'frequency inversion' schoot mij vandaag rijdend op de fiets te binnen, dat zou misschien eens wel interessant kunnen klinken als je dat over een bepaalde frequentie band zou kunnen gooien.
Kent iemand een dergelijk effect?
Je zou een willekeurig gekozen centerfrequentie kunnen nemen bv 2000Hz. 1500 Hz wordt 2500 Hz, 3000 Hz wordt 1000 Hz enz. Resultaat hangt af van de gekozen centerfrequentie. Ik kan me eigenlijk niks anders voorstellen.
zoiets bedoelde ik idd, de middenfrequentie en de bandbreedte zou je dan bijv. dmv een knop kunnen bepalen. alles wat zich buiten dat gebied bevindt zal dan niet worden aangetast.
het zou dan leuk zijn als je dan meerdere van deze effecten in serie zou zetten waardoor je overlappende stukken krijgt en de middenfrequenties en de bandbreedtes kan laten moduleren met iets.
Kijk eens naar de EMS 5000 vocoder, of z'n software broertje ELS vocoder.
Zie je die patchgrid? Daar kan je dus precies mee wat je hier beschrijft!
Om zoiets een beetje werkbaar te krijgen moet je de audio onderverdelen in 'frequentiebanden'.
zoals hanz zei kun je ook zoiets met een vocoder maar met fft is het altijd een stuk preciezer tenzij je een vocoder hebt waarbij je voor elke frequentie een los bandje hebt.
Synthforum.nl gebruikt cookies om het gebruik van de site te analyseren en je bezoek te personaliseren.
Als je doorgaat, ga je akkoord met ons cookiebeleid.