[Roland] MC-909, de eerste reacties.

mrsensei

Nieuwkomer
He allemaal.

Heb vandaag bij DW in aMsterdam mijn mc909 gekocht.
Tot nu toe (pas paar uurtjes aan het klooien) een enorm goed gevoel over mijn aankoop.
Heb ook een mc 505 gehad, maar dat was kinderspel vergeleken met dit apparaat. Klinkt erg vol en strak.

Laat me weten wat jullie vinden !!

Cya

DJ sensei

hoeveel en wat voor standaard geluiden zitten d'r nou in die mc-909 ? in de mc-505 toch vijfhonderd nog wat, en de mc-303 had er vierhonderd nog wat.

zitten de volledige 909/808/707/606/505 kits erin ? en ook juno/jupiter geluiden ?

groetz en veel plezier ermee.

Ron.

Wat heb je hem betaald als ik dat mag vragen. Zit er soms een handleiding bij in pdf of een ander digitaal formaat? Je bent de eerste die er één heeft zeker van de Benelux ;)

Wat ik me afvraag is hoeveel tracks de sequencer nou heeft. En of je samples ook in de standaard 'tracks' van je sequencer zitten.. of in aparte tracks zoals bij de MPC's van AKAI.

Enne.. hopelijk is per track het midikanaal vrij toe te wijzen.. en niet fixed zoals bij de MC-303.. maar goed, dat soort beginnersfouten zal Roland toch niet meer maken hoop ik ;)

Origineel geplaatst door CraZ
Wat ik me afvraag is hoeveel tracks de sequencer nou heeft. En of je samples ook in de standaard 'tracks' van je sequencer zitten.. of in aparte tracks zoals bij de MPC's van AKAI.

Enne.. hopelijk is per track het midikanaal vrij toe te wijzen.. en niet fixed zoals bij de MC-303.. maar goed, dat soort beginnersfouten zal Roland toch niet meer maken hoop ik ;)

Ik vrees dat ie slechts 16 tracks heeft. EN wat de samples betreft vermoed ik een soort Drum-track idee, waarbij je dus meerder samples gebruikt op hetzelfde midikanaal maar onder verschillende toetsen. Da's niet echt fijn dacht ik zo.

Zelf heb ik ook wel oren, zeker geen flap-oren ;) naar de MC909. In ieder geval is het USB-sample dumpen wel interessant. Verder lijkt me de synth-engine beter dan op de RS7000. En dat als 'Roland-hater' ..... 8) De uitbreidingsmogelijkheden met XV-boards is ook niet verkeerd, denk ik. Tenminste voor de gemiddelde 'preset-boer' ;)

Meer outputs dan een kale RS, 16mb flash-rom standaard. Mmmm.

Ben benieuwd of de seq ook zo goed en intuitief is, of belangrijker nog het sample gedeelte. De MC ziet er in ieder geval lekker uit met die grooooote display. Misschien ff afwachten of het echt meer is dan een MC505 met xtra's ;)

USB kan echt niet.. waar blijft de eerste sampler met FireWire ? USB is toch rete-langzaam.. grr..

USB kan echt niet.. waar blijft de eerste sampler met FireWire ? USB is toch rete-langzaam.. grr..

Toen SCSI-2 al heeeeel lang sloom bleek te zijn, kregen alle samplers SCSI. Nu de snelheid van USB al weer een hele tijd ter discussie staat.....
De muziekboys lopen zoals gewoonlijk weer een paar jaar achter de feiten aan. Dat moet haast wel bewust zijn. 8)

Info MC909

Info MC909

Nou daar komt die.

Samples zijn vrij toe te wijzen aan een track. Dus je kan meerdere sampletracks hebben. Zo kun je dus ook meerdere effecten toewijzen. Al snap ik niet waarom jullie dat zo belangrijk vinden , want je kan elke sample gewoon resample met effecten.
Verder zijn er 16 tracks met vrij toewijsbare midikanalen.
De geluiden zijn goed. Ik heb een korg triton en werk met logic 5.3 met EXS24 sampleplayer met daarbij ook de sample cd extreme analog. (kinderspel vergeleken met de MC) Heb ook een MC 505 gehad en dit klinkt echt beter geloof me.

Prijs: 1995 Euro. Bij Feedback zijn nu ook de demomodellen binnen. Daar doet hij 1999 Euro.

