Volgens een insider die ik afgelopen vrijdag op de HCC sprak, komt OS 2.0 voor de RS7K er voor half
December er nog aan
Met onder andere 12!! nieuwe filtertypes, beschikbaar op editnivo en grid record terwijl de andere tracks hoorbaar zijn.
Ook een soort instant record, zonder stoppen iets opnemen als je zit te freaken en zo? Dat was me niet 100% duidelijk, maar ik meld het maar ff.
Volgens deze Yamaha man is het nieuwe OS door een Japanner geschreven die zelf ook dance spul maakt,
en dus weet wat wij willen zien in zo'n apparaat. Altijd goed!
Persoonlijk gebruik ik de RS meer als module en sampler, maar kan me voorstellen dat er veel mensen op de update zitten te springen.
Ik heb ook nog ff de kans gehad samen met collega "faab" aan de MC909 te schroeven
Ook wel weer een fraai stukkie techniek hoor...klinkt ook als een klok, hoewel in de chaos van de HCC en op van die
multimedia krengen het niet zo perfect viel te beoordelen. Wel voor mijn gevoel weer wat omslachtiger te bedienen
als de RS, bijv. geen directe toegang tot de send levels per patch, geen directe toegang tot de gate time van een part, dat soort dingetjes die het werken met de RS dan weer tot een plezier maken. Wel een gigantisch (O2r size) display, mooi verzorgde navigatie en graphics, en natuurlijk standaard USB om samples uit te wisselen met een PC of Mac, en een standaard SP/DIF aansluiting om het geluid verliesvrij op te kunnen nemen.
Persoonlijk denk ik net als Olaf al zei dat beide machines hun voor- en nadelen zullen hebben, maar allebei een bijzonder goede basis voor producties zijn.