Welke sequencing software is Vista proof?

Origineel geplaatst door mario010

Hoe zit t verder met de andere software zoals fruity en acid en logic enzo,.??
En welke midi/audio interfaces zijn er intussen ondersteund?

Staat heus wel op de fabikantensite.

Zoals ik al eerder zei: als je een ander plan trekt dan de fabrikanten in hun documentatie voorschrijven hoef je niet (meer) te rekenen op support voor je dure pakket...

Origineel geplaatst door The Q
Staat heus wel op de fabikantensite.

Jazeker,.staat er van alles op de sites van fabrikanten.
Maar de praktijk wijst anders uit,..
Eerder in dit draadje lees je dat bv cubase3 wel werkend te krijgen is en op de site staat toch echt dat t niet ondersteund wordt.
De enigen die volmondig durven te roepen dat alles vistaproof is zijn de lui van Reason en die hebben gelijk.

Verder blijft alles o.h.a. erg vaag.

Bovendien is dit een forum,..en we kunnen heus wel allemaal zelf alles gaan lopen uitzoeken met de wikipedo maar dat is nou juist het leuke van een clubje gelijkgestemde synthnerds,.. je kunt gezellig met elkaar over hetzelfde ding neuzelen en hopen zo wat wijzer te worden. Heb je toch nog een soort van sociaal leven gaande. :luv:

Er zijn trouwens ook nog lui buiten het forum die met dezelfde vragen zitten en die hebben
met een beetje gegoogle dan gelijk een hele berg info tot hun beschikking zonder alle fabrikantensites te hoeven ontcijferen. Zo verricht je ook nog een goede daad met je intelligente antwoorden op soms ogenschijnlijk minder slimme vragen.

Fijn he!?

Sommige mensen hebben zelfs een echt antwoord gegeven waar iemand nog es wat aan kan hebben. Bedankt daarvoor nog. :okdan:

Oh ja,.. Enne Roel,. die Timepiece van jou,.. (ik neem aan dat je de Motu bedoelt en niet die japanse Nasa speech synth,. ) ik heb goed nieuws voor je joh,..
Op een dag komen ze erachter dat ie toch wel heel goed was,..ooit,. en dan wordt ie weer helemaal retrohip en dan maken ze van Crimosoft speciaal voor dat dinky een OS en een firewire naar parallel convertor en alle drivers.
Bewaar m dus goed met alle boekjes en de originele verpakking,.op een dag is ie zn gewicht in goud waard!!!!

En deze lui denken alvast met je mee! Klik hier voor de directe oplossing voor al uw Timepiece problemen!!!!!
Moet je alleen ff zelf de drivers schrijven. Gheheh 8o)

Als je Cubase op Vista werkend wil krijgen werkt een legale versie gewoon hoor.

Jazeker,.staat er van alles op de sites van fabrikanten.
Maar de praktijk wijst anders uit,..
Eerder in dit draadje lees je dat bv cubase3 wel werkend te krijgen is en op de site staat toch echt dat t niet ondersteund wordt.

Dus betekent dat het NIET ondersteund wordt. Misschien wil je het niet horen ofzo maar met ondersteuning wordt ook een werkend systeem gegarandeerd. Daar betaal je toch voor voor?

Oftewel: als jij de helpdesk van Steinberg belt met een vraag waarom iets het niet doet en jij vertelt ze dat je een niet ondersteund OS gebruikt dan is het eerste wat ze vragen een installatie van XP te doen... Dat lijkt heel kinderachtig maar zo werkt het helaas wel.

Ik heb nergens in je verhaal gelezen dat je speciale software in je bezit hebt die alleen voor Vista schikt is, alleen dat je Vista een fijner OS vindt. Dat heeft IMHO geen invloed op je gebruik van je sequencersoftware.

Zoals ik al zei: je hoeft niet te luisteren maar als je een beetje pro bent en je hebt netjes voor licentie en ondersteuning betaald dan ga je niet lopen freubelen met je omgeving.

Meer bits betekend niet dat het automatisch ook sneller wordt.

Performance test cubase4!!!! klik hier!!!

