Welk Master keyboard is goed?

jazzbass

Nieuwkomer
Hoi,
Ik ben op zoek naar een goed masterkeyboard. Ik werk met ProTools en SamplTank op Windows.
Graag advies welke goed zijn...of voldoet ieder masterkeyboard?

groetjes Philip

elk masterkeyboard zou moeten voldoen

wat wil je zelf?
veel draaiknoppen en faders?
88 toetsen die aanvoelen als een piano?

Origineel geplaatst door Ramoonus
elk masterkeyboard zou moeten voldoen

wat wil je zelf?
veel draaiknoppen en faders?
88 toetsen die aanvoelen als een piano?

61 toetsen is genoeg, moet wel wat voelen als ik een toets indruk ja.
Waar gebruik ik draaiknoppen en faders voor dan?

Ik was zelf nogal gecharmeerd van de Novation ReMOTE LE 61. Ik heb er zelf geen dus kan niet uit ervaring praten. Maar ik heb hem wel bekeken en betast; X/Y touchpad, pitch/mod joystick, een aantal controllers en een goed toetsenbord. Ook niet al te prijzig.
Ik gebruik zelf een Roland XP-80 en een Nord Lead 1 als masterkeyboard maar dat is denk ik geen optie voor jou.

oberheim mc1000/mc2000 is een mooi toetsenbord met heerlijke toetsen. veel beter dan die veertjes gestuurde synth rommel 8o)

zijn er ook nog kleinere masterkeyboards met piano aanslag, of kom je dan sowieso op 88 toetsen uit?
voor mijn dochtertje zoek ik nog een toetsenbord. ik heb nog geen zin om een piano te kopen voor haar, maar zo langzamerhand is er een te groot verschil tussen de aanslag thuis en op les.

kleine toetsenborden met gewogen keys zijn er volgens mij niet.
er zijn volgens mij 1 of 2 toetsenborden met 71 gewogen keys, en verder kom je in 88 terecht.

Kurzweil PC2 76

76 gewogen toetsen. Ik dacht dat de PC1se ook 76 gewogen toetsen heeft.

Als het goedkoop moet dan is mijn favoriet de Emu Xboardserie (25, 49, 61 keys geloof ik). Voor mij de fijnste aanslag en aftertouch. De CME's zijn ook OK, alleen wat lomp. De goedkope M-Audio is helemaal niks voor mij.

Back