Nieuw Smackos album: Computer Day (strangelife 015)

muziek is geweldig.
hoesontwerp zou ik graag voor je maken, bij een volgende release.

:okdan:

Ik zat nog even aan Acorn BBC model B+ te denken. maar ik kon die witte toets ff niet plaatsen :)

Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik er geen :kont: aan!

Soms heeft het wel een bepaald sfeertje, of neigt het er naartoe. Ook zijn het wel mooie analoge sounds, je hoort de analoge warmte wel, maarrr....

De gekozen melodieën en tonale samenklanken slaan mijns inziens als een tang op een varken.
Laat dit aan iemand horen die compositie gestudeerd heeft en die ligt helemaal krom.
Ik vind het een beetje overkomen als. We nemen een dikke :peukie: en we gaan helemaal los op die mooie analoge bakken. Er ontstaat dan geluid dat op dat moment wel mooi is, maar als je het een dag later terughoort denk je... waar was ik nou helemaal mee bezig! (ik denk dat we dit allemaal wel eens hebben gehad).

Kijk, begrijp me niet verkeerd, absoluut geen persoonlijke aanval, maar tonaal-technisch gezien is het gewoon slecht en dat is zeer jammer. Als het goed zou zijn, zou het in combinatie met de mooie sounds een top album kunnen zijn, maar helaas!

In dit geval zou het goed passen op het zoveelste slappe synthesizer greatest aftreksel.

Origineel geplaatst door Subgroover

Soms heeft het wel een bepaald sfeertje, of neigt het er naartoe. Ook zijn het wel mooie analoge sounds, je hoort de analoge warmte wel, maarrr....

De gekozen melodieën en tonale samenklanken slaan mijns inziens als een tang op een varken.
Laat dit aan iemand horen die compositie gestudeerd heeft en die ligt helemaal krom.
Ik vind het een beetje overkomen als. We nemen een dikke :peukie: en we gaan helemaal los op die mooie analoge bakken. Er ontstaat dan geluid dat op dat moment wel mooi is, maar als je het een dag later terughoort denk je... waar was ik nou helemaal mee bezig! (ik denk dat we dit allemaal wel eens hebben gehad).

Kijk, begrijp me niet verkeerd, absoluut geen persoonlijke aanval, maar tonaal-technisch gezien is het gewoon slecht en dat is zeer jammer. Als het goed zou zijn, zou het in combinatie met de mooie sounds een top album kunnen zijn, maar helaas!

In dit geval zou het goed passen op het zoveelste slappe synthesizer greatest aftreksel.

Dit riekt naar revenge op comments naar jouw track toe, en dan er nog netjes bij zeggen dat het geen persoonlijke aanval is :D.
Maar goed, vertel eens wat er klopt er niet aan?

Btw synthesizer greatest is al een aftreksel ansich :D
Dit is tenminste een stuk origineler.

Origineel geplaatst door trash
Dit riekt naar revenge op jou track.

Haha nou... heel klein beetje dan...

Origineel geplaatst door trash
Maar goed, vertel eens wat er klopt er niet aan?

Maargoed, als ik het echt goed zou vinden zou ik dat gewoon eerlijk zeggen!
Maar ik vind het dus niet goed, omdat het tonaal gezien geen interessante inhoud heeft.
Het is eigenlijk constant zo dat er een soort melodie probeert te ontstaan, maar het lukt niet. Mede door de rest van de noten in het samenspel. Er ontstaat geen akkoord en dus geen melodie. Wat muziek nou juist net zo interessant maakt zijn melodieën!

Als er al een akkoord ontstaat, dan betekent dat nog niet dat er een akkoordenschema is. Ik ben zelf nogal 'verslaafd' aan mooie akkoordenschema's en kan daar erg van genieten. Als dit niet gebeurt in de muziek, frustreert mij dat als luisteraar.

Er zit ook weinig structuur in de muziek. Het blijft allemaal een beetje slapjes.

Dit alles kan natuurlijk allemaal doelbewust gedaan zijn. Maar als dat zo was dan is dat mislukt. Want doelbewust minimale muziek maken is nou juist een van de moeilijkste dingen. Kijk naar Philip Glass en Stockhausen bijvoorbeeld. Daar hoor je gewoon echt vakmanschap in de eenvoud terug. Hierbij hoor je simpelweg onkunde van het tonale stelsel.

Met de geluiden is niets mis! Als dit nu samen met een goede componist gemaakt zou worden, dan zou het heel wat kunnen worden!

