Nieuw Smackos album: Computer Day (strangelife 015)

Hey Smack!

De tweede helft van Policeresearch vind ik erg lekker, Radioshack is :mega: en Fog descends doet me denken aan je ouder spul... :okdan:

@ Smackos, je hebt weer iets neergezet hoor! De tracks die hierboven staan bezitten emotie en zijn warm qua geluid, toch bevat het ook leegte of is kil of hoe omschrijf je dat in woorden... een wat minimalistisch karakter... hoe doe je dat toch :) euh ja verder kan je er lang en kort over praten. Ik waardeer het wel.

@Subgroover
Origineel geplaatst door Subgroover
Als ik heel eerlijk mag zijn vind ik er geen :kont: aan!

Soms heeft het wel een bepaald sfeertje, of neigt het er naartoe. Ook zijn het wel mooie analoge sounds, je hoort de analoge warmte wel, maarrr....

De gekozen melodieën en tonale samenklanken slaan mijns inziens als een tang op een varken.
Laat dit aan iemand horen die compositie gestudeerd heeft en die ligt helemaal krom.
Ik vind het een beetje overkomen als. We nemen een dikke :peukie: en we gaan helemaal los op die mooie analoge bakken. Er ontstaat dan geluid dat op dat moment wel mooi is, maar als je het een dag later terughoort denk je... waar was ik nou helemaal mee bezig! (ik denk dat we dit allemaal wel eens hebben gehad).

Kijk, begrijp me niet verkeerd, absoluut geen persoonlijke aanval, maar tonaal-technisch gezien is het gewoon slecht en dat is zeer jammer. Als het goed zou zijn, zou het in combinatie met de mooie sounds een top album kunnen zijn, maar helaas!

In dit geval zou het goed passen op het zoveelste slappe synthesizer greatest aftreksel.

[....]Wat muziek nou juist net zo interessant maakt zijn melodieën!

Als er al een akkoord ontstaat, dan betekent dat nog niet dat er een akkoordenschema is. Ik ben zelf nogal 'verslaafd' aan mooie akkoordenschema's en kan daar erg van genieten. Als dit niet gebeurt in de muziek, frustreert mij dat als luisteraar.

Er zit ook weinig structuur in de muziek. Het blijft allemaal een beetje slapjes.

Dit alles kan natuurlijk allemaal doelbewust gedaan zijn. Maar als dat zo was dan is dat mislukt. Want doelbewust minimale muziek maken is nou juist een van de moeilijkste dingen. Kijk naar Philip Glass en Stockhausen bijvoorbeeld. Daar hoor je gewoon echt vakmanschap in de eenvoud terug. Hierbij hoor je simpelweg onkunde van het tonale stelsel.

Met de geluiden is niets mis! Als dit nu samen met een goede componist gemaakt zou worden, dan zou het heel wat kunnen worden!

Ik vind je mening nogal negatief. en je spreekt jezelf tegen.
Gelukkig heeft niet iedereen die muziek kan maken en van muziek kan genieten compositieleer gestudeerd.

blablabla.... begrijp me niet verkeerd, absoluut geen persoonlijke aanval, maar tonaal-technisch gezien is het gewoon slecht en dat is zeer jammer. Als het goed zou zijn, zou het in combinatie met de mooie sounds een top album kunnen zijn, maar helaas!
.......

Subgroover; heeft u niet gewoon een keer een goede beurt nodig?
(neen, ik heb geen psychologie gestudeerd, maar het muzikale equievalent van penisnijd druipt echt tussen de woorden van je commentaar door..)

10 A$="Smackos",B$="vet",G$="is lekker"
20 Print: A$+G$+B$
30 Goto 10

Ik begrijp die hele discussie gewoon niet, maar ik ben ook maar een domme boer die net zo lang wat geluiden door elkaar flikkert tot het leuk klinkt. Het zijn gewoon tracks die een spanning opbouwen en vast proberen te houden, en dat lukt wel goed. Doet me een beetje denken aan Linear Accelerator, toen ik dat live zag was ik in staat om op het eerste hihatje al compleet los te gaan na drie kwartier repeterende drones en bliepjes.

Waar komt de brass uit op 'driving home with a computer?'

