cubase of fruity versus midi apparatuur

Da Boy Geerdy

Nieuwkomer
producing
Hey
oké ik ben momenteel al enkele maanden bezig met het proberen maken van tracks.
Nu heb ik sinds kort een Yamah RM 1X een dance music workstation.
Mijn vraag nu is?
kan ik cubase als sequencer gebruiken ? Dus kan ik gemaakte geluiden doorzenden naar cubase om ze daar de juiste plaats te geven. omdat er een intro bijmoet en stemmen enzo verder....zo ja hoe ?
kan ik geluiden van mijn pc of zoals zelf ingesproken tekst in het workstation krijgen ? en daar op een juiste plaats in mijn sequencers zetten.
ik gebruik ook fruityloops een mens moet ergens beginnen hé :-)

nu ik toch bezig ben kan ik ook vragen hoe ik zeer brute geluiden kan maken of kzal het zo zeggen op de beste manier kan aanmaken. ik maak dus vooral drum & bass, darkcore, industriële zaken, dus het moet echt scheuren om het zo even te zeggen...

en als beginneling ben ik dus opzoek naar raad en advies en tips en help en ...

alle tips , helpe enzo is welkom

Alvast bedankt groeten CYREX
:peukie:

Eeen RM1x is een sampler dus cubase heb je niet echt nodig. Maar mocht je willen sequencen met je computer en alleen de geluiden van de rm1x gebruiken dan is t wel nuttig om cubase te kopen. Maar je moet eerst dus die afweging maken. Hardware sequencen of software.

Je kan Cubase gebruiken om geluiden uit je RM1x te sequencen... Maar ik dacht net dat het leukste gedeelte van de RM1x het sequencing gedeelte was...

Om te sequencen met Cubase moet je je PC met je RM1x verbinden d.m.v. een midikabel. PC --> Midi Out, Rm1x --> Midi In. In Cubase het juiste midikanaal selecteren en sequencen maar...

Zelf gemaakte sounds of samples krijg je niet in de RM1x.

Welkom trouwens!

twin x bedoelt dus sequencer niet sampler. Rm1x is geen sampler. Je zou Cubase kunnen gebruiken om je RM1x aan te sturen, dat wil zeggen als je in Cubase een nootje intikt, speelt je Rm1x m af. Je eigen stem/opgenomen geluiden kunnen niet in je rm1x, daarvoor heb je een sampler nodig, of dat nou soft- of hardware is.

Back