Nieuw notenschrift

UniversalFlyer

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Ik ben orgel-keyboard leraar, en heb zelf een nieuw notenschrift ontwikkeld wat ongeveer 10x makkelijker te leren is dan het huidige klassieke notenschrift. Binnenkort open ik een website waarop ik dit zal plaatsen. Om het allemaal nog makkelijker te maken ben ik op zoek naar een software programma die het klassieke notenschrift kan omzetten in mijn zelf ontworpen notenschrift, genaamd: 'EMS' : 'Eenvoudig Muziek Schrift' of 'Easy Music Score'. Ik denk zelf dat ik een software ontwikkelaar nodig hebt om dit doel te bereiken. Heeft iemand van jullie een goede tip voor mij? Of iemand die dat wel wil doen?

Groetjes, UniversalFlyer

Niks geen verstand van het technische gedeelte, en hulde voor je ideeën, maar lijkt het je niet een stuk handiger om je leerlingen gewoon het wereldwijde, 'normale' notenschrift te leren waar ze dus in de rest van de wereld ook wat mee kunnen?

Niks vijandigs hoor, ben zelfs heel erg benieuwd naar je concepten! Maar gewoon benieuwdheid :biertje:

Origineel geplaatst door UniversalFlyer
Ik denk zelf dat ik een software ontwikkelaar nodig hebt om dit doel te bereiken.
het is geen conventioneel schrift dus, welke ook gewoon op papier genoteerd kan worden?

ik ben het wel met je eens dat het bestaande notenschrift ellendig is verouderd als het gaat om eenvoud.

jammer dat je nog niets concreets kan tonen, nu is het slechts alleen een plan... ik ben benieuwd naar de website dan.

Ik ben serieus beniewd naar dat ems. Want je kan wel zeggen dat er een eenvoudig muziek schrift is, feit blijft dat muziek niet eenvoudig is. Hoedanook moet zulk een schrift een interface zijn tussen de werkelijkheid en de abstractie. Ergens moet de gebruiker een soort van 'vertaling' maken tussen wat hij ziet en wat hij hoort.

Maar ontopic; wat bedoel je juist met het omzetten van klassiek schrift naar ems? In welke vorm is dat klassiek schrift dan, is dat een midi-file? Een partituur als pdf-file? ...