Welke Sampler Vinden jullie het beste

S1000: omdat die zo simpel werkt en gewoon goed klinkt.
S950: Zelfde als de S1000 (natuurlijk 12 bitter)
MPC60: Klinkt lekker rauw, is makkelijk mee te werken, sequencer is zeer fijn
MPC2000(XL): Is kwa sound best wel HiFi, komt wel een bepaalde lekkere punch uit, sequencer is fijn(zelfde als 60 om mee te werken dus)
S5000: Zeer open klinkend (vanuit deze sound kun je dmv goed eqen/filteren dicht bij andere sounds komen), groot scherm is zeer fijn.
MPC4000: De MPCserier samen met de S5000 (eigenlijk Z4/8, maargoed), voor mij de Ultieme sampler.

EMU E5000ultra: gewoon lekker klinkend
SP1200: Lekker klinkend en snel mee te werken.

Roland Samplers vond ik altijd wel lekker klinken alleen zo klote om mee te werken

Ensoniq Samplers klinken ook gewoon zeer fijn, maar vond ik minder fijn mee te werken

Origineel geplaatst door vinnieq
De vraag was: welke is de meest veelzijdige.

Het topic heet: Welke Sampler Vinden jullie het beste

vraagje tussendoor: vinden jullie uit ervaring dat drums vetter klinken naarmate
de sampling-frequentie en de bitdiepte omlaag gaan?

Origineel geplaatst door Daredevil
vraagje tussendoor: vinden jullie uit ervaring dat drums vetter klinken naarmate
de sampling-frequentie en de bitdiepte omlaag gaan?

ik denk dat drums en 12bit/30khz echt voor mekaar gemaakt zijn. teminste voor de muziek die ik maak. alleen daarom zou ik wel een oude sampler willen just 4 drums. maar de bitreducer in logic.5.5 is ook wel erg vet, vetter als die van ableton en kontakt2 vind ik zelf dan. nu maak ik mijn drums ranzig door eerst de loop om hoog te pitchen, dat resamplen en weer het zelfde terug pitchen en dan pas te knippen maar dit is wel vet en werkt ook goed met stings die krijgen dan een Fm synth sfeertje.

hoe hoger je pitched en resampled hoe ranziger het geluid is zo kun je van subtiel tot oerlelijke ranzige sounds maken

Origineel geplaatst door Grouphome

Roland Samplers vond ik altijd wel lekker klinken alleen zo klote om mee te werken

Muis en Monitor aansluiten en het gaat al een stuk beter :)

Origineel geplaatst door Digimod
Muis en Monitor aansluiten en het gaat al een stuk beter :)

Precies!! Ben er trouwens nog niet uit wat ik fijner vindt: S5000 met AkSys via USB of Roland S760 met muis en monitor. Werkt allebei zeer fijn!

Back