Volgens deze test wordt XP volledig outperformed door Vista.
Vista64 bit voegt echter niks toe!!

:biertje:

Lekker kort door de bocht. Deze test is gedaan op een quad-core systeem. Het kan best dat vista beter met meerdere cores om kan gaan dan xp. Op een dualcore of single-core zie je misschien helemaal geen performance winst. Of zelfs verlies als ik andere mensen mag geloven.

Origineel geplaatst door 100%
Lekker kort door de bocht. Deze test is gedaan op een quad-core systeem. Het kan best dat vista beter met meerdere cores om kan gaan dan xp. Op een dualcore of single-core zie je misschien helemaal geen performance winst. Of zelfs verlies als ik andere mensen mag geloven.
en met 8gb op een 32 bits OS
wat ook onmogelijk is

en met een 32 bits cubase op 64 bits windows

geen wonder dat de benchmarks weinig opleveren

Echter zijn er ook tests geweest met een dualcore en 2Gb RAM. En ook daar bleek Vista beter te draaien, is ook logisch want de memory manager is gewoon behoorlijk aangepakt in Vista (en ook met 2 cores kan Vista gewoon wat efficienter omgaan).

Ikzelf kan ook beamen dat Vista gewoon beter draait op een dualcore. Op het Ableton forum is ook al aangetoond dat dit in positieve zin verschillen geeft.

Vista 32 kan daarnaast niet echt meer geheugen alloceren dan XP 32bit dat kan dus daar zit ook geen verschil. Wat wel interessant is is dat Vista 64 blijkbaar 32 bit applicaties kan draaien zonder performance hit. Dat zou dus betekenen dat je alvast je 64 bit OS kunt draaien zonder daarbij performance in te leveren. Het wordt pas interessant zodra Steinberg de installer voor de 64 bit versie van Cubase 4 gaat releasen. Ben erg benieuwd of daar nog iets uit te halen is.

Ik ben benieuwd op Vista 64 bit nu in staat is meer geheugen beschikbaar te maken aan een 32bits applicaties. Volgens mij heb je namelijk in 32bits emulatie weer dezelfde restrictie. Maar misschien hebben ze daar een workaroudn voor verzonnen en kun je dan bijvoorbeeld wel 4 of 8 GB gebruiken (of dat nuttig is is een ander verhaal).

Toch wel leuk om te zien dat dit soort zaken worden getest.

Origineel geplaatst door Acidfever
Maar misschien hebben ze daar een workaroudn voor verzonnen en kun je dan bijvoorbeeld wel 4 of 8 GB gebruiken (of dat nuttig is is een ander verhaal).

Wat dacht je van al je audiosporen in memory te hebben? Lekker snel en geen gedoe met te kijken of je HD snel genoeg is of niet.

Origineel geplaatst door fuse
Wat dacht je van al je audiosporen in memory te hebben? Lekker snel en geen gedoe met te kijken of je HD snel genoeg is of niet.

Welke sequencer support dat dan?

Cubase SX 5,6,7 of 8?

qik houdt t op xp
cracked ,...en cubase 5.01 + de update 5.1
en das heel nie verkeerd ...voor weinig
ksnap soms niet dat mensengelijk vista moeten hebben...eerdat je een systeem heb wat weer lekker werkt met je oudere motu/digidesign weetikveel audio/recording/midi interfaces ...
ben je een half jaar weer aan t updaten en problemen oplossen

of je moet pro zijn en t voor je werk moeten hebben,...lala dat zijn dr maar weinig hiero
[sla ik de plank miss ]

ben dr wel achter dat iddd usb een flut protocol is
en je nog beter een pci slot aiudio interface kan hebben ...
:engel:

Mensen die Mac gebruiken zijn in veel gevallen mensen die er op windows niet uitkwamen. Mensen dus die een Apple hebben gekocht doordat ze niet overweg konden met windows. Dat jij vanuit die optiek slechte ervaringen hebt met windows kan, maar dat zegt nog steeds alles over een gebruiker en veel minder over een besturingssysteem.

