Stabby
Ouwe rot
Nog een laatste vraag vooraleer ik de Blofeld koop. Hoe zijn de drum en percussie geluiden die je kan maken? Indien ze niet zo goed zijn, kan ik de sample optie gebruiken op de module versie voor drum sounds?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
De sample play optie is nu nog relatief simpel:
- maximaal 2 oscillators kunnen een factory (multi)sample gebruiken als golfvorm
- Je kunt de samples FM-en
- (Sommige) samples bevatten vooralsnog alleen sustain-loops
Het klinkt simpel en dat is het ook, maar ik heb toch echt al een paar waanzinnige geluiden gemaakt met de samples, die anders absoluut onmogelijk waren.
Maar geloof me, dit is pas het begin: het gaat allemaal nog véél leuker worden!![]()
Nog een laatste vraag vooraleer ik de Blofeld koop. Hoe zijn de drum en percussie geluiden die je kan maken? Indien ze niet zo goed zijn, kan ik de sample optie gebruiken op de module versie voor drum sounds?
dude, waar heb je het over, de blofeld is geen drumsynth. Uiteraard kun je er wel wat percussie-achitge dingen mee maken, maar dat zul je dan zelf moeten doen. En er is hier al besproken dat de sample optie vooralsnog voor 'factory' waves is, niet voor eigen samples.
Ik weet ook wel dat het geen drumsynth is. Hoe goed zijn die percussie-achtige geluiden die je kan maken?

Kun je (als je als zo diep bent gegaan met je nieuwe aanwinst) een stukje van de sluier oplichten qua sample-opties (loop opties, modulatie van de adressen, etc.)?

Dames en Heren,
Ik had gisteren even een iets minder prettige ervaring met mijn Blofeld. Ik stond met mijn band in de oefenruimte en kwam tot de conclusie dat patches A0 t/m A9 tot een init instelling waren teruggezet, en als zodanig in het geheugen stonden opgeslagen.
Het is niet de normale Init, want dat is 1 Saw Osc (8').
In dit geval had ik 3 pulse oscs actief, (8', 8', 16') en de patchname was "Init !" ipv "Init" wat ik gewend ben.
Helaas ben ik zo'n eigenwijze rukker die geen backups draait, dus mijn sounds zijn pleite. De schade is beperkt, ik weet wat er zat, dus ik maak er wel weer wat van. Maar echt blij ben ik er natuurlijk niet mee, en het eerste wat ik doe als ik vanavond thuis kom is mijn patches backuppen.
Zijn er meer mensen die hier tegenaan zijn gelopen? Ik heb wel meer bugjes meegemaakt in Blofeld, maar dit is de eerste die permanent effect heeft![]()
Dat is inderdaad niet fijn. Deze bug is ook opgedoken op het Waldorf forum en staat inmiddels in de bugbase. Het is een terugkerende bug en blijkbaar erg moeilijk op te lossen. Maar goed, de heren in Waldorf werken eraan.
Het is overigens zo, dat een aantal mensen OOK meldt dat wanneer dit zich voordoet, je sounds opeens weer terugkeren na een paar keer uit en aanzetten van de Blofeld. Waard om even te proberen misschien.
1.12Welk OS heb je geladen?
yes yes, ik heb mn lesje geleerdPS tot de oplossing er is raad ik iedereen aan backups te maken. Trouwens, dat raad ik sowieso iedereen aan, ook zonder deze bug...
Boele

Ik heb sinds zondag namiddag de Blofeld Keys in huis en mijn eerste indruk is echt fantastisch!
Chapeau ook voor SCD. Sommige van zijn sounds zijn echt vakmanschap!

das snel........klinkt niet echt solide

. . bah.