niet met koerier versturen

Nightly Build

Go for what you know
ik heb nu al 3 keer spullen van een koerier ontvangen (DHL, UPS) die tijdens verzending beschadigd zijn.
wel verzekerd dus kreeg ik de schade vergoed maar liever krijg ik mijn spullen gewoon in goede staat zoals ze verzonden zijn.
Koeriers zijn denk ik meer gericht op snelle bezorging en minder op voorzichtigheid.
met TNT gaat het steeds wel goed.

als ik iets wil laten versturen vanuit Engeland en ik wil het met TNT ontvangen... hoe moet het dan vanuit Engeland verstuurd worden?

Tis ook elke x anders.
Ik woon nu in Ierland net nadat mijn spaarcenten vrij gekomen waren.
Met TNT ben ik al een Akai S3000xl kwijt geraakt en ze jatten mijn shag uit de doos nadat ze het pas na 2 wkn brengen :(
Met UPS daarin tegen wordt het altijd netjes met een week afgeleverd en nooit problemen gehad. Uiteraard moet de verkoper het zooite wel goed inpakken he ;) Ik heb het nu voornamelijk over NL > IE
DHL is ook wel ok hier maar niet zo goed als UPS maar daar betaal je dan ook voor.

Als de spullen goed worden ingepakt is de kans op beschadigen heel erg klein.
Ik krijg maar al te vaak een synth opgestuurd die in een hoes zit en verder niets.
Ook krijg ik regelmatig synths opgestuurd die gewoon los in de doos zitten zonder opvulmateriaal.
De transporteur gaat ervan uit dat als het verpakt is het ook wel iets kan hebben.
Ja,...niet dus. Ik vind het vaak een verhaaltje: Eigen schuld, dikke bult. Moet het maar goed verpakt worden.
Heel vervelend als je de ontvanger bent van de goederen.

Ik heb een totalloss Korg Trinity staan die alleen in een hoes is opgestuurd.
Eigenlijke klacht: Een paar toetsen die stroef lopen. (Reparatiekosten normaal ong. 50 Euro).
Klacht nu: Display aan barrels, Pitchbender naar binnengedrukt en een aantal toetsen afgebroken.
De transporteur is hiervoor niet aansprakelijk. Ondeugdelijk verpakt.

Ook staat er een Korg PA-50.
Eigenlijke klacht: Start/stop knop naar binnen gedrukt. (Reparatiekosten normaal 30 Euro).
Los in de doos verstuurd: Pitchbender afgebroken van bovenplaat.
Complete bovenplaat moet worden vervangen. Kosten nu rond de 200 Euro.
Transporteur is niet aansprakelijk te stellen wegens ondeugdelijke verpakking.

Ook fijn is het als een synth helemaal strak in een doos zit (Zonder vulmiddel).

Ik heb bij TNT gewerkt en je moet idd je gear goed inpakken.
De ene bezorger is de ander niet.
Vandaar het verschil.

Ik heb laatst voor 3500,- spullen gehuurd, word vervolgens naar mij opgestuurd, zegt die gast doodleuk dat het niet verzekerd is.

ik heb bij n architectenbureau gewerkt waar regelmatig dingen per koerier opgestuurd en ontvangen werden. die chauffeurs moest je 's als cowboys aangeraced zien komen en met volle vaart de stoeprand op jassen, en dan hun stapel pakjes letterlijk ondersteboven gooien om jouw pak te vinden... klein of groot, licht of zwaar, maakt ze geen moer uit!

het is net wat mike philco zegt.
kwestie van goed inpakken.

Ik ontvang al een jaar of 5 bijna dagelijks pakketten via verschillende transporteurs, en er is eigenlijk nooit iets mis mee.

ik verstuur ook regelmatig.
nog nooit gehoord dat iets beschadigd was aangekomen.

ik denk dat machine gewoon een paar keer dikke pech heeft gehad.

Goed inpakken is idd het advies. Helaas beschadigd er af en toe wat, wat idd pech hebben is. Wat ik dan erger vind is de enorme ontkenning achteraf van de bezorger en je van het kastje naar de muur wordt gestuurd.

En als je wilt dat het hier per TNT binnenkomt (trouwens ook mijn favoriete methode),
dan vanuit Engeland gewoon met Royal Mail laten verzenden.