Dat de learning curve voor OSX lager ligt is geen geheim.....is ook by design. Ik heb voldoende ervaringen met beide kanten en kan je dus ook garanderen dat er met beiden vlekkeloos te werken is.

het is nog steeds geen tip als je een off topic antwoord geeft op een vraag. Anders was het wel on topic geweest. Als ik iemand vraag welke brandstof ik het beste in mijn Audi kan stoppen zit ik toch ook niet te wachten op een antwoord als "je moet een BMW kopen".

Iemand met een Mac hoeft daarnaast helemaal niet perse in een positie te zijn om advies te geven. Sterker nog, 90% van de mensen die ik ken met een mac hebben helemaal geen verstand van computers en zijn al helemaal niet in de positie hier advies over te geven.

+1

Welke sequencer support dat dan?

Fl Studio sinds versie 6 maar dan moet je het wel manueel elke keer instellen per geladen sample. of standaard instellen voor al je werk.

een paar maanden terug stond er in de SOS nog een interresant artikel. Heb het even vluchtig doorgelezen (het boeit me totaal niet meer al dat gezeik rond vista) maar er stonden wel interresante dingen in.

Kan het straks ff opzoeken en bekijken.

Geloof wel dat de algemene conclusie was dat je er voorlopig nog even niets aan hebt aangezien bijna niemand iets vista proof heeft en het vista ding zelf totaal geen hol toevoegt (wat bekend moge zijn aangezien dat typerend is voor MS. Veel eyecandy, weinig boeiends op de achtergrond.)

Over de vraag voor ram: zoveel als mogelijk. Bij voorkeur het maximale wat je machine kan hebben. Je gaat het nodig hebben. Audio zelf heeft toch aardig wat nodig en Vista zelf vreet ook aardig wat.

Idee misschien voor mensen die vista willen draaien voor muziek, misschien de aero interface uitzetten? Scheelt denk ik weer een en ander?

Zowieso, is iemand al een soort lijst tegen gekomen met tweaks voor je vista pc voor audio?

Re: Re: Re: cubase 3 problemen op vista

Re: Re: Re: cubase 3 problemen op vista

Da's een beetje een frommoe vergelijking Roel,..

Als je buurman nou zijn motor ter beschikking stelt zodat jij en een stapel vrienden kunnen uitvogelen hoe je m zonder problemen op een dvd-tje kan branden.
Dan kun je dat schijfje gewoon onder de kap gooien en dan kan je buurman gewoon zn eigen
motor houden. Ofzo,..!?

Neemt niet weg dat je wel wat technische kennis zult moeten hebben om een auto op
een dvd-tje te laten lopen en het in sommige gevallen beter is om dan maar gewoon eventjes voor een echte motor te sparen. Niemand zegt dat je m van je buurman moet stelen.
Overigens,..als je het laatste nieuwe model nou rechtstreeks uit de Jaguar fabriek weet te ontvreemden is dat wel weer iets waar ik respect voor kan opbrengen.
Dat is immers het materiaal waar filmproducers in Hollywood van smullen.

Overigens,.. H2O heeft in iets van 15000 uur cubase herschreven en er een betere versie van gemaakt dan t origineel. Als dat kan moet het ook niet geheel onmogelijk zijn om te rijden met een schijfje ipv een motor.

Genoeg over auto's nu,..back on-topic,..

Sx3 ,..Ableton 6,.. reason 3,.. wavelab5,..en een lange lijst met andere puistjeswarez heb ik intussen draaiend op Vista.
Ik ben niet helemaal ontevreden over de performance al loopt sx wel wat rommeliger dan ik gewend ben. Helemaal tevreden ben ik ook niet dus,...

Intussen heb ik volgens mij alle xpdrivers voor mn splinternieuwe hardware gevonden en ga ik wederom proberen om xp te installen op mn laptop.
Deze keer met meer succes hoop ik.
Als dat deze keer lukt gooi ik vista gewoon een half jaartje in de kast tot ik een nieuwe desktop heb ofzo.

Wish me luck!!!

De vergelijking was wat krom idd. Had het niet beter kunnen verwoorden als hierboven :)

Maareuh... Luck!
als je er niet uitkomt hoor ik het wel

Dat software "Vista proof" moet zijn zegt ook wel wat... :D

Party on Wayne!

Back