Kontakt envelope

cream

Ouwe rot
Ik zit met een klein probleem in Kontakt.
Vaak als ik een sample laad in de map editor en ik zet hem in een nieuwe groep kan ik van deze sample vaak niet de envelope veranderen.
Het 'rack'klapt gewoon niet uit als ik erop klik.
Heeft iemand hier een workaround of nog beter de oplossing voor?

welke sequencer gebruik je (en versienummer)
welke versie van kontakt gebruik je? (is het de actueelste?)

Re: Kontakt envelope

Origineel geplaatst door cream
Ik zit met een klein probleem in Kontakt.
Vaak als ik een sample laad in de map editor en ik zet hem in een nieuwe groep kan ik van deze sample vaak niet de envelope veranderen.
Het 'rack'klapt gewoon niet uit als ik erop klik.
Heeft iemand hier een workaround of nog beter de oplossing voor?

Ook niet als je gewoon bij 'modulation' een envelope kiest ?

modulation staat zeg maar wel 'aan' maar als ik erop klik gebeurt er niks. De envelope controls zouden dan toch moeten verschijnen.
Ik heb laatst kontakt geupdate naar de nieuwste versie. Bij cubase houd ik het nog even bij sx3. Versienummer weet ik zo even niet.

modulation staat zeg maar wel 'aan' maar als ik erop klik gebeurt er niks. De envelope controls zouden dan toch moeten verschijnen.
Ik heb laatst kontakt geupdate naar de nieuwste versie. Bij cubase houd ik het nog even bij sx3. Versienummer weet ik zo even niet.

Ja precies..op 'modulation' klikken in je amp sectie en dan in het pop-up schermpje een envelope kiezen...maar dat werkt dus niet...ook niet als je in de Kontakt browser een envelope kiest en die naar je edit screen sleept ?

aaaaaaah :stupid
Heb de kracht van kontakt ontdekt... Lijkt wel een modulaire synth zo met al die envelopes en lfo's. Opgelost dus! Thnx!!!

Okee! Nog één vraagje en als iemand dit weet dan hou ik op.
Als ik mn multi save binnen kontakt en ik save ook mn project in cubase onthoud Kontakt vaak niet de Instrument volumes. Komt iemand dit bekend voor?

Okee! Nog één vraagje en als iemand dit weet dan hou ik op.
Als ik mn multi save binnen kontakt en ik save ook mn project in cubase onthoud Kontakt vaak niet de Instrument volumes. Komt iemand dit bekend voor?

Je kan in de opties menu van Kontakt een standaard volume waarde (CC7) instellen voor alle instrumenten die je laadt (-12, -6, 0, +6 als ik me niet vergis).
Je kan ook afzonderlijk per instrument je CC7 volume instellen in "instrument options" -> Controller.

Cubase hoort de CC7 instellingen te onthouden.
Check of de automation op je tracks goed is ingesteld! Soms is het een beetje "gezeik".
Gewoon alle ongewenste CC's per tracks wegfilteren daarna nieuwe CC instellen en project opslaan. Je kunt ook direkt de goede CC's waardes aan het begin van de tracks opnemen/invoegen.

mmm ik gebruik geen cc automation. Maar als ik de volumes afzonderlijk instel onthoud hij ze wel. Ik doe het zo dan maar..

mmm ik gebruik geen cc automation. Maar als ik de volumes afzonderlijk instel onthoud hij ze wel. Ik doe het zo dan maar..

Die volume sliders in kontakt die jij gebruikt (of de sliders in de Cubase mixer) reageren op CC7. Belangrijk om goed vertrouwd te zijn hiermee :)

Back