Masterklavier (CME ZSC)

Vlex

Wa zeggie baard?
He allemaal,

Sorry voor het zoveelste draadje over een masterklavier, maar heb even wat hulp nodig.

Ik ben erg hard op zoek naar een 61/76 keys, liefst hammerstyle klavier. Draaiknopjes/faders etc niet nodig, heb al een BCF.
Usb is handig, vooral vanwege usbvoeding, midi zou ook in mn geluidskaart kunnen.

Nu wil ik t liefst een beetje een stevige bak en niet zo'n "plastic fantastic" beestje. (anders was ik al voor een m-audio 61es gegaan)

Maar nu zag ik van de week in het feedback blaadje de CME ZSC 64 staan, en dat ziet er nou eens echt goed uit!

http://www.cme-pro.com/products-list/product-pic/ZSC88-Black.jpg
(Hammer, goed klavier, stevig, geen toetsers en bellen)

Volgens mij dus aardig wat ik zoek, alleen de prijs vind ik best hoog voor "alleen een klavier" namelijk 439 euro.

Ik kan ook helemaal niks over dit beestje vinden, iemand er al ervaring mee? of nog een mooi alternatief?

Bedankt! Gr,

Alex

Origineel geplaatst door Vlex
zou wel kunnen, in de uf-8 zit een goed klavier toch?

Beter dan m-audio, maar nog lang geen Yamaha/Roland.

Ja, maar van Yamaha of Roland heb ik nog geen mooi midikeyboard gevonden, of je zit meteen aan een stage piano. Maar die zijn meteen weer erg zwaar, duur en interne geluiden die ik eigenlijk niet nodig heb.

Origineel geplaatst door Flesje
Beter dan m-audio, maar nog lang geen Yamaha/Roland.

voor sommigen ter discussie vatbaar...

beide infeite

maar ik doelde op wel of niet beter dan yamaha's of roland (die maken geen midikeyboard meer ook...)

Idd maken Yamaha en Roland geen midikeyboards meer. Ik zei het dan ook puur als referentie.

Origineel geplaatst door rvooh
beide infeite

maar ik doelde op wel of niet beter dan yamaha's of roland (die maken geen midikeyboard meer ook...)

Hmm vind jij zo'n CME plank beter spelen dan? Ikke zeker niet hoor...

Origineel geplaatst door Flesje
Hmm vind jij zo'n CME plank beter spelen dan?

geen idee

ben geen toetsenvirtuoos..

maar sommige mensen zullen dit wel beweren ja..;

Ik vind een CME in veel gevallen beter spelen dan een Yamaha, de toetsen van Yamaha zijna echt veeeel te zwaar gewogen. Roland speelt wel dan meteen een stuk beter dan CME

Maar dat is mijn point of view ;)

Smaken verschillen dus. Niks mis mee natuurlijk. :) Ik vind dat zware van Yammie juist erg fijn. Een echte piano of vleugel speelt doorgaans nog een stuk zwaarder ook. Dus komt Yamaha voor mij het dichtst bij the real thing...

Omeven terug te komen bij het begin van het draadje. Heeft iemand al ervaring met dit apparaat? Is het eigenlijk een klavier of zijn de MIDI mogelijkheden toch uitgebreid. Er wordt, op de web-site van CME, geschreven over speciaal voor gebruik met Garageband en Logic. Wat is dit precies?

Ik ben zelf ook op zoek naar eem MIDI controller voor gebruik met Logic Express. Ik word een beetje heen en weer geslingerd tussen keyboard die veel ' toeters en bellen' hebben (e.g. Akai MKP49) terwijl ik meer een goed klavier wil (en ook niet zo heel veel geld in mijn porte-met-niks). Maar de ZSC zou een kandidaat kunnen zijn.

Mvg.,

BC

Ik ben ook nog steeds aan het wachten op de release van dit klavier, maar kan nog wel even duren denk ik. Release datum was rond eind juli, maar dat gaat wel wat later worden denk ik.

Voor de rest over ondersteuning van Garageband en Logic, daarmee wordt bedoeld de 'control surface' die op dit klavier zit. Zonder dingen in te hoeven stellen werken dan de back/forward/rec/play/back to start knoppen en het scrub-wheel in Garageband of Logic.

Voor de rest zitten er mogelijkheden op tot instellen van midikanaal/program changes/banks en opties als splitten van de toetsen, maar al deze functies zitten onder de toetsen zelf en deze kan je aanroepen met de functie toets.

Voor de rest weet ik ook niet veel van dit klavier, ben ook nog steeds aan het wachten op iets van een manual (of uiteraard de mogelijkheid tot live uitproberen)

Back