wave vorm

dennisb

Ouwe rot
wat betekent het voor het geluid als een wave form er zo uitziet, het klinkt normaal maar alles slaat alleen maar uit naar onderen

wave.JPG

Uitstekende vraag.
In dit geval betekent het dat het grootste deel van de audio-energie zich in het negatieve (below-zero) gebied bevindt.
Het punt is, dat deze view een DC-situatie weergeeft, waarbij van een zeker midden nulpunt wordt uitgegaan binnen het bereik.
Zodra je dit afspeelt vind er een een DC to AC conversie plaats, waarbij dan het nulpunt bepaald wordt door het gemiddelde niveau
van de totale file, omdat het DC-element wegvalt, dus klinkt het normaal.
Een nadeel van dit soort ongebalanceerde vormen, die vaak voorkomen met microfoon-opnames, is dat ze in die vorm slecht zijn te versterken digitaal.
En je signature is straight to my heart.

"In dit geval betekent het dat het grootste deel van de audio-energie zich in het negatieve (below-zero) gebied bevindt."

Uhmm., nee hoor,
Hier is er alsnog evenveel energie boven als onder de 'nul'-lijn.
Het is alleen zo dat de energie boven de nul minder ver uitslaat maar breder is.
Onder de nul lijn slaat de energie verder uit maar minder breed.
Als je het oppervlak ( = energie) zou meten van de stukjes boven en onder de nul lijn dan zul je zien dat ze hetzelfde zijn.

Je ziet ook dat naarmate boven en onder meer op- elkaar gaan lijken kwa form ze voor je gevoel ook meer rondom het nulpunt hangen.
Dit betekent weer dat er geen DC komponent in het spel is.

Deze golf is dus vrij normaal.

dank voor de antwoorden en verwijzing :okdan: ik concludeer dat ik me er niet druk om hoef te maken en dat het ook niet vreemd is

2 doggo
In dit geval heb je gelijk. Er is geen sprake van een DC-offset. Dus ik herzie mijn commentaar.

Origineel geplaatst door Sam_Zen
2 doggo
In dit geval heb je gelijk. Er is geen sprake van een DC-offset. Dus ik herzie mijn commentaar.

no problem :biertje:

Back