Phonic T8300 TUBE Enhancer

Als ze lampjes achter de tubes gaan zetten dan weet je al genoeg. M'goed buizen voor die prijs weet je dat je genept wordt.

Origineel geplaatst door fuse
Als ze lampjes achter de tubes gaan zetten dan weet je al genoeg. M'goed buizen voor die prijs weet je dat je genept wordt.

Heb ik niet ooit op jouw studiofoto het tweelingbroertje van Behringer zien hangen?

Mmm ja niemand zegt dat het echt slecht klinkt hoor.
En voor de prijs....

Origineel geplaatst door fuse
Als ze lampjes achter de tubes gaan zetten dan weet je al genoeg.

Onzin natuurlijk, sommige buizen geven gewoon amper (soms tot geen) licht. Ga dan discussieren of het kitsch is of niet. Mensen zien nu eenmaal liever de buisjes dan dat ze in een kastje weggewerkt zitten.

Wow dat zijn nog eens prijzen. Misschien interessant om lichtjes in te zetten in een DAW om wat analoge warmte te krijgen bij je eindmix. Of is dat te mooi om waar te zijn voor dat geld?

Origineel geplaatst door Kraan
Onzin natuurlijk, sommige buizen geven gewoon amper (soms tot geen) licht. Ga dan discussieren of het kitsch is of niet. Mensen zien nu eenmaal liever de buisjes dan dat ze in een kastje weggewerkt zitten.

Hoe het er uit ziet is bijzaak IMHO maar voorbeelden als deze laat mensen doen geloven dat de buizen essentieel onderdeel is van het apparaat. Maar ze worden gewoon als versterkers gebruikt waarbij het buizenkarakter wel mee helpt maar niets met de exciting te maken heeft. Maar dan kan je net zo goed losse buizen pre-amps gebruiken.

Dit goedkope apparaat moet het echt hebben van uiterlijk... van binnen is ie tamelijk leeg. Hier zou wel een treffende vergelijking passen, maar ik maak 'm niet. Dus als je uiterlijk en goedkoop belangrijk vind :)
Een willekeurige freeware buizensimulatie plugin doet nog meer met je geluid, maarja die zijn gratis en zien er niet uit, laat staan dat je knoppen hebt om aan te draaien.

Origineel geplaatst door GnarlyBarf

Een willekeurige freeware buizensimulatie plugin doet nog meer met je geluid.

peer_en_appel_extra.jpg

Hoewel ik heel goed begrijp wat je bedoelt. Maar hier op het forum geldt ook bij velen 'goedkoop = kut'. Terwijl voor veel mensen dit soort apparaten juist voor een prikkie iets leuks biedt. Ik vind het idioter als iemand meteen dure apparatuur koopt terwijl hij er nog amper verstand van heeft. En waarom mag dan iets goedkoops er niet leuk uitzien?

Origineel geplaatst door Kraan
Maar hier op het forum geldt ook bij velen 'goedkoop = kut'.
Dat is voor de snobs en wannabee's. (Zie ook mijn sig)

En als je het bakkie geinig eruit vind zien kan je hem misschien wel voor je DIY projectje misbruiken.

En qua sound hoef het ook niet uit te maken hoe die in elkaar zit. Wat phonic doet met verwachting scheppen vind ik niet kies. Maar hij kan goed genoeg zijn om het geluid wat op te fleuren naar jouw smaak. Zo kan je gewoon proberen om te horen of het jouw ding is.

Ik bedoel. Ik hang een behringer ultradyne achter een 808 omdat ik dat lekker vind klinken en het maakt me echt geen moer uit of dat 'mag' of niet hoor.

Back