Tadaaaa de TR-808 is terug

Origineel geplaatst door deniax
die was van gizmo toch?
Yep. Prima vent verder hoor, alleen zijn definitie van "100% in orde" wijkt af van de mijne... :D

Mooie aanwinst hoor, veel plezier ermee :) Ooit als ik later groot ben wil ik er ook een ;)

Origineel geplaatst door SCD
Yep. Prima vent verder hoor, alleen zijn definitie van "100% in orde" wijkt af van de mijne... :D

Ik ben blij vor je dat ie het weer helemaal doet, maar 100% is toch 100% en geen 80 of 90%, heb je om een resistutie gevraagd voor je kosten?
Ik vind het namelijk wel een naai-streek door op een parkinglot af te spreken, omdat hij dan weet dat je de mankementen niet kan ervaren.

Ik heb een hekel aan mensen die zo zaken doen, wees gewoon eerlijk, dan heb je het minste gezeik...

Ik vind deze stepknoppen nog mooier dan de originele trouwens :D

Origineel geplaatst door Septic
Ik ben blij vor je dat ie het weer helemaal doet, maar 100% is toch 100% en geen 80 of 90%, heb je om een resistutie gevraagd voor je kosten?
Ik vind het namelijk wel een naai-streek door op een parkinglot af te spreken, omdat hij dan weet dat je de mankementen niet kan ervaren.

Ik heb een hekel aan mensen die zo zaken doen, wees gewoon eerlijk, dan heb je het minste gezeik...

Ik vind deze stepknoppen nog mooier dan de originele trouwens :D

Hmm ja. Ik heb vroeger ook eens in een vlaag een synth (een JX-8P) gekocht in Amsterdam, en dieknaap wilde ook in een parkeergarage de deal doen. Tja. Eigen schuld van mij.. Ik kreeg namelijk een niet werkende synth en een plastic zakje met de (smd) processor. "die hoef je alleen maar even terug op het board te solderen, geen punt". Was een gevalletje dom, nooit meer doen.. :D Die synth was namelijk totaal total loss

R

Ik heb gemerkt dat je altijd gear moet testen!!! Mensen naaien je of beloven dingen op te sturen, maar je ziet of hoort nooit meer wat van ze...

Ik zal geen namen noemen, maar er zijn op het forum een paar mensen die er bij mij niet meer inkomen. Tenzij zich willen onderwerpen aan boetedoening, dan kan ik ze wel helpen :duivels:

P.s. vette 808 geworden :okdan: voor menig een droombak

Laatst gewijzigd:
Re: Tadaaaa de TR-808 is terug

Origineel geplaatst door SCD
Tja, het was best een aardige dj waar ik hem van kocht, maar ik koop nooit meer iets waarbij de overdracht plaats vindt op een parkeerplaats van Ikea...
Thuisgekomen deed het apparaat het niet al te best. Enkele drukknoppen waren kapot, enkele andere zwaar versleten, de start/stop en tap knop werkten niet goed, kortom: tijd voor een revisie.

De purist schiet me af na het bekijken van het plaatje maar I don't care! WAT een schitterende drumbak is dit toch!
16 polysix knoppen deden de truuk (Harald bedankt) alsook een tweecomponenten iets (geleidend) om de start en tap schakelaar te repareren (dank Mark).

Nu draait ie weer als een zonnetje :halleluja

He Boele,

geen dank voor de knoppen en hij ziet er idd. erg goed uit !
Ik kom hem snel bekijken :biertje:

re

re

100 procent in orde had die niet moeten zeggen maar een naai deal vind ik niet, je hebt er uiteindelijk 700 euro voor betaalt toch?

Hij ziet er iig mooi uit.:halleluja

Re: re

Re: re

Origineel geplaatst door rombraz
100 procent in orde had die niet moeten zeggen maar een naai deal vind ik niet, je hebt er uiteindelijk 700 euro voor betaalt toch?

Hij ziet er iig mooi uit.:halleluja

nou 100% claimen en dan knoppen moeten vervangen omdat ze defect zijn, vind ik geen gezonde manier van zaken doen..
Ik zou me behoorlijk genaaid voelen in ieder geval en zeker geld terugeisen of de koop ongedaan maken.

Re: Re: re

Re: Re: re

Origineel geplaatst door Septic
nou 100% claimen en dan knoppen moeten vervangen omdat ze defect zijn, vind ik geen gezonde manier van zaken doen..
Ik zou me behoorlijk genaaid voelen in ieder geval en zeker geld terugeisen of de koop ongedaan maken.

dude

voor 700 euro zou ik hem toch ook houden hoor

tja, 700 euro voor een 808 waar wat aan moet worden gesleuteld is niet verkeerd, 100% is een lastige term als het om oude spullen gaat, net als mint en zo.

ik heb trouwens regelmatig uit de achterbak gekocht en verkocht, tot aan een minimoog toe (keulen airport, geen handige plek om af te spreken, achteraf gezien) en dat ging vaak goed. je kan er voor kiezen zoiets nooit te doen, maar soms loop je dan wel wat mis. en het hoeft echt niet altijd fout te zijn, kan gewoon zo uitkomen.

