Maak en stukje italo

connected

Stamgast
Hoe maak je dat? 8 bit toch?
Het is mij nog nooit gelukt om een Italodisco sound te creeren......Bij mij onstaat altijd een totaal andere sound uiteindelijk.

Dus plaats hier je disko shit!

8)

Laatst gewijzigd:
16 bit kan ook hoor. Analoge synths (samplers en een DX-7 mogen ook), drumcomputers (akoestische drums zijn verboden) en een steenkolenengelse tekst (Zoals "I feel waiting now". Dat is toch in geen enkele taal vertaalbaar en ik kan het weten als taalkundige) zjin de eerste vereiste. Maar het genre kent ook andere clichés. Semiprofessioneel heb ik er niets mee gedaan, maar ik luister er graag naar. "The flying dutchman" is een van mijn stuk of 5 Italonummers. Het is geïnspireerd op Cyber People. Ik heb dat zo'n 23 jaar geleden gemaakt en het was op het strand van Alassio een succes. Misschien zet ik het wel een keer als rariteit op de webstek.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door connected
Hoe maak je dat? 8 bit toch?
8 bit heeft er nix mee te maken, het gaat hoofdzakelijk om de synths en die waren allemaal analoog destijds ;)

goed luisteren naar andere italo nummers en niet te veel tooltjes usen maar je verplaatsen in de technieken van die tijd.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Akikaze
16 bit kan ook hoor. Analoge synths (samplers en een DX-7 mogen ook), drumcomputers (akoestische drumes zxijn verboden)

Behalve als ze uit een Linndrum komen uiteraard :)
Goed, het is een drumcomputer maar het zijn akoestische drumsounds.

Het heeft niks met 8bit te maken zoals iemand hier al zei. Als je analoge synthesizers gebruikt dan krijg je de klanken eruit. Ik had pas nog een paar sample rips gevonden op het net van oude analoge drumcomputers, en je kan er echt italo deuntjes mee maken. Als je ze wil pm, post misschien van de week een demootje :)

Origineel geplaatst door 6 trak
dan was je er vroeg bij, ben benieuwd... naar de webstek met inhoud :)

ik ook wel ...

Via een recente post van Smackos kwam ik op:
deze youtube page
check ze alle 236
Inderdaad Clay Pedrini, heb ik me toch redelijk de tering om moeten lachen.

Back