wat voor ext. harde schijf?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

romax

Nieuwkomer
wat voor harde schijf kan ik het beste aanschaffen?....fire-wire?...voor de laptop...
en waar moet ik op letten bij de specificaties.....thanksssss

romax;)

Ik denk ombouwen tot klok...

32836440_7573049.jpg

... wat dacht je zelf, Digimod? :D

De vraag van Digimod is niet zo gek. Is de externe HD bedoeld voor backups of voor de audiobestanden? Maw is de leessnelheid relevant?

We zitten op een synthforum... wát zou die er toch mee gaan doen... denk ... denk...

Firewire... 16M buffer... SATA 72000 tpm... nuf said.:W

72000?! Da's een snelle! :P

Ehm... mijn ervaring met een externe hdd is dat als je er veel met realtime audio mee gaat doen, dat dat echt niet zo soepel werkt. Hoe snel je schijf ook is!

Als ik mijn 7200rpm usb schijf aansluit op mijn pc en in Logic een sessie met veel audiosporen wil draaien, trekt 'ie dat voor geen meter!

Ook heb ik een keer via firewire (ik geloof fw400) een schijf aangesloten op dezelfde pc en dat werkte net zo goed NIET!

Wel heb ik een keer iemand met een externe firewire schijf op een Mac G5 zien werken en dat werkte hartstikke soepel (was Protools trouwens)...

Nu weet ik dus niet of dat aan de interface lag usb / fw400 / fw800, of aan Protools / Logic...

Mijn ervaring met externe hdd's en direct gebruiken als audio schijf is dus niet geweldig!

Origineel geplaatst door Subgroover
Ehm... mijn ervaring met een externe hdd is dat als je er veel met realtime audio mee gaat doen, dat dat echt niet zo soepel werkt. Hoe snel je schijf ook is!

Als ik mijn 7200rpm usb schijf aansluit op mijn pc en in Logic een sessie met veel audiosporen wil draaien, trekt 'ie dat voor geen meter!

Ook heb ik een keer via firewire (ik geloof fw400) een schijf aangesloten op dezelfde pc en dat werkte net zo goed NIET!

Wel heb ik een keer iemand met een externe firewire schijf op een Mac G5 zien werken en dat werkte hartstikke soepel (was Protools trouwens)...

Nu weet ik dus niet of dat aan de interface lag usb / fw400 / fw800, of aan Protools / Logic...

Mijn ervaring met externe hdd's en direct gebruiken als audio schijf is dus niet geweldig!

Ik weet ook niet waar het bij jou aan ligt. Maar ik werk al jaren met een 7200rpm 8mb cash extern via USB zonder problemen. Nooit geprobeerd hoeveel audio je er tegelijk overheen moet gooien voor dat ie het niet meer trekt, maar dan moet je ook echt gek gaan doen...

Origineel geplaatst door Flesje
Nooit geprobeerd hoeveel audio je er tegelijk overheen moet gooien voor dat ie het niet meer trekt, maar dan moet je ook echt gek gaan doen...

Nou, echt gek doen deed ik dus wel, iets van 20 audiosporen geloof ik (24bit).
En dat deed ie dus niet!

Origineel geplaatst door Subgroover
Nou, echt gek doen deed ik dus wel, iets van 20 audiosporen geloof ik (24bit).
En dat deed ie dus niet!

Ik werk op 16/44.1 en dan gaan 20 tracks probleemloos.

Als je eSata hebt op je laptop, zou ik een schijf nemen met eSata interface. Je externe schijf kan dan namelijk net zo snel als een interne sata schijf schrijven en lezen :)

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back