Mja het schijnt dus normaal te zijn om spullen waar gewoon bepaalde knoppen van vorrot zijn als 100% te verkopen..

Het gaat er niet om of je er 10 of 1000 euro voor betaald, wat je claimt, moet je waarmaken imo...

Ik vind het gewoon bedrog, en kan me niet schelen of ie hem voor 700 gekocht heb, als hij zegt 100% okay, dan betekend dat 100%, anders moet je het er gewoon bijzeggen.

Kijk, kleine krasjes en dergelijke heb je altijd he, anders is het mint...

Maar goed, is mijn geld niet, zoek het maar lekker uit...

Wat de vervangen knopjes betreft: een echte purist vind het misschien doodzonde, maar ik vind het een heel verantwoorde keuze. De ontwerpgedachte blijft perfect bewaard. het getuigd van respect om ook bij niet-originele knoppen wel goed na te denken over het optische eindresultaat en dat verantwoord te houden. Het zijn korgknopjes, maar met deze kleuren blijft het toch een echte 808. :okdan:

Wat de koop betreft ben ik het er mee eens: maakt niet uit dat 800 euro in totaal nog een goede deal is, het punt is dat 100% werkend een erg duidelijke claim is waar niet aan voldaan was.

Ja goed, het binnenwerk werkte 100%, maar de electrische contacten van de knoppen horen ook bij werkend/niet werkend!

Iig geleerd dat je bij dit soort verkoop kan verwachten dat ze niet helemaal netjes aangeven hoe de staat van wat je koopt is. Zowieso opvallend dat als je bij dit soort verkopen vaak blijkt dat er iets toch niet helemaal goed is. Weet verder niet of dit schering en inslag is.

Die knoppen vind ik niet mooi eerlijk gezegd, mgoed hij doet het nu goed en da's ut allerbelangrijkste.

Heren heren! (misschien ook nog een verdwaalde dame?), jullie verheffen het geven van meningen tot kunst op dit forum :D

Mijn uitspraak:

Let vooral ook op het :D gezichtje...

Nogmaals, ik vond het een toffe peer. Dat ten eerste.

Ten tweede, ik heb emailwisseling waarin wordt gesproken over een 100% werkende TR-808. Zijn uitspraak, niet de mijne. Dat er een paar kapjes ontbraken en wat pots kraakten stond in de advertentie en meldde hij me ook. Dat wist ik. Ondanks dat kun je dan nog spreken van een 100% procent werkende 808. Geen probleem mee.

Dat er frames ontbraken, dat enkele schakelaars het nauwelijks meer deden, dat de start/stop-knop en tap knop slecht werkten, dat stond niet beschreven. Dat vind *ik* geen 100% meer.

Maar nog steeds reken ik dat onze dj, toffe peer, niet aan, immers ik spreek zelf af op een parkeerplaats. Wat hij 100% vindt kan ik wel 90% vinden, dat had ik alleen uit kunnen vinden door te testen. Dat heb ik verzuimd, dus niet zeuren.

Maar buiten dat om: ik heb er geen ENKEL probleem mee. 700 euro was en is een goede prijs. Als ik hem wel had kunnen testen had ik misschien nog 25 of 50 euro korting bedongen, maar zelfs als ie daar niet mee akkoord was gegaan had ik hem waarschijnlijk gekocht.

Kortom: HELEMAAL niks aan de hand.

Kunnen we het alsjeblieft weer over de inhoud, aanblik en output van een TR-808 hebben?
:eureka:

Da's een ander verhaal.

Ik ben in ieder geval blij voor je dat jij hem weer 100% gekregen heb. begrijp ik goed dat alle problemen gerelateerd waren aan slechte knop/schakelaarcontacten of was er ook iets mis met logica of electronica intern?

Origineel geplaatst door Nicolas 2000
Da's een ander verhaal.

Ik ben in ieder geval blij voor je dat jij hem weer 100% gekregen heb. begrijp ik goed dat alle problemen gerelateerd waren aan slechte knop/schakelaarcontacten of was er ook iets mis met logica of electronica intern?

Kort samengevat: AFGERAGT! :D Geen electronica failures dus.

Maar ik lees dat het geluid wel eens ten goede zou kunnen komen? Ben ik wel benieuwd naar, of een veel gebruikte 808 anders klinkt dan een nieuwe. Lijkt me een beetje raar verhaal.

Back