik

Nieuwkomer
Wie kan me wat adviezen heben over geluidskaarten..

Wil thuis met laptop en ableton muziek maken maar daarbij wil ik ook live dj. Ben op zoek naar geluidskaart waar ik bv ook kan cue kan beluisteren apart...

net als bij mixer...apart voor beluisteren..

Hoi,

heb je de RME hdsp RPM al eens bekeken ? Rme staat bekend om zijn no nonsense, super stabiele geluidskaarten met geweldige geluidskwaliteit.

mvg,

Thomas Hopman

Ja ben hier en daar wat aan het rond kijken..kan ik hier mee ook apart muziek luisteren tijdens dj set draaien...apart kunnen voor luisteren..cue en..

hoe bedoel je max 12 kanalen afspelen ... mixen doe je toch in je software...

dat ie niet zoveel inputs/outputs heeft is volgens mij volkomen duidelijk.... maar een grote hoeveelheid i/o was niet gevraagd.

Ik zelf zou m nooit kopen omdat ik al 2 rme multifaces heb maar voor een dj zou het een perfecte oplossing kunnen zijn. Kom liever zelf met suggesties.

how chill man :) rook een joint!

nee ja die RME RPM kan maximum 12 kanalen afspelen. (anders gezgd: je kan 12 tracks mixen in je software).; Dus 12 tracks opnemen of importeren in Ableton of Cubase en je kan niets meer afspelen. Bezie het als een geluidskaart die 12 stereo voices heeft. Bezie het hoe ge wilt! :D
Die RPM is speciaal gemaakt voor de DJ. "The RPM's driver provides 12 playback channels"

ha die joint was ik toen al aan het roken waarschijnlijk was daarom een beetje edgie..... :)

klopt niet wat je zegt. Die 12 playback channels zijn multiclient asio drivers zodat je 6 verschillende programma's tegelijk binnen de rme totalmix kan mixen. Wat de meeste geluidskaarten dus niet kunnen. Je zou dus bijvoorbeeld logic, nuendo, ableton en nog 3 programma's tegelijkertijd een asio driver kunenn toewijzen zodat in feite je 6 soft geluidskaarten hebt die je binnen de totalmix software kan mixen.

En dat betekent niet dat je binnen ableton of cubase etc. maar 12 sporen kan afspelen. Dat zou een beetje raar zijn als je geluidskaart dat voor je bepaald. Zelfs met de ingebouwde geluidskaart op mijn moederbord kan ik 64 kanalen afspelen in nuendo...... Ik ben bang dat je verkeerd ben geinformeerd door een verkoper of dat je de site verkeerd hebt gelezen. Een kennis van me heeft die geluidskaart gehad en kon er no problem grote hoeveelheden sporen in ableton mee afspelen.

Dude... :) Ik heb RME hiervoor een paar weken terug gemailed. De vriendelijke man bevestigde dit!

en het ging als volgt ..

"Hi there

I have ordered the RME RPM at Thomann. On the RME website it says:
"The RPM's driver provides 12 playback channels." Does this mean I can
only playback 12 channels in Ableton Live at the same time?"

waarop de beste man antwoord:

"Hi Heinz Graaf,

that is correct.
Since you have ordered the device at Thomann, you better get in touch
with them directly before purchasing a product that may dissappoint you ...

Kind regards,
Roger"

Laatst gewijzigd:
wauw ... i stand corrected.

ik ging er vanuit dat het 't zelfde werkte als de driver van mijn multiface die toch via de zelfde pci pcmcia kaart loopt. Dan heb je helemaal gelijk om het een klote ding te noemen.

Origineel geplaatst door Heinz Graaf
Dude... :) Ik heb RME hiervoor een paar weken terug gemailed. De vriendelijke man bevestigde dit!

en het ging als volgt ..

"Hi there

I have ordered the RME RPM at Thomann. On the RME website it says:
"The RPM's driver provides 12 playback channels." Does this mean I can
only playback 12 channels in Ableton Live at the same time?"

waarop de beste man antwoord:

"Hi Heinz Graaf,

that is correct.
Since you have ordered the device at Thomann, you better get in touch
with them directly before purchasing a product that may dissappoint you ...

Kind regards,
Roger"

Ik dacht zelf aan M-Audio Firewire Audiophile.

Schijnt ook te kunnen.
Iemand ervaring hier mee.

gr.

Back