Acidlab vs Evolver

haha wat een rare vraag

evolver kan ook dik klinken, maar kan geen slides dusjah..

maybe is een TB-303 iets voor je :dubbel:

Origineel geplaatst door rvooh
maybe is een TB-303 iets voor je :dubbel:

Die zijn jammer genoeg op het moment nogal overpriced. Zijn er geen andere machines die wel slides kunnen maken, en dus enigzins zoals de voorbeelden kunnen klinken, maar die verder ook nog andere dingen kunnen dan 303 geluidjes?

Jammer dat het niej kan met mn evolver :( heb er net een gekocht.

volgens mij kun je dat met de future-retro mobius. Deze kun je ook een evolver laten sequencen...:engel:

Origineel geplaatst door pal
volgens mij kun je dat met de future-retro mobius. Deze kun je ook een evolver laten sequencen...:engel:

Maar met een externe sequencer lukt het wel? Ik zou dus vanaf mn laptop wat kunnen sequencen. En hoe krijg een beetje een klinkende 303 patch op de evolver? Vraag me af of het uiteindelijk in de buurt komt van die acidlab.....

Origineel geplaatst door locomilo
Die zijn jammer genoeg op het moment nogal overpriced. Zijn er geen andere machines die wel slides kunnen maken, en dus enigzins zoals de voorbeelden kunnen klinken, maar die verder ook nog andere dingen kunnen dan 303 geluidjes?

Jammer dat het niej kan met mn evolver :( heb er net een gekocht.
Dat zal ook wel even zo blijven. Maar met een evolver ben je qua waarde al halverwege. Waarom koop je geen acidlab bassline??? Er staat er een op het forum voor 250 euro. Hou je nog geld over!

Er staan er zelfs twee, maar het zou toch wel enigzins moeten kunnen dan? Via een external midi squence. Alleen geen idee hoe je er een bassline patch uitkrijgt ik heb m net.

jongen, sorry,

maareuh

heb je de demo's beluisterd voor je em kocht?

lees es de handleiding,
speel er eens een week mee,
en stel dan je vraag opnieuw..

als je een evolver gekocht hebt en uw enige doel voor ogen is 303-achtige patches maken erop dan vrees ik toch dat je teleurgesteld zult zijn..
een Glide is nog geen Slide e..

ge kunt dingen programmeren die erop lijken, maar daar houdt et ook op.
uw vraag was "Is het mogelijk om met een evolver de acidlab te simuleren?"
het antwoord is: nee natuurlijk niet..

maybe is ABL iets voor u :biertje:

Origineel geplaatst door rvooh
als je een evolver gekocht hebt en uw enige doel voor ogen is 303-achtige patches maken erop dan vrees ik toch dat je teleurgesteld zult zijn..
een Glide is nog geen Slide e..

Ik heb de evolver niet voor 303 patches gekocht, maar als ik ze ermee kan maken vind ik het zonde om een acidlab te kopen. En het hoeft niet excact een 303/acidlab emulatie te zijn wat ik ermee wil emuleren. Wil gewoon dat rubber achtige zoals in die voorbeeld mp3tjes.

Hang er een Sequentix P3 aan, dan dan je ties en slides maken zoveel je wilt

Er schijnt ook een programmatje te zijn waarmee je waveforms in je evolver kunt laden. Als ik dan een 303 waveform heb en de juiste patch instellingen en m aanstuur met een sequencer dan heb ik toch een goeie sparrings partner voor een AcidLab? Dan heb ik eigenlijk geen acidlab nodig of trek ik nou een verkeerde conclussie?

Als ik sequenties wil met lekkere glijdende lijntjes dan keer ik altijd terug naar VAZ modular (software). Die heeft een ingebouwde stepsequencer die zich gedraagt als een 303. Maar het feit dat het een modulaire synth is, geeft het enorm veel mogelijkheden. De kwaliteit is uitzonderlijk goed voor een stuk software. (ik werk vnl. met hardware, waaronder een evolvert, maar voor deze maak ik graag een uitzondering:biertje: )

edit : http://www.software-technology.com/

Origineel geplaatst door locomilo
Er schijnt ook een programmatje te zijn waarmee je waveforms in je evolver kunt laden. Als ik dan een 303 waveform heb en de juiste patch instellingen en m aanstuur met een sequencer dan heb ik toch een goeie sparrings partner voor een AcidLab? Dan heb ik eigenlijk geen acidlab nodig of trek ik nou een verkeerde conclussie?
Ja, verkeerde conclusie.
-filter van de evolver klinkt heel anders
-je kan niet de zelfde sequences maken
-een wavevormpje kopieren klinkt niet 't zelfde als de 303 oscillator

hoe lang je ook zoekt, de evolver klinkt niet als een ABL of 303. Neemt niet weg dat het een vette bak is :P.

volgens mij kunje met een evolver de seq vooral aardige acidlab emulatie maken
anderson ,..vulmaar in denkit niet !
evolver is een alles kunner ,..niet altyd beste sound ,..
merkje pas asje de egte prophetvs / pro one en tb ernaast zet
evolver rocksveel meer dan een acidlab
vindt ik [oppassen ]

Origineel geplaatst door trash
Deze heb ik een tijdje mogen beta testen.
Gratis, probeer eens uit zou ik zeggen download

Omg, net ff gedownload maar dat klinkt echt voor geen meter :) Ben wel benieuwd of ie midi uitstuurt trouwens. Hmm maybe rebirth en dan de rbs/midi converter zou ook moeten werken.

Back