Nieuw Smackos album: Computer Day (strangelife 015)

Origineel geplaatst door virkaz
Ik zat nog even aan Acorn BBC model B+ te denken. maar ik kon die witte toets ff niet plaatsen :)

Da's ook veel te modern ;) Wij hadden TRS80's model III op de middelbare school. Daar moest je toen een 'computerpas' voor zien te krijgen, en daarvoor moest je een testje doen onder het toeziend oog van de wiskundeleraar. Die had er verstand van, want die had op de universiteit met ponskaarten gewerkt...
Voorzover ik me kan herinneren bestond het testje uit niet meer dan een floppy erin kunnen doen en de aan/uit-schakelaar overhalen.

Pas jaren later kregen we een heel 'computerlokaal', met daarin genetwerkte (Econet) BBC model B's.

Maar ik dwaal af...

Maar even Waiting for the Red Bear draaien in afwachting van de nieuwe cd...

Attachments

• trs80-iii.jpg
    trs80-iii.jpg
    28,8 KB · Bekeken: 118
Dit was mijn eerste computer, een Sinclair ZX81 met 16kb uitbreidingsmodule erbij.:D

Attachments

• zx81.jpg
    zx81.jpg
    30,9 KB · Bekeken: 124
Als we toch Smackos' thread aan het kapen zijn (zie het maar als extra reclame Smackos, je thread blijft bovenaan staan ;) )... Mijn eerste computer staat hier nog steeds, een Acorn Atom met 2kB geheugen:

Attachments

• atom.jpg
    atom.jpg
    24,2 KB · Bekeken: 112
Smackos,

De korte fragmenten klinken inderdaad heel erg goed, vooral je sequencerstukken vind ik heel goed.

Phochos:dj:

Origineel geplaatst door Camiel Toe
Ah, jeugdherinneringen! Wij hadden op school deze:

philips-p2000t-a.jpg

De Philips p2000 met die kleine bandjes.

wij ook, mijn broer ook. Mocht die van mijn broer alleen niet aanraken...

Over de muziek: het is lekker analoog. Goed toch. Ik hoorde wat bandruis bij sommige stukken, maar dat mag de pret toch niet drukken.

Veel succes met je nieuwe album, Smackos. :dj:

Haha, volgens mij is een enorme mate van band-ruis en -saturatie een kenmerk van de verzamelde werkeen van Smackos. Evenals het wegdraaien van al het hoog voor die optimale vintage sound... :D

Tja, wat kan je ervan zeggen. Het is geen Bach.
Maar ik vind persoonlijk dat je muziek moet scheiden naar gelang de context waarin je het luistert. Bij dancemuziek gaat het niet om de fijn uitgewerkte thematiek, bij klassieke muziek zeurt er ook niemand dat het 'niet beukt' en bij dit soort materiaal gaat het volgens mij maar om één ding: de juiste sfeer. En volgens mij lukt dat Smackos behoorlijk goed. :)

Smackos is een van de weinigen hier op t forum die zijn eigen ding doet en zich niet conformeerd
met de eeuwige trance/hardcore/jumpstyle/house/hardstyle shit hier op het forum...
zn tracks ademen gewoon lekker experimenteren uit..

en dat is :halleluja

tipub10.jpg

puike plaat smack

krijg weer kramp in mn polsen als ik aan die joysticks denk trouwens, stugge meuk..

Had ik ook 154!
Jammer genoeg niet met de spraakmodule (dezelfde als speak-n-spell). Maar wel met de vette floppy en geheugenuitbreidingen. Toch veel lol aan beleefd en m'n allereerste composities (op m'n 9e) mee gemaakt (dankzij allerlei random-functies in basic).

Nostalgie...

100 CALL CLEAR
110 CALL SOUND(100,20,30,100,40,50,100,18,44)
120 END

:okdan:

Smackos is een van de weinigen hier op t forum die zijn eigen ding doet en zich niet conformeerd

Amen

P.S. en hij heeft de ballen om zijn eigen muziekstijl aan de kritiek van anderen bloot te stellen...

Origineel geplaatst door Bass
met de eeuwige trance/hardcore/jumpstyle/house/hardstyle shit hier op het forum...
zn tracks ademen gewoon lekker experimenteren uit..

en dat is :halleluja

Het hakt dan ook niet zo lekker weg die muziek van Smackos . . . doe mij die eeuwige shit dan maar.

Origineel geplaatst door fuse
Zo lang er nog mensen buiten de lijntjes kleuren gaat het nog enigzins goed met de mensheid.
mooie! :)

@ smackos: erg mooi en sfeervol:halleluja

Back