Nu kan ik hier een heel betoog houden maar zal ik maar niet doen is mijn track niet.
Vond de reaktie beetje lullig.
Kan alleen zeggen dat smackos smackos is en geen stockhausen of glass, en het juist respecteer dat hij daar niet naar kijkt en namaakt.
Verder kan ik nog kwijt, dat spanning geen akoorden hoeft te kennen, kan ook een atmosfeerische inhoud hebben dmv van welke klank tone drone dan ook .
Ik zou zeggen weg met die regels :D
Mooier is om onbevangen en niet theoretisch en analytisch naar muziek te luisteren, dan beleef je veel meer, en houd je nog een beetje magie over.

Hij mag dat natuurlijk wel vinden, hè vriend Trash:)
Ik snap zijn punt wel, ben het alleen niet eens.

Origineel geplaatst door mikemix
Hij mag dat natuurlijk wel vinden, hè vriend Trash:)
Ik snap zijn punt wel, ben het alleen niet eens.

Ja maar natuurlijk, ik snoer zijn mond toch niet? of zeg dat hij niet mag reageren?
Het viel me alleen op dat de reactie mischien wat meer gekleurd was dan dat hij zelf toe gaf.
Ik respecteer zijn mening, reageer er alleen op.

:biertje:

Hmmm... Tzal mn smaak wel niet zijn...En alhoewel ik "toontjes" gestudeerd heb kan sfeer idd in vanalles zitten. Beauty is in the ear/eye of the beholder ofzoiets.

Het laatste nummer (Fog Descends from the Mountains) vond ik wel goed beginnen...Ben benieuwd naar de rest van het nummer.

Hahaha. Deze comment is ontzettend misplaatst. Gefrustreerd omdat deze man er wel weg mee komt met gevoelsmatig muziek te maken ?

Veel succes er mee Smack!

Of't nu diepgaande composities zijn of niet...De sfeer is er naar mijn bescheiden mening wel...

Als er al een akkoord ontstaat, dan betekent dat nog niet dat er een akkoordenschema is. Ik ben zelf nogal 'verslaafd' aan mooie akkoordenschema's en kan daar erg van genieten. Als dit niet gebeurt in de muziek, frustreert mij dat als luisteraar.
Er zit ook weinig structuur in de muziek. Het blijft allemaal een beetje slapjes.

ik hoop niet dat ik meteen ruzie krijg weer, ik heb dat snel aan de hand, maar in dit citaat kom je beter uit de verf dan in je eerdere post. dat jij het niks vindt is toch vooral een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeuren.
als je meteen over tonale shit gaat praten en er mensen bij wil halen die compositieleer hebben gestudeerd, geef je je eigen mening veel te veel en onnodig gewicht. het is gewoon je eigen voorkeur en dat mag ook genoeg zijn om het niet mooi te vinden. als je met all technische tekortkomingen aankomt, is het net of niemand het mooi mag vinden, die verstand heeft van muziek.
compositieleer? ik heb een hele kast vol kippenvel-cd's gehad waar geen compositieleer aan te pas is gekomen.
muziek is vooral gevoel. ik heb meerdere stukken gehoord die me goed deden. net als het werk van brian eno bv, toen die nog geen noot lezen kon. of add n to x. en structuur hebben we hier al genoeg. doe mij maar wat nieuws...

Dit alles kan natuurlijk allemaal doelbewust gedaan zijn. Maar als dat zo was dan is dat mislukt. Want doelbewust minimale muziek maken is nou juist een van de moeilijkste dingen. Kijk naar Philip Glass en Stockhausen bijvoorbeeld. Daar hoor je gewoon echt vakmanschap in de eenvoud terug. Hierbij hoor je simpelweg onkunde van het tonale stelsel.

Met de geluiden is niets mis! Als dit nu samen met een goede componist gemaakt zou worden, dan zou het heel wat kunnen worden!

ga weg met je stockhousen .. daar kan je idd horen dat ie een 8 jarige probeert na tedoen .. bewust ja
om over tonale, akkoorden en structurele shit maar te zwijgen bij de man.

Dit is gewoon een emotionele vertaling van de binnenkant en dat is hier prima gelukt .. en ik vind het ook erg authentiek klinken ipv gekunseld ..

En blowen heeft er niks mee te maken ..

Zo lang er nog mensen buiten de lijntjes kleuren gaat het nog enigzins goed met de mensheid.

Back