Laatst gewijzigd:
Subgroover is gewoon kritisch!! Zijn het allemaal 70's hippies hier ofzo? Moeten we allemaal met de stroom mee omdat dit niet commercieel zou zijn. Klaarblijkelijk zijn hier anders veel fans :D
Misschien dat deze stroming nieuw is voor Oost Europa, maar we leven nu in de 21ste eeuw.

Subgroover zit waarschijnlijk op de HKU

Smackos zit nu smakelijk te lachen over dit alles :D

Kijk, begrijp me niet verkeerd, absoluut geen persoonlijke aanval, maar tonaal-technisch gezien is het gewoon slecht en dat is zeer jammer. Als het goed zou zijn, zou het in combinatie met de mooie sounds een top album kunnen zijn, maar helaas!

In dit geval zou het goed passen op het zoveelste slappe synthesizer greatest aftreksel. [/B]
na jah!
en jij zet een house bietje onder 'Such a shame'....
...
..
.

Origineel geplaatst door justd
na jah!
...
..
.

En The Reflex en Broken Wings... Over 'zoveelste slappe aftreksel' gesproken.

Sorry SuperGrover, ik ben ook niet altijd even dol op Smackos z'n werkjes, maar als je het allemaal zo goed weet, kun je me ook vast uitleggen waarom Smackos z'n muziek ondanks al je argumenten nog steeds beter klinkt dan die meuk van jou.

Origineel geplaatst door Chinetti
En The Reflex en Broken Wings... Over 'zoveelste slappe aftreksel' gesproken.

Sorry SuperGrover, ik ben ook niet altijd even dol op Smackos z'n werkjes, maar als je het allemaal zo goed weet, kun je me ook vast uitleggen waarom Smackos z'n muziek ondanks al je argumenten nog steeds beter klinkt dan die meuk van jou.

Is inderdaad niet bijster origineel. Dan is de melodie (voor zover die aanwezig is) van Smackos nog zelf bedacht!!!

Origineel geplaatst door justd

Haha... ja tuurlijk, maar daar moet ik bij vermelden dat dat niet gevoelsmatig mijn lievelingsmuziek is ofzo!

@Bass: Ik heb idd HKU gedaan en ben inmiddels afgestudeerd. Daar heb ik idd ook dingen als compositieleer gedaan, maar daar trek ik me ook niet altijd evenveel van aan. Soms is het gewoon handig!

@bikkel: Jep, dat is serieus! :) Kijk, als je ervoor hebt gekozen om van de muziek (lees: passie) te leven, moet je nu eenmaal ook supercommerciele plaatjes maken. En gelukkig voor mij vind ik dat helemaal niet erg! Ik produceer dagelijks soortgelijke tracks, de ene nog commercieler en de andere iets meer "underground" club shit bla, wat voor naampje het beestje dan ook heeft! Gelukkig maak ik ook nog muziek echt uit mijn gevoel (nu iets minder dan vroeger helaas). Alleen kan ik daar commercieel gezien niks mee, dus hou ik dat gewoon lekker voor mezelf! Die muziek is totaal niet vergelijkbaar met mijn commerciele dance plaatjes!

@stevaux: Nee goede beurten heb ik zat, dus maak je daar maar niet ongerust over. (waarom halen mensen muziek en seks altijd door elkaar.....)

@Roel: Ja mijn mening is nogal negatief, maar daarom is het ook maar een mening. Als iemand het wel heel goed vindt, is dat zijn goed recht. Maar mezelf tegenspreken doe ik niet hoor. De eerste post van mij was misschien iets TE grof, maar in de tweede draai ik al iets bij.

Maar goed. Over het algemeen genomen kan ik dit qua gevoelsmatige muziek nog steeds niet waarderen, omdat het totaal niet overkomt op mij. Het zal ongetwijfeld voor je eigen gevoel wel werken, anders zou je het niet maken.
Het heeft wel een bepaalde warmte of vintage sound (dat kun je iig van mijn tracks niet zeggen), daarvoor wel complimenten. Maar ik blijf erbij dat het vele malen beter zou kunnen dan dit.
Maak meer een verhaal met je klanken! Werk het iets beter af! Maak het interessanter voor de kritische luisteraar! Probeer eens extremere dingen qua melodie / tonale inhoud! (Dit is allemaal opbouwende kritiek!)

