Cubase 4 processing vraag

dextah

Ouwe rot
Als ik in Cubase 4 een plugin wil processen, dan springt die plugin naar de preset of instelling die ik koos wanneer ik de plug voor het eerst opende .
Als ik bv een reverb open, dan kan ik wel andere instellingen maken of een prest kiezen, maar zodra ik de plug process dan springt hij weer naar de vorige preset/instelling .
Is dit een Cubase 4 bug of heb ik per ongeluk iets aangevinkt ofzo ?

Zou een bug kunnen zijn. Klinkt iig niet logisch.

Maar misschien is een workaround de automatisatie aan te zetten en de instelling te kiezen via automation die je wilt gebruiken.

Heb je al gekeken of het probleem ook blijft bestaan als je je instellingen bewaart als Track Preset?

Live bouncen werkt wel iig. (Als je een digitaal pad hebt is ruis dan ook uitgesloten)

Origineel geplaatst door Chrisbeuermann
Hallo,

dit is helaas een "Bug", dat hopelijk met 4.1 gefixed is

Gr,

Chris

8D
Geldt die bug dan voor ALLE vst fx die je in een project hebt? Ook als je een mixdown doet van je hele project ??
Zo ja, dan is C4 echt een complete ramp totdat het is opgelost IMHO. Ik sta nl. op het punt de update te doen, maar alweer een reden om nog ff de kat uit de boom te kijken.

Origineel geplaatst door Flesje
8D
Geldt die bug dan voor ALLE vst fx die je in een project hebt? Ook als je een mixdown doet van je hele project ??
Zo ja, dan is C4 echt een complete ramp totdat het is opgelost IMHO. Ik sta nl. op het punt de update te doen, maar alweer een reden om nog ff de kat uit de boom te kijken.

nee, bij mixdown is dit niet, wel bij process inderdaad (rechtermuis toets - process menu op een part)

Origineel geplaatst door quifster
nee, bij mixdown is dit niet, wel bij process inderdaad (rechtermuis toets - process menu op een part)

Ik schrok al... :)

Hallo,

Op zich is het geen "ramp"(eerder vervelend als je dit erg veel gebruikt in "jouw" workflow), maar je kunt met een Workaround werken. Misschien is het verstandig om dit topic even door te lezen

http://forum.cubase.net/phpbb2/viewtopic.php?t=73163

Gr,

Chris

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Flesje
8D

Het is geen complete ramp maar het is naar mijn mening niet vooruit gegaan .
Al die nieuwe funkties zoals dat mediabay ed ga ik niet gebruiken .
Ook het feit dat bepaalde plugins niet werken omdat Steiberg die developers kit niet vrij geeft is erg suf .
Ik ben er steeds minder over te spreken .
Binnenkort ga ik bij een maat van me langs die Logic expert is .
Als hij me alle handelingen die ik veel doe in Cubase in Logic kan laten zien ed .. dan ga ik de overstap wagen denk ik .
Of Steinberg moet met een echt goeie update komen .
Zullen het wel te druk hebben met Nuendo .

Mmm.... Nuendo is gewoon Cubase maar dan met een andere 'skin'. :dubbel:

En een bug kan gebeuren. Elk pakket met zo (gruwlijk) veel mogelijkheden heeft last van bugs.

Hallo Dextah,

Ook het feit dat bepaalde plugins niet werken omdat Steiberg die developers kit niet vrij geeft is erg suf

Wat je hier verteld is niet juist. Eigenlijk werken alle VST plugins (heb hier zelfs noch een paar VST 1.x plugins in Cubase 4) Het kan zijn dat er een probleem is met een plugin (wat vaak niks met Cubase te maken heeft), maar dat heeft niks te maken dat het SDK voor VST 3 noch niet vrij is gegeven.

Gr,

Chris

Origineel geplaatst door Chrisbeuermann
Hallo Dextah,

Wat je hier verteld is niet juist. Eigenlijk werken alle VST plugins (heb hier zelfs noch een paar VST 1.x plugins in Cubase 4) Het kan zijn dat er een probleem is met een plugin (wat vaak niks met Cubase te maken heeft), maar dat heeft niks te maken dat het SDK voor VST 3 noch niet vrij is gegeven.

Gr,

Chris

Ik heb laats een plugin gekocht die niet werkte en kreeg daarna mijn geld terug .
Er is ook het een en ander over te lezen op het Steinberg forum.
Dit heb ik van de site geplukt waar ik die plug had gekocht .
Ik besef me net dat ik nog een plug heb die niet werkt .

Graphic interfaces do not work in Nuendo 3 and Cubase 4
Plugins do not work properly in Nuendo 3 and Cubase 4.

Workaround None at this time. Steinberg has updated the VST specification to 3.0 but has not released the Software Development Kit that will allow 3rd parties to conform to this specification. Shame on you Steinberg!

Origineel geplaatst door fuse
Mmm.... Nuendo is gewoon Cubase maar dan met een andere 'skin'. :dubbel:

En een bug kan gebeuren. Elk pakket met zo (gruwlijk) veel mogelijkheden heeft last van bugs.

Dat is inderdaad wel zo .
Maar zoiets als dit vind ik toch wel erg slordig .

Back