Origineel geplaatst door olafmol
1. ok thanx voor de info...hoe zit het met de sequencer? kan je per track verschillende lengtes gebruiken die blijven loopen zoals de yamaha RM1x en RS7000 dat hebben?
2. is er ook zoiets als een "split drum track to individual tracks" zodat je lekker een drumritme kan inspelen op 1 track en dan met 1 functie alle losse geluiden naar individuele tracks kan zetten?
3. zitten er realtime control knoppies op voor de effecten? bv delay feedback etc? kan je ook knoppies vrij assignen aan parameters?
4. kan je per track een midi kanaal selecteren zodat je ook makkelijk tracks aan externe hardware kan toekennen?
1. Waarschijnlijk niet, kon op de 505 ook niet. Je kan wel een loop 1 measure inspelen en dan kopieeren zoveel als nodig om aan de pattern lengte te voldoen. dat kan dus track onafhankelijk.
Voorbeeld: je hebt een pattern van 8 maten, op track 3 is alleen de 5e maat strak maar je wilt hem over de hele pattern hebben. Dan doe je copy, Mute alle tracks behalve track 3, copy from 5 to 5, to track 3, start 1, times 8.
Het lijkt ingewikkeld maar werkt best snel als je het een paar keer gebruikt heb. Het is Zowiezo heel overzichtelijk allemaal door die grote display.
2. Waarom zou je dit willen? Je kan tijdens opname wisselen van track, op die manier kan je toch direct splitten?
Wat me wel opviel is dat de drumbanken maar 16 instrumenten per bank hebben. Minder instrumenten per kanaal maar je hoeft dan ook niet meer oct. up en oct. down te doen. Er zijn wel meer drumbanken beschikbaar! Maakt eigenlijk ook niet uit, je kan nu als je wilt 32 drumbanken door elkaar laten spelen. 32? ja, met RPS kun je 16 tracks combineren met de standaard 16. (alleen intern)
3. Je hebt 2 aanwijsbare knoppen, je moet wel met knob assign aangeven welk effect je wilt besturen. (zie bijlage, druk op knob assign, hou deze ingedrukt en druk op 1 van de effecten) Of je ook nog kunt aangeven welke parameters c1 en c2 bedienen weet ik niet, ik denk dat deze per effect type vaststaan. (hoewel op de 505 kon je switchen....)
4. Ja.
PS, mocht ik hem binnekort al krijgen, dan zal ik een hele uitgebreide review maken.