Nieuwe Analoge Synthesizer

Pols

of SLOP
Ik wil graag weer een echte analoge synthesizer kopen.

In 1993 was ik uitgekeken op mijn grijze in 1990 voor 400 gulden gekochte Synton Syrinx (geen presets
vaak vals...)en vervolgens ingeruild.
3 jaar later kocht ik een xp-10 en 4 jaar geleden een poly-61.
Door die korg is mijn belangstelling voor echt analoog weer aangewakkerd.(ik besefte onlangs wat ik
met die Synton heb verbeurd!!)

Nu zou ik graag weer echt analoog willen werken, maar dan op een nieuwe synth.

Ik heb alvast wat rondgekeken en liet mijn oog vallen op 2 voorlopige kandidaten:
de Andromeda en de poly evolver keyboard.
Kan iemand mij zeggen wat de plussen en minnen van deze twee ten opzichte van elkaar zijn?
Of zijn er meer vergelijkbare polyfone analoge hardware synth"s in dezelfde prijsklasse ?

Laatst gewijzigd:
De Virus serie al gechecked?

mijn god.. een syrinx voor fl400,-..

'93 is een slecht jaar voor analoge synths, toen kwam de toch-maar-niet-gekochte-arp-axxe voor fl200,- in mijn leven :)

achteraf.. achteraf.....

De Virus is geen echte Analoge synth:D En klinkt ook niet echt heel warm:D ;)

Een JX8P is erg goedkoop te scoren en is heel erg mooi analoog qua klank. Voor 250 heb je een hele mooie denk ik. Verder raad ik een jx3P aan. Voor 130 euro een hele lekkere analoge polysynth. De jx is serie is nu nog heel voordelig. Doe er je voordeel mee zou ik zeggen.

Juno is ook erg fijn vindt ik. Een Polysix heeft veel knoppen en is ook voor zo'n kleine 400 euro te scoren. Soms zelfs met MIDI.

De synsun van Jomox is heel vet, maar wel een tikkie duurder..voor die prijs kun je ook voor een omega 4 kiezen van studio electronics.

Een andromeda is super, een poly evolver is ook heel vet. Zou ze gaan beluisteren in de winkel. Smaken verschillen.

Succes

Origineel geplaatst door xpanded stereo
Ja idd de Virus is een echte Analoge synth:D En klinkt echt heel dik:D ;)

Een JX8P is erg goedkoop te scoren en is heel er mooi analoog qua klank. Voor 250 heb je een hele mooie denk ik. Verder rad ik een jx3P aan voor 130 euro een hele lekkere analoge polysynth. De jx is serie is nu nog heel voordelig. Doe er je voordeel mee wou ik zeggen.

Juno is ook erg fijn vindt ik. Een Polysix heeft veel knoppen en is ook voor zo'n kleine 400 euro te scoren. Soms zelfs met MIDI.

De synsun van Jomox is heel vet, maar wel een tikkie duurder..voor die prijs kun je ook voor een omega 4 kiezen van studio electronics.

Succes

whahaahahaha de virus analoog.

Idd de evolver, de sunsyn, de andromeda, een minimoog voyager of little phatty, een mfb-synth(die is toch analoog?), of eens naar studio electronics kijken

Mijn persoonlijke ervaring, ik heb ze allebei gehad, de Andromeda heb ik nog steeds:

De Andromeda klinkt vol en rond, effectensectie mischien wat minder geweldig, de
bediening, de knoppen werken erg prettig, heerlijk toetsenboard, voldoende stemmen
ins en outs, prachtige machine, aankomend klassieker.

De Poly Evolver klinkt in mijn oren scheller, meer schreeuwerig, ik moest gelijk
denken aan een VA Waldorf Q qua sound, ook vind ik de draaiknoppen te klein
en niet prettig werken, erg weinig stemmen, ook vind ik de optiek niet alles.
en vind ik de externe PSU niet kunnen, zeker niet in deze prijsklasse.
Ik had meer verwacht van Dave Smith, vooral omdat de Prophet VS zo ongeveer
mijn favo synth is, de PEK is mij erg tegengevallen, ik was er ook zo mee klaar.

Mijn persoonlijke mening....... ik zou absoluut gaan voor een Andromeda.

Idd de evolver, de sunsyn, de andromeda, een minimoog voyager of little phatty, een mfb-synth(die is toch analoog?), of eens naar studio electronics kijken [/B][/QUOTE]

Ik dacht dat de Voyager digitaal was en de little pathy analoog?
Is de Moog voyager dan analoog?

