ebay VP-330 oplichter

wouw

Ouwe rot
Ik ben geloof ik door het oog van de naald gekropen. Laatst Boele met die Matrix12 in de UK, nu ik met een VP-330 in Berlijn.
Zie advertentienummer 170108777723 met ikke als hoogste bieder.

OK, feedback verkoper is 0, ik raad het iedereen altijd af, maar ook ik ben met 0 begonnen. Tijdens de veiling diverse vragen gesteld en altijd netjes antwoord terug met nette foto's. Advertentie zelf heeft ook veel tijd gekost zo te zien. Bovendien kwam de layout en tekst me niet bekend voor.

Ik gewonnen en gemaild, gevraagd naar telefoonnr etc. Ik heb gebeld en het leek een nette kerel. Ik gaf aan dat het voor mij een groot risico was (ophalen in Berlijn doe ik niet meer, Prophet 10 liep vorig jaar ook bijna verkeerd af in Berlijn). Hij zou z'n id-kaart toemailen en in overweging nemen dat ik eerst de helft betaal en na ontvangst de andere helft. Ik ben immers wel betrouwbaar zegt ebay ;)
Hij stelde wel voor dat ik 'm het beste persoonlijk op kon komen halen, dus dat leek mij een teken dat het wel mee kon vallen.
Van de andere kant: de VP-330 was niet van hem maar van een vriend waar hij het voor moest verkopen. Oeps.

Sindsdien niets meer gehoord dus even verder in de verkoper gedoken. Hij had juist vantevoren een paar inline-skates verkocht. Ik heb die koper enkele dagen geleden gemaild om naar zijn ervaring te informeren. Vandaag kreeg ik antwoord terug en de beste kerel had geen inline skates ontvangen meer 2 linker schoenen !

Gelukkig betrof het een Mark II en kocht ik 2 dagen ervoor een Mark I op ebay spanje. Die is vandaag op de post gegaan (hoop ik). Maar ik had ze natuurlijk erg graag allebei gehad en naast elkaar op de pijnbank gelegd.

Die duitser mag die VP330 persoonlijk komen brengen en anders niet ! Als dat zo is laat ik het jullie weten.

Maar mijn wijze les was: laat een ander risico nemen met o-feedback ebayers en laat je niet verleiden door mooie advertenties en de uitnodiging het op te komen halen.

Ehm, zijn er forumleden woonachtig in Berlijn ? Barcelona is niet interssant, ik heb al betaald en weg is weg.

Re: ebay VP-330 oplichter

Ehm, zijn er forumleden woonachtig in Berlijn ? Barcelona is niet interssant, ik heb al betaald en weg is weg. [/B]

Forumlid krachtwerk in ieder geval, en nog iemand dacht ik.

Nog een tip: let erop waar de verkopende partij (of kopende) zijn/haar feedback mee behaald heeft. Gehaaide Ebay-sellers halen een bijna 100% feedback met het verkopen van goedkope artikelen (bvb lippestift: let maar op aziatische aanbieders) en gaan dan in 1x een zeer prijzig artikel verkopen. Let je alleen op het percentage aan positieve feedback dan ben je alsnog het bokje.....

Just a tip.

0 feedback sinds 2003.

de enige keer dat ik echt professioneel genaaid ben tot nu toe, was ook een berliner.
namen oa alexander/alexandra gschoepf, armin grau en nog wat aka's.

maar op zich ziet het er verder echt uit. die rekening bv is ook na te gaan bij die firma.
alleen: verkopen voor een vriend, geld overmaken naar een andere rekening met een andere naam, dat wordt al snel troebel en niet meer te volgen. dan kan een volkomen aannemelijk en na te gaan verhaal ineens toch niet kloppen doordat bert berlijn zich van de namen van goedwillende mensen bedient.

aan de andere kant wouw, je kan toch ook niet blijven tobben met 1 vp330? ik zou het er maar op wagen ;)

Ook leuk... maar niet heus:

Geboden op een Xpander in Zwitserland. Werd niet opgestuurd, kon alleen afgehaald worden. Laat er nou toevallig een vriend van me daar in de buurt wonen. Ik mailen met de verkoper, leuk contact, foto's gekregen, vragen beantwoord. Ik bieden... hoogste bieder (uiteraard... :D ) haalt die gozer een paar uur voor het einde van de veiling het ding eraf. En biedt hem vervolgens weer te koop aan, maar nu met een minimumverkoopprijs van 2800 dollar...

DAAR stort ik dus ook helemaal van in he? Het is misschien geen fraude (volgens eBay mag dit), maar laakbaar is het wel...

Erik, misschien ben je wel door het oog van de naald gegaan, maar aan de andere kant, je hebt ook een gezonde dosis wantrouwen gehad vanaf het begin. Bottomline: hoe graag je ook iemand wil vertrouwen, Vaar op 100% als er veel geld mee gemoeid is en je moet handelen met iemand die je niet kent.

Back