externe editor probleempjes

HanzZ

Stamgast
Hallo,

Ik ben fonkelnieuw hier. Ik heb al een briefje gepost in het cubase.net forum maar tot nu toe zonder resultaat.

Mijn probleem is dit:

Ik gebruik Cubase VST 32 met Wavelab 3.0 als externe editor. Maar elke keer als ik Wavelab vanuit Cubase gebruik om audio te bewerken komt de audio corrupt terug in Cubase...

Iemand een idee?

-- HanzZ

Geef ons eens wat meer info: zoals record je in cubase en bewerk je in wave of record je in wave en bewerk je in wave en importeer je in cubase.

Zijn instellingen wave exact t zelfde als cubase. Maw timing aantal bits enz enz. Geef ons een idee van wt je exact doet.
En versies is ook makkelijk

Kunnen we t nabootsen. ;)

Hallo,

Okee hier komt de extra infortmatie wat betreft mijn werkwijze:

* Ik importeer de audio in cubase (44,1 kHz en 16 bits).

* Wanneer ik de audio dubbelkik kom ik in de audio editor van Cubase. Tot zover niks aan de hand...

* Als ik in de audio editor nogmaals dubbelkik op de audio opent Wavelab zich met de audio zodat ik het daar kan bewerken (normaal gesproken opent de wave editor van Cubase, maar ik heb Cubase zo ingesteld dat de externe wave editor wordt gebruikt en niet de interne. Die externe is dus Wavelab).

* Daarna bewerk ik de audio in Wavelab waarna ik het opsla en afsluit.

* Dan keer ik terug naar Cubase. Nu zou ik volgens de handleiding, bij terugkomst in Cubase, een waarschuwing moeten krijgen dat de audio is veranderd en dat de pool ge-update wordt. Die waarschuwing krijg ik niet... dat is vreemd maar niet zo erg.

* Okee, nu komt het. De audio die ik net nog in Wavelab heb bewerkt is nu in Cubase totaal corrupt... althans, niet altijd maar wel erg vaak. Met corrupt bedoel ik dingen als: vreemde klikjes aan het begin of audio gedeelte's die in zijn geheel zijn weggevallen of opeens andersom staan (van achteren naar voor)... Heel vreemd allemaal.

Het opnieuw importeren vanuit de pool heeft geen zin.

Het opnieuw importeren vanaf de harde schijf heeft wel zin. Dan is er namelijk niets meer aan de hand. Dan is de audio dezelfde als die ik met Wavelab had weggeschreven. Maar ja, volgens Steinberg zou het niet op die manier moeten hoeven. Het idee is dat je vanuit Cubase Wavelab opstart, dan de audio bewerkt en opslaat en afsluit en dat, wanneer je naar Cubase terugkeert, daar de audio ook onmiddelijk veranderd zodat je het niet opnieuw hoeft te interpreteren.

Goed, ik hoop dat het nu duidelijk is.

-- HanzZ

Orgineel geplaatst door HanzZ
* Dan keer ik terug naar Cubase. Nu zou ik volgens de handleiding, bij terugkomst in Cubase, een waarschuwing moeten krijgen dat de audio is veranderd en dat de pool ge-update wordt. Die waarschuwing krijg ik niet... dat is vreemd maar niet zo erg.
-- HanzZ [/B]

Dit is dus niet goed. Zelf gebruik ik liever Soundforge maar krijg dan wel te zien in Cubase als ik dingen heb aangepast. Dus volgens mij gaat het niet werken als je niet te zien krijgt dat je audio hebt aangepast buiten Cubase.
Kijk anders even of de instellingen voor je 'external wave editor' goed staan voor Wavelab, die neemt nl ook extra parameters mee.

Misschien dat je even moet nazien welke versies van de programma's je gebruikt. Voor VST 32 is het versie 5.1 en voor wavelab 3.04 (even uit m'n hoofd want zit niet in m'n 'studio')

Back