cardreader mpc werkt niet

jikbeh

Stamgast
ik heb een net een cardreader voor mijn mpc gekocht. natuurlijk meteen geprobeerd, maar helaas hij herkend de drive niet. nu zou de drive absoluut herkend moeten worden gezien dit een originele akai mcd drive is. ook uiteraard alle jumper settings geprobeert maar nee.

nu begin ik te denken dat de ide connectie op mijn mpc misschien kapot is. wat ik dus eigenlijk wil doen is bij iemand deze drive proberen om te kijken of hij het doet. misschien dat er iemand zo vriendelijk is om zijn mpc even open te schroeven om die drive te proberen. ik heb hier wel een flesje wijn voor over of iets dergelijks......!

dus wie o wie wil dit even voor mij doen....mijn dank is groot

Is het een MPC2000 of 2000XL?

Heb je de flatcable niet per ongeluk andersom gedaan?

Gaat het lampje even snel aan/uit als je stroom op de MPC zet?

Welke OS versie heb je?

Mijn installatie staat in onderstaande link beschreven.

hey sander.

ik heb de mpc2000xl.

de flatcable is niet andersom in het apparaat te stoppen en ook niet in de mpc. er zitten van die geleidertjes op aan beide kanten van de cable die is bijgeleverd en op de cardreader en mpc zitten van die sleufjes dus dat zou niet moeten kunnen.

het lampje gaat even aan bij het opstarten dus er staat wel spanning op. ik heb eerst het met os1.14 geprobeerd wat volgensmij gewoon zou moeten kunnen.

ik ga er toch vanuit dat de ide aansluiting niet ok is. heb alle jumpersettings geprobeert dus daar kan het ook niet aan liggen.

ps: je installatie kende ik....:) (wie niet die een bezitter is van een mpc) ik denk dat ik opzich hetzelfde doe. hij zou hem na het correct aansluiten herkennen als atapidrive. het enige wat hij zegt is dat er geen floppy drive aanwezig is. ik heb autoload uitgezet. maar ook na het scrollen door de load opties zijn allleen scsi floppy en rom te zien.

iig bedankt voor de reactie.

beetje stom maar ik kon de drive opzich zelf controleren d.m.v. het in de computer pluggen op een ide poort. de drive werkt inderdaad. data kan worden overgebracht naar het kaartje. dan ligt het dus toch aan de installatie of de mpc zelf. ik kan het me niet voorstellen dat ik iets verkeerds doe. misschien is kijken of ik ergens een harde schijf kan regelen met ide aansluiting om zo te kijken of hij het doet.

in ieder geval doe ik maar weer die floppy drive erin. kan ik weer verder.

wel nog een vraag: als ik de drive in de mpc heb zitten zou die meteen moeten aangeven dat die cardreader erin zit toch? ook zonder dat er een cf kaartje in zit?

ik denk dat ik nu de vraag anders moet stellen:

is er iemand die in mijn mpc zijn reader/harde schijf wil gooien om te kijken of mijn mpc ide/atapi aansluiting stuk is

bvd

Wanneer je er geen compact flash kaart in hebt zitten, dan geeft de MPC geen melding, hooguit even snel iets van not found, maar dan komt gewoon het hoofdscherm te voorschijn. Als je dan naar het load scherm gaat krijg je disk error en vervolgens kan je scrollen naar bijv je floppy of scsci device. Je ziet wel ATAPI er tussen staan.

Bij jou dus geen atapi en je gebruikt dezelfde IDE kabel in de pc om te testen

Dat ding is dus van Akai, mmmm vaag. zou bijna zeggen dat die niet atapi compatible is of niet zonder driver werkt.

Heb je stroomkabeltje van de diskdrive verbouwd(zoals ik) of verloopstekker?

ik had ook het idee dat hij gewoon tussen de opties moest staan en dat het geen problleem zou moeten zijn om een kaarjte in de drive te laten zitten. de drive is trouwens juist wel atapi compatible. daarom doet hij het ook zonder drivers op de pc. dus aan de drive ligt het niet. ik heb echt het idee dat de ide atapi aansluiting op de mpc het niet doet. echt heel vervelend. nou ja misschien is er iemand waar ik mijn mpc kan laten testen d.m.v. een andere drive/harddrive

in ieder geval bedankt

edit: de stroomkabel is ook bijgelevert en past gewoon.

Back