Minimoog versus SE-1

crossroad

Op Naar De Climax
Wie van jullie heeft de Minimoog weleens naast en Studio Electronics SE-1 gehoord.
Benaderd de SE-1 de originele Minimoog?
Heb ´m pas gehoord bij Musichouse en vond ´m zeker niet verkeerd.

ik heb zelf een SE-1x gehad en hij komt wel heeel erg dicht in de buurt, dichter dan welke andere bak ook IMHO.
Bijna iedere Mini klinkt (subtiel) anders dus zal ik niet zeggen dat hij "precies hetzelfde" klinkt. maar een knappe jongen die het verschil hoort. de SE-1x is (gelukkig) wel wat stabieler qua stemming :)

Bedankt voor je reactie, voordeel van de SE-1 vond ik geheugen en midi en 3HE Rack.

Origineel geplaatst door Mk II

ik heb zelf een SE-1x gehad en hij komt wel heeel erg dicht in de buurt, dichter dan welke andere bak ook IMHO.
Bijna iedere Mini klinkt (subtiel) anders dus zal ik niet zeggen dat hij "precies hetzelfde" klinkt. maar een knappe jongen die het verschil hoort. de SE-1x is (gelukkig) wel wat stabieler qua stemming :)

Het zal wel aan mijn Minimoog liggen maar die is zeer stabiel... Verder vind ik de SE-1 meer richting een Prophet klinken in vergelijking met mijn Minimoog. Maar: nog steeds niet slecht, hoor!

Re: Minimoog versus SE-1

Origineel geplaatst door crossroad
Wie van jullie heeft de Minimoog weleens naast en Studio Electronics SE-1 gehoord.
Heb ´m pas gehoord bij Musichouse en vond ´m zeker niet verkeerd.

Jammer dat ze op dat moment geen Minimoog in de shop hadden staan.

Als je het mij vraagt dan vind ik de SE1X het dichtst van alle andere huidige merken bij de klank van een oude Minimoog komen.
Ook is de SE1X erg betrouwbaar!

Een wereldsynth.

...Da's nie helemaal waar... Wel een Mini, geen SE, maar een SA (spectral Audio) en da's een heel ander beessie. :geslaagd:

Nu we het er toch over hebben, how about de ATC-X en de 'midimoog' (alsof ik die laatste ooit zou kunnen betalen). Wat ik ook wel zou willen weten (stel dat ik de loterij win), is waar je die SE bakken het beste kan aanschaffen. Gewoon bij MH, of is bestellen in het buitenland een optie.

Spectral Audio is niet helemaal m´n ding
Vond tot nu toe de SE1x het dichts bij de Minimoog in de buurt komen.
Denk dat het wel de originele gaat worden, dan weet ik zeker dat het de echte Minimoogsound is

Da's 'n kwestie van wat je zelf wil. Als je echt de 100% originele Mini sound wil, dan moet je 'n mini kopen. Simpel. Zelf neig ik meer naar zoiets als die SE1x, in 'n rack, met midi, geheugens, en garantie. Ik vind het ook wel positief om bedrijven die moderne analoge synths maken te supporten; al weet ik niet of dat ergens op slaat.

Stabiliteit en geheugen en rack zit wel wat in, dat vond ik in 1e instantie ook aantrekkelijk.
maar gaat me meer om de sound.

Origineel geplaatst door lo-fi
Ik vind het ook wel positief om bedrijven die moderne analoge synths maken te supporten al weet ik niet of dat ergens op slaat.

Het slaat nergens op, maar het is idd wel ok...8D

Origineel geplaatst door lo-fi
Nu we het er toch over hebben, how about de ATC-X en de 'midimoog' (alsof ik die laatste ooit zou kunnen betalen). Wat ik ook wel zou willen weten (stel dat ik de loterij win), is waar je die SE bakken het beste kan aanschaffen. Gewoon bij MH, of is bestellen in het buitenland een optie.

Bij Musichouse komt het rechtstreeks van Studio Electronics vandaan. Geen tussen handel.
Ik geloof Nederlands officieel import punt zelfs.

Dus ook beste garantie bij aanschaf.

ik ga er ook nog eens over na denken, inmiddels heeft Studio Electronics meer modellen.

Back