Wat betreft verpakken, kijk maar eens hoe alle apparatuur door de fabrikant verpakt
wordt. Geen vulmiddelen!
Alleen de zijkanten zijn voorzien van een buffer en de rest van de doos blijft gewoon
leeg en het apparaat hangt verder vrij. Waarom? Als de lege ruimte wordt opgevuld en
de doos krijgt een dreun, dan wordt de klap rechtstreeks doorgegeven aan het apparaat.
En het eerste wat het slachtoffer wordt is natuurlijk de joystick.

Wat natuurlijk niet zeggen wil dat goed verpakken een garantie is voor onbeschadigde
aflevering. Voor hetzelfde geld zitten er twee rechthoekige gaten in de doos, waar
de vorkheftruck zich door het apparaat geboord heeft. =(

Origineel geplaatst door senso
Wat natuurlijk niet zeggen wil dat goed verpakken een garantie is voor onbeschadigde
aflevering. Voor hetzelfde geld zitten er twee rechthoekige gaten in de doos, waar
de vorkheftruck zich door het apparaat geboord heeft. =(

Klopt,
Ik heb hier nog een piksplinternieuwe Korg i40 waar één mooi rechthoekig gat in zit. Dwars door de doos en het apparaat heen.
Werkt verder nog prima, hij ziet er alleen wat gehavend uit aan de rechter voorkant.

Origineel geplaatst door Mike Philco
Klopt,
Ik heb hier nog een piksplinternieuwe Korg i40 waar één mooi rechthoekig gat in zit.

Piksplinter :o:

Origineel geplaatst door Mike Philco
Ook fijn is het als een synth helemaal strak in een doos zit (Zonder vulmiddel).

Niet echt hoor .. elke knal tegen de doos wordt dan niet opgevangen door het vulmiddel maar door de synth .. niet slim !

En als je wilt dat het hier per TNT binnenkomt (trouwens ook mijn favoriete methode),
dan vanuit Engeland gewoon met Royal Mail laten verzenden.

Da's helaas niet meer zeker. Royal Mail heeft tegenwoordig (ook) contracten met Selekt. Ik heb al diverse zendingen uit Engeland gehad met Royal Mail stempels en Selekt barcodes.

Da's een slechte ontwikkeling. Selekt bezorgt hier ook wat bladen en daarvan komt ongeveer 80% (!) niet aan, die moeten telkens worden nagestuurd via TNT. De helft van de zendingen uit Engeland over de afgelopen vier maanden is ook zoekgeraakt. Het is hier echt een drama de laatste tijd...

Origineel geplaatst door MadR
Niet echt hoor .. elke knal tegen de doos wordt dan niet opgevangen door het vulmiddel maar door de synth .. niet slim !

Ik denk dat MikePhilco sarcastisch "fijn" bedoelt...

Selekt bezorgt hier ook wat bladen en daarvan komt ongeveer 80% (!) niet aan, die moeten telkens worden nagestuurd via TNT.
Dat kan toch heel niet ?
Als postbedrijf 80% ''Kwijtmaken".

Origineel geplaatst door Negative Plus
Dat kan toch heel niet ?
Als postbedrijf 80% ''Kwijtmaken".

Het zal ook wel niet aan Selekt zelf liggen, maar aan de lokale bezorger.

Maar een voorbeeld is het maandblad Elektuur, die sinds dit jaar via Selekt versturen. Daarvan is er tot nu toe slechts één aangekomen. De overige vijf zijn zoekgeraakt. Alle nazendingen gaan via TNT en zijn er gewoon de volgende dag. Het april-nummer werd zelfs op voorhand al 'nagestuurd', oftewel, die ging er als test tegelijk via TNT en Selekt uit. TNT was er de volgende dag, Selekt is nooit aangekomen.

Selekt is een drama. vaak genoeg problemen mee gehad. zijn ook altijd mensen die met hun eigen afgeragde auto langsrijden, hun auto niet op slot doen terwijl er duidelijk vanalles in ligt etc.

Ooh zijn dat die bejaarde die met Alzheimer rond cruisen.
Ja daar zou ik ook niks naar toe brengen :dubbel:

Back