Wil je voor echt vet gaan ....sunsyn of een omega 4/6/8

a6 is wel gaaf maar lastig te proggen...polyevolver is niet echt het klassieke analoge geluid...

ik heb een 1stemmige omega (se1x) en die kickt de a6 toch wel 10x onder zijn holletje...
hoewel...is mijn mening he! :)

Dit zijn mijn inziens interessante poly bakken met full midi...

je gaat toch niet soebatten met een 1 osc synth??? of vind je dat ook interressant??

@groene ridder: de dag dat moog digitaal is snij ik m'n lul af :D

Origineel geplaatst door Wiseguy
Mijn persoonlijke ervaring, ik heb ze allebei gehad, de Andromeda heb ik nog steeds:

De Andromeda klinkt vol en rond, De Poly Evolver klinkt in mijn oren scheller, meer schreeuwerig, ik moest gelijk
denken aan een VA .

absoluut mee eens,maar ik zou in geen geval beide 'vet' of 'dynamiek' noemen als een vintage analoog,hetzij poly of mono...

de poly evolver heb ik 4 uur getest en deze klinkt net als een vst plugin... PUNT suckzzz baaaad,je hebt zelf volenbak gekraak in de signal pad als je niet oplet met de niveaus,dus geen distortion maar gekraak,wat een cheape brolbak zeg,en zoooo duuur!

'vol en rond' is een goede beschrijving,maar een viris kan ook 'vol' klinken...

ik zou gaan voor Studio Electronics,of die sunsyn mischien,heb em nog niet getest deze..

Origineel geplaatst door Alex Omega
:de dag dat moog digitaal is snij ik m'n lul af :D

:dubbel:

begin bij je ballen,dan heb je toch nog iets over dat kan staan :dubbel:

Origineel geplaatst door JelleWaltman
die is hardstikke analoog..mag ook wel voor die prijs ;)

Maar op de Moog-site spreken ze over Voyager software.
Kan je een analoge synth dan met software sturen?
Of heeft de Voyager zoals de Andromeda een analoge klankopwekking met een digitale bediening?

En by the way: Zo'n prijs en dan alleen maar monofoon? Dat vind ik wel raar in 2007?

dave smith evolver...
is de eerste nieuwe anologe synth die bij me opkomt
nooit mee gewerkt maar het is een project van 1 van de makers van sequential circuts en heeft wat weg van de pro-one wat ik er van begrepen heb.

mfb synths... ook nooit mee gewerkt maar zijn anoloog en te betalen.

de andromeda...wederom nooit mee gewerkt maar weet wel dat er al meerdere zo als jij van een koude kermis zijn terggekomen.

meer weet ik niet want ik werk nog met oude anologe spullies... ook best goed te doen hoor.

idd... jx8p is een fijne synth (met midi). niet moeilijk te vinden maar wel DCO.

Origineel geplaatst door xpanded stereo

Een JX8P is erg goedkoop te scoren en is heel erg mooi analoog qua klank. Voor 250 heb je een hele mooie denk ik. Verder raad ik een jx3P aan. Voor 130 euro een hele lekkere analoge polysynth. De jx is serie is nu nog heel voordelig.

hmm als je van hifi klank houd.

Origineel geplaatst door HEXAGON
:dubbel:

begin bij je ballen,dan heb je toch nog iets over dat kan staan :dubbel:

God...........ik ben al een bal kwijtgeraakt bij een mislukte operatie, hou ik weinig over om af te snijden:D :D :D

Origineel geplaatst door EDP
hmm als je van hifi klank houd.

JX3P hifi ? Ben benieuwd naar jouw stereosetje! Ranzige bak man! Misschien in de war met de JVs?

en nu maar hopen dat ze niet digitaal gaan over een jaar of 15, als de dsp's eindelijk krachtig genoeg zijn... :o:

GroeneRidder: gaa eens naar feedback zet 1 osc van de voyager aan en speel een beetje...
dan denk je ... mmm al bruikbaar... loop naar de virus ti, zet de fx uit en 1 osc aan....dan denk je .... mmm, ai wat vreselijk dun!

voordat ik alle VA liefhebbers over mij heen krijg, ja een virus heeft ook bestaansrecht hoor...maar doe mij dan maar een goeie VSTi...

Origineel geplaatst door vinnieq
JX3P hifi ? Ben benieuwd naar jouw stereosetje! Ranzige bak man! Misschien in de war met de JVs?

De opmerking ging over een JX8P, geen JX3P.

Origineel geplaatst door Groene ridder
Maar op de Moog-site spreken ze over Voyager software.
Kan je een analoge synth dan met software sturen?
Of heeft de Voyager zoals de Andromeda een analoge klankopwekking met een digitale bediening?

En by the way: Zo'n prijs en dan alleen maar monofoon? Dat vind ik wel raar in 2007?

Het digitale deel zit inderdaad enkel in de bediening, niet in de klank.

Back