arnoudwennekus
Nieuwkomer
Iemand Logic Pro en Ableton ervaringen???
ik hoor ze graag!
ar
ik hoor ze graag!
ar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
.Origineel geplaatst door Cisco
Beste is een combinatie van beide..
Editing in Logic Pro, Jammen in Ableton Live
Origineel geplaatst door brmzz
jomdat in logic (express) vind ik :
3. de geluids kwaliteit gewoon beter
Origineel geplaatst door Yoozer
Garageband is naja... het 40-watt peertje bij de halogeen bouwlamp van Ableton, om 't maar zo te zeggen.
Zelf ben ik na een hele tijd Cubase ook Ableton-fan geworden; het feit dat je een softsynth gewoon kunt draggen & droppen (probeer dat in Cubase maar eens) is erg gaaf, MIDI-control is beter geregeld, en het achter elkaar zetten van effecten zonder enige limiet plus drag & drop (iets wat nu pas in Cubase 4 zit) - gaaf gewoon. Wat je er bij krijgt qua FX en zo is op sommige punten minder dan Cubase (instrumenten, compressor, reverb) en op sommige meer (wezenloos gave filter delay en supermakkelijke equalizer).
Ik heb ook nog even met Reason gespeeld - maar ik vind de sequencer niks voor mij. Verder geweldig als educatieve tool, overigens - concepten zijn heel makkelijk en snel uit te leggen en je hebt nooit het probleem dat mensen een bepaalde plugin of zo missen (tenminste, als ze versie 3 hebben).
Haal Reason er alleen bij als je een laptop hebt en vaker van de studio weg bent en mobiel muziek wil maken; werk dan je ideetjes uit in de grotere pakketten. Werkt ideaal.
Origineel geplaatst door brmzz
ja zo doe ik het ook... eerst een paar beats en breaks bij elkaar zoeken en dan die in logic verder uitwerken.
waarom?
omdat in logic (express) vind ik :
1. standaard plugins gewoon beter zijn
2. overzichtelijker met afmixen
3. de geluids kwaliteit gewoon beter
4. het linear werken fijner om een song te maken.
Origineel geplaatst door Cisco
Beste is een combinatie van beide..
Editing in Logic Pro, Jammen in Ableton Live