USB2 niet hoor. :)

Mocht ik er ooit nog eentje in het wild tegenkomen dan wil ik hem ook wel een keertje kietelen. :)

mrsensei>
Ga je nog voor uitbreidingen of zo?
HD/zip erbij of een SRX bordje?

Re: Info MC909

Re: Info MC909

Origineel geplaatst door mrsensei
Nou daar komt die.

Samples zijn vrij toe te wijzen aan een track. Dus je kan meerdere sampletracks hebben. Zo kun je dus ook meerdere effecten toewijzen. Al snap ik niet waarom jullie dat zo belangrijk vinden , want je kan elke sample gewoon resample met effecten.

Het gaat ook niet zozeer om de effecten etc, maar om het feit dat je verschillende samples op hetzelfde midi-kanaal gebruikt. Da's lastig qua midi controle van parameters, toch? ;)

Origineel geplaatst door Roonan
Ik heb begrepen dat de samples ook als tones te gebruiken zijn in de synth sectie.
Dat lijkt me echt rete strak, kun je alle synth trucken (env.filt.lfo's etc) er op los laten.........ook controllers dus en op elk gewenst kanaal!

Hebbe,hebbe,hebbe!!!

Dat kon je lang geleden ook al met de S760. Dat was eigenlijk gewoon een "lege" synth waar je zelf samples moest instoppen. Daar kunnen andere sampler ontwerpers nog eens een puntje aan zuigen. Als ik ooit één ding nooit had mogen verkopen, is het die wel geweest. Spijtig dat de expansion boards zo verdomd duur waren, anders had ik 'm nu misschien nog.

Het gaat mij eigenlijk niet echt om de geluiden, ik geloof wel dat die goed zijn, maar hoe is de manier van sequencing? Is die goed genoeg om een computer te vervangen?

ff vraag zit er nog extra software bij ? of alleen om je usb aan te sturen.
kun je de samples als wave zien op je display of gaat dat net zoals bij de sp808 met getallen.
waarschijnlijk wordt dit de nieuwe aanwinst zeker nu ook de expansie kaarten weer opnieuw uitgebracht worden.
in duitsland toch iets goedkoper ... 1865 euro
Weet iemand of ze hem al bij music store koeln hebben staan??

maurice

Origineel geplaatst door mcc
ff vraag zit er nog extra software bij ? of alleen om je usb aan te sturen.
kun je de samples als wave zien op je display of gaat dat net zoals bij de sp808 met getallen.
waarschijnlijk wordt dit de nieuwe aanwinst zeker nu ook de expansie kaarten weer opnieuw uitgebracht worden.
in duitsland toch iets goedkoper ... 1865 euro
Weet iemand of ze hem al bij music store koeln hebben staan??

maurice

Wel ik heb hem zelf nog niet maar je kan de wave wel zien, kijk maar eens op http://www.mc-909.com/pictures.html
En ik weet hem nog goedkoper staan. Nu moet ik wel zeggen dat ik die prijs aanvraag vorige week gedaan heb dus ik weet niet hoeveel hij momenteel staat. Maar dan zal je wel naar België moeten rijden.

Origineel geplaatst door Lefty

Dat kon je lang geleden ook al met de S760. Dat was eigenlijk gewoon een "lege" synth waar je zelf samples moest instoppen. Daar kunnen andere sampler ontwerpers nog eens een puntje aan zuigen. Als ik ooit één ding nooit had mogen verkopen, is het die wel geweest. Spijtig dat de expansion boards zo verdomd duur waren, anders had ik 'm nu misschien nog.

hmmm..maar dit is toch helemaal nix spannends? dat hebben bv de emu-samplers al jaren, de yamaha A-series, de nieuwe akai samplers, de yamaha RS7000 etc..

Olaf

Rs7000 kan dat ook?

Rs7000 kan dat ook?

De RS7000 gebruikte maar één tone per patch.De MC909 gebruik je 4 tones per patch die kan bestaan uit een interne wave, een sample of één van je expansie bord. Die je dan als ik me niet vergis ieder apart kan aansturen (lfo,pitch,filter...).

Re: Rs7000 kan dat ook?

Re: Rs7000 kan dat ook?

Origineel geplaatst door Flatron
De RS7000 gebruikte maar één tone per patch.De MC909 gebruik je 4 tones per patch die kan bestaan uit een interne wave, een sample of één van je expansie bord. Die je dan als ik me niet vergis ieder apart kan aansturen (lfo,pitch,filter...).

Klopt!

Back