Wel iemand anders betichten van geen compositieleer te hebben toegepast maar er zelf niet veel van aantrekken ... dan kan je aankomen dat wat je maakt niet je lievelingsmuziek is maar misschien moet jij dan maar gewoon je lievelingsmuziek gaan maken want klaarblijkelijk heb je het vooral tegen jezelf.

En wat dat leven van muziek en dus supercommerciele muziek MOETEN maken betreft .. dat vind ik toch zoooo zielig ! das netzoiets als iemand die van de bijstand leeft en klaagt dat ie met zo weinig kan rondkomen maar wel een plasma tv koopt .. :stupid

sowieso hoef je echt geen "commerciële muziek" te maken om ervan te kunnen leven, en denk dat iemand als
Smackos je daar genoeg over kan vertellen ;)

computer day is upon us .. eindelijk,

moest ook wel lachen om die gal-spuier die vergelijkingen trok met stockhausen en glass .. ik zou zeggen, als je dan toch zo nodig wil vergelijken, zoek het dan bij carpenter, badalementi etc.. het is natuurlijk ook tenenkrommend hypocriet dat die subgroover dan zelf dit soort luchtvervuiling maakt..

Origineel geplaatst door ez`
het is natuurlijk ook tenenkrommend hypocriet dat die subgroover dan zelf dit soort luchtvervuiling maakt..

haha en er nog voor uit duft te komen ook :D
Das echt zo zielig, jaren 80 nummers verpesten.
En zoooo makkelijk scoren. Zo van ow, nou hoe kan ik geld verdienen.
Dan pakken we toch gewoon een oude hit en zetten we er een beatje onder. :stupid
en in jouw geval het opnieuw laten inzingen door 1 of andere amateur die in geen verre
vergelijkbare kwaliteiten heeft als de zanger van talk talk.

Sorry kon het niet laten.

Leuk plaatje weer smackos!

Origineel geplaatst door sander
haha en er nog voor uit duft te komen ook :D
Das echt zo zielig, jaren 80 nummers verpesten.
En zoooo makkelijk scoren. Zo van ow, nou hoe kan ik geld verdienen.
Dan pakken we toch gewoon een oude hit en zetten we er een beatje onder. :stupid
en in jouw geval het opnieuw laten inzingen door 1 of andere amateur die in geen verre
vergelijkbare kwaliteiten heeft als de zanger van talk talk.

Sorry kon het niet laten.

Leuk plaatje weer smackos!

Misschien een leuk project voor de toekomst: neem een nieuwe hit en zet er een oude beat onder. 'Vandaag is Rood' met de met beat van 'Die Nummern'.

Ik weet niet of crystal cat van legowelt gebaseerd is op samples...

zo nee; dan kan smackos echt zeer goed overweg met melodien :halleluja

zo ja; goede sample. ook een :halleluja waard

Origineel geplaatst door MULDER MAN
Ik weet niet of crystal cat van legowelt gebaseerd is op samples...

zo nee; dan kan smackos echt zeer goed overweg met melodien :halleluja

zo ja; goede sample. ook een :halleluja waard

Nee dat zijn geen samples.

Oke oke oke, jullie hebben gelijk! Ik geef toe...

Eigenlijk ben ik zwaar gefrustreerd omdat ik niet zulke goede muziek kan maken recht vanuit m'n hart!
Het liefst had ik zoals Smackos willen worden. Echte gevoelsmatige muziek, geen reet aantrekken van zielige mannetjes die jaren 80 liedjes in een nieuw jasje met standaard Vengeance Sound beats stoppen.
Echt eigen melodieën verzinnen zonder me aan regeltjes te moeten houden. Lekker m'n eigen ding doen zonder dat er persé een kick op elke tel moet en een hihat ertussen... ow wat is dit zwaar!

Ik typ dit nu ook echt met tranen in mijn ogen, want dit is voor mij echt een eye opener / ear opener geweest.

Kon ik dit maar. Ongeacht of ik er nu geld mee zou kunnen verdienen of niet!

Back