Waldorf Blofeld

Begrijp ik goed dat je ook korg .KMP bestanden kan laden op de blofeld? Dat zou wel erg tof zijn :D

Begrijp ik goed dat je ook korg .KMP bestanden kan laden op de blofeld? Dat zou wel erg tof zijn :D

KLopt.
Ik heb nog geen Korg samples in de Blofeld geladen, maar heb in Spectre wel een kmp bestand geopend en de samples zijn dan gewoon te beluisteren.
Tips voor interessante KMP bestanden?

groet,

Tom

Op Korgforums.com staan bij de downloads best veel .kmp bestanden. De enigma flute bijv, die mis ik sinds ik de Fusion en Triton EX verkocht heb.. Die .kmp-tjes zitten ook meestal in een mapje als er alleen .ksc staat bij het bestand.

Nou ik heb de sample license vandaag gekregen van i4...

Alles volgens de read-me geinstalleerd, verder ook prima gegaan, maar bij het verzenden van de samples is er denk ergens iets fout gegaan. Nadat de overdracht klaar was bleef het display steeds hetzelfde aangeven (please be patient during sample transfer ofzoiets). De knopjes deden ook niks dus ik heb hem maar uit en weer aangezet.. Hij doet het nog wel, de samples zitten er ook in, maar hij clipt enorm bij elke toets die ik aansla. Mijn monitors zijn bijna ontploft door de herrie..

Ik heb nog geprobeerd het OS (1.13) opnieuw te laden via de usb poort van de blofeld zelf en via cubase, maar daar reageert hij niet op. Toen maar de rescue.mid geprobeerd, ook via usb en cubase, maar zelfs daar doet hij niks mee. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb waldorf al gemaild, maar die zijn op vakantie tot 9 augustus, heb met i4 gebeld maar ik moet morgen ff terugbellen als Ron er is. Dus ik probeer het hier ook maar even..

Update:

Het extreme clippen is gelukkig weg, hij doet het nu weer gewoon als normaal. De samples doen het wel niet. Heb net geprobeerd met Spectre andere samples in te laden, maar dat werkt ook niet..

Update:

Het extreme clippen is gelukkig weg, hij doet het nu weer gewoon als normaal. De samples doen het wel niet. Heb net geprobeerd met Spectre andere samples in te laden, maar dat werkt ook niet..

Je dient de rescue file via *MIDI* te laden, niet via USB. Misschien even de read me file lezen die erbij zit :eureka:

Je dient de rescue file via *MIDI* te laden, niet via USB. Misschien even de read me file lezen die erbij zit :eureka:

Heb ik al geprobeerd, via cubase. Doet helaas niks. Het midi-lampje brand wel, maar voor de rest gebeurd er niks.

Ha! Ik heb het nog eens een paar keer geprobeerd en nu toch het OS opnieuw kunnen installeren. Ben nu weer aan het proberen de samples te transferren :)

Nope, geen KMP bestanden. Zou ook wel vreemd zijn want zowel KMP als de Blofeld ondersteunen geen velocity switches.

Heb ik al geprobeerd, via cubase. Doet helaas niks. Het midi-lampje brand wel, maar voor de rest gebeurd er niks.

Had je wel op de juiste manier opgestart? (Zie readme nogmaals).

Had je wel op de juiste manier opgestart? (Zie readme nogmaals).

Hmm nee idd, heb ik het toch verkeerd gedaan. Nu heb ik het wel goed, maar ik krijg v1.13 er niet op.. Niet via USB en niet via midi.. Krijg er een beetje de schijt van eerlijk gezegd :r. Maargoed... Ik denk dat ik morgen maar ff bij i4 langsga, misschien dat zij iets zien wat ik niet zie.

Ik ben er na een avondje of 5 speuren achter gekomen dat de LFO's geen freerun mode hebben zoals ik gewend ben op andere synths. Zover ik kan overzien start de lfo alleen als je hem triggered met een midinoot.

Kan een freerun mode van de lfo's op de wishlist gezet worden voor een toekomstige firmware-update?

Is er een andere manier om hetzelfde effect als een freerun lfo te krijgen? Hoe kan ik nu bijvoorbeeld een deuntje van 16 bars tekenen en het geluid geleidelijk van links naar rechts laten pannen over diezelfde 16 bars? Dit hoeft overigens nog niet eens insync te zijn met midiclock.

Ik ben er na een avondje of 5 speuren achter gekomen dat de LFO's geen freerun mode hebben zoals ik gewend ben op andere synths. Zover ik kan overzien start de lfo alleen als je hem triggered met een midinoot.

Kan een freerun mode van de lfo's op de wishlist gezet worden voor een toekomstige firmware-update?

Staat er al een tijdje.

Om te truuken: Zet bij de gebruikte LFO sync aan. Trigger een noot die geen geluid maakt (bijvoorbeeld met een hele lage velocity) en zorg dat je hem vasthoudt. Vanaf dat moment lopen alle LFOs van alle voices in sync en ieder volgende toets die je aanslaat (nu wel met geluid natuurlijk) volgt de LFO van de "stille" voice.

Hoi! Voor het eerst sinds een behoorlijk tijdje gisteren weer met m'n Blofeld kunnen prutsen. Nu word ik toch wel behoorlijk knetter van de patch-select-encoder. Die hapert, loopt terug bij vooruit en het is meer trial & error. Volgens Waldorf is er met de encoder niks mis. Hoort dit er dan bij? Meer mensen met problemen? Thanks!

Ja, ik heb juist hetzelfde probleem. Ik stuurde al een mailtje naar de support, volgens hen kan dit opgelost worden als je hem naar de verdeler opstuurt.

Ik heb dit nog niet gedaan want ik heb geen zin om te moeten verzenden en dan enkele weken te moeten wachten tot hij terug gestuurd wordt. Misschien dat het mogelijk is om zelf de encoder te vervangen?

Back