Na 303 en 606 nu 202 gehypt?

Otlen

Lid
Ik zie de laatste tijd veel vraag naar 303/606. Zet de trend zich door naar de 202?

Je vergeet de 101, en de 909, en de 808. Alleen de 707, 626 en de 505 worden een beetje normaal gewaardeerd

Origineel geplaatst door vinnieq
Je vergeet de 101, en de 909, en de 808. Alleen de 707, 626 en de 505 worden een beetje normaal gewaardeerd

Ik wilde bewust geen opsomming maken van alle x0x. Ik vroeg me alleen af of de mc202 het volgende "slachtoffer" zou zijn.

250-350 lijkt me redelijk, afhankelijk van de staat. Ik heb 'm een paar keer gehad. Die bedragen heb ik voor de mijne betaald en gekregen. 400 is overdreven, daar heb je ook een 101 voor en dat werkt toch wel makkelijker. Vooral die sequencer is alleen voor helderziende conservatoriumcomponisten en toevalsmuzikanten. Het wel een krachtig torretje hoor. En goed te modden, dan is het helemaal feest. Maar niet zo bijzonder als een 303/606/707/808/909

Alles zal wel ooit eens gehypt worden zeker? Binnen 10 jaar zal een suffe Roland D20 dan te verkrijgen zijn voor een belachelijke prijs van 2000 euro.:D

250-350 lijkt me redelijk, afhankelijk van de staat. Ik heb 'm een paar keer gehad. Die bedragen heb ik voor de mijne betaald en gekregen. 400 is overdreven, daar heb je ook een 101 voor en dat werkt toch wel makkelijker. Vooral die sequencer is alleen voor helderziende conservatoriumcomponisten en toevalsmuzikanten. Het wel een krachtig torretje hoor. En goed te modden, dan is het helemaal feest. Maar niet zo bijzonder als een 303/606/707/808/909

Idd, heb um ook gehad, wilde de x0x verzameling compleet hebben, maar hij stond vnl. stof te happen, omdat ik een 101 10x zo handig vind. Heb um wel gebruikt als DIN sync splitter, maar daar zijn goedkopere oplossingen voor....:D

Helaas zie ik de 707 ook al regelmatig voor 250 voorbij komen (zonder bat-klepje zelfs ???)
Half jaar geleden was 150 gangbaar voor een hele mooie....

tr606 is van 200-250 al naar 300-400...

tr808 zag ik deze week een voor 1325 startprijs... en ook een JP8 met krassen etc voor 3999 startprijs hehe lachen met die gasten..

Gewoon 1x een Spectralis kopen, daar alle drumdozen indonderen ben je voor (2ehands) ong 1500 klaar en heb je al die ouwe rommel erin zitten...

Er zal wel een hoop commentaar opkomen dat het niet The real thing is etc, maar dan moet je gewoon je beurs trekken en niet zeiken hehe......

Ik heb er 2x 606, 1x 808 en R8M en een CR78 etc weggedaan, en geen seconde spijt.....
Wil je collecters-items die steeds schaarster worden dan zal er ech betaald voor moeten worden.
Reden voor mij des te meer om steeds minder naar vintage te kijken, voor een muzikant niet interessant, voor gear-fetishten wel..

tis een feit, wil je de volledige x0x serie in je bezit dan kan je maar beter vandaag nog beginnen...

ik heb er 2: 303 en 606, kdoe ze van me leven niet weg (soundwise zoooo vet). de 808/909 sounds die ik graag nog zou hebben sample ik ooit wel eens van een vriend ofzo en anders: drumstation zoekn en mijn jomox beefen

no more vintage hyping for me

en idd, vette sampler volstampen met goede samples en gaan...

Origineel geplaatst door DJ Bies
Idd, heb um ook gehad, wilde de x0x verzameling compleet hebben, maar hij stond vnl. stof te happen, omdat ik een 101 10x zo handig vind. Heb um wel gebruikt als DIN sync splitter, maar daar zijn goedkopere oplossingen voor....:D
Hehe, zeer herkenbaar. :D

Wat mij tegenstond aan de 202 was dat de sequencer haar geheugen verliest wanneer je de 202 uitzet. Verder vond ik het klankmatig ook niet al te interessant.

505 is toch ook wel een erg ontamelijk stuk ritmedoos... de 626 is al stukken frituureerbaarder...

komt u maar met de tegenargumenten, de bewijslast ligt bij u! 8o)

Laatst gewijzigd:
versta dan niet waarom je zoiets koopt

teveel laten leiden door een onbestaande hype? 8o)

dat van dat lastig programmeren en geheugen verliezen is toch heel bekend?
alsook de klank, die heel herkenbaar is.

ahja.; ik wil liever een SH-101.. omdat jah..; kvind die mooier staan 8)

maak mij niet uit wie ,...er waren de afgelopen tyd hier een paar die vroegen 450 a500 en werden iddnog verkocht ook voor sh 101

je kan t vragen ,..maar ster ook nog luitjes zijn die t geven ,....:stupid
ik heb ooit een mc202 gehad en vondt bv en teisco60f meer power hebben ,..ingeruildtoen

3a350.- is meer op zn plek,...voor een mc 202
bv die van resonance had t nodige xtra mod,s enso ....is mits goed gedaan een meermuzikale/prijs waarde aan een synth!
en asje een beter bespelbare mc 202wil hebben een sh101 dus ,
gaje al guaw weer 100 omhoog
voor wat eiegnlijk
ook klein sequencertje in ,....die triggert kan worden en en en toetsen na
er zijn zoveel synth met toetsen ...die beter zijn voor die centen
ik denk dat t juist klein en easy moet zijn ,....mc 202 perfect geschikt daar voor!
cv gate mod erop
en die truuk die vinnie laatst zei ,..dat verhelpt t batteryprobleem ...last sequence
sh2 /09 zijn wat zeldzamer en al gauw wat hoger geprijst

Hyper Hyper...

Op een of andere manier doet me dat aan Scooter denken :D

Tja, als iedereen op hetzelfde moment naar dezelfde bakken gaat vragen dan hyped dat behoorlijk. Bewijs is wel de 606 van mikemix die blijkbaar voor 400 verkocht is, alleen maar omdat er 4 of 5 mensen actief op zoek waren. Voor zover ik me kan herinneren heeft mike niet al te lang geleden nog een andere 606, die volgens mij ook compleet was en er erg mooi uitzag, verkocht voor 225.

De 202 is gewoon een leuke bak, maar de hype zal wel overslaan op de 101, want die is net iets praktischer en klinkt (blijkbaar) ook net ietsjes dikker. Ik ben iig blij met m'n 202 en die gaat zeker niet weg. M'n minidiscwalkman staat er constant op aangesloten, dus ik kan elke sequence weer inladen en met de mobieltjes van tegenwoordig is het erg makkelijk om je settings voor bepaalde geluiden te bewaren. Je hoeft niet eens meer te tekenen.
Maar, misschien is ook dat teveel moeite voor sommige mensen.

Als ik een 606,101 of 808 voor een leuke prijs tegenkom, neem ik ze lekker mee. :W

Origineel geplaatst door Septic
Gewoon 1x een Spectralis kopen, daar alle drumdozen indonderen ben je voor (2ehands) ong 1500 klaar en heb je al die ouwe rommel erin zitten...

:D

Reden voor mij des te meer om steeds minder naar vintage te kijken, voor een muzikant niet interessant, voor gear-fetishten wel..

:D

Ben errugg tevreden met mn huidige setup! Waarom dan blijven kopen?

Origineel geplaatst door dsil
Voor zover ik me kan herinneren heeft mike niet al te lang geleden nog een andere 606, die volgens mij ook compleet was en er erg mooi uitzag, verkocht voor 225.

Das niet waar (kan je niet beweren als je het niet écht weet, of vraag het dan even ;) ) maargoed,
die heb ik geruild voor een TR-808, dus eigenlijk was die dus E800,- waard:duivels:

Ik vind (als muzikant achtig) een ouwe synth juist wel aantrekkelijk. Het ademt dan als het ware al sfeer voor je track. En dat gepiel aan die knopjes, dat leeft! Een softpakket is andere koek: klinish, kil